וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים נפיצים לפנינו: חיזבאללה וישראל על מסלול ישיר למלחמת לבנון השלישית

עודכן לאחרונה: 23.9.2024 / 6:01

במערכת הביטחון העריכו כי המכות האחרונות שהונחתו על ארגון הטרור השיעי יגרמו לנסראללה לרדת מהעץ. אך זה מצדו מתנהל בניגוד להערכות, וכמו שזה נראה כרגע צה"ל ייצא בקרוב למתקפה נוספת במטרה להכריע את המאזן. כל זאת למול מבטה של איראן, ששומרת בנתיים על שתיקה רועמת

ירי של חיזבאללה פגע בקריות, 22 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א'

במערכת הביטחון העריכו כי המכות שהונחתו על חיזבאללה בשבוע החולף - בדגש על הסיכולים הממוקדים נגד צמרת הארגון וכוח רדואן - יגרמו לנסראללה לרדת מהעץ. זאת, בנוסף בתוספת מעבר אוגדה 98 מרצועת עזה לגבול הצפון כחלק מהיערכות ברורה לתמרון קרקעי. בצה"ל קיוו שמזכ"ל חיזבאללה יחשב מסלול מחדש, ויוותר על התנאי להפסקת המלחמה בצפון בתמורה להפסקת המלחמה ברצועת עזה.

נסראללה, שהתנהל עד כה בצורה הפוכה להערכות, ממשיך בשיגורי הרקטות ואף מרחיב אותם לעבר הקריות. אולם, בכל זאת ניכר חששו ליטול סיכונים נוספים כמו ירי לעבר חיפה או דרומה ממנה, או לחילופין להשתמש באמצעי לחימה המהווים מבחינתו נשק אסטרטגי: טילים מדויקים, כטב"מים כבדים שמכסים בטווח את כל המדינה או טילים ארוכי טווח ועתירי חומר נפץ.

זירת נפילה, קריית ביאליק, 22 בספטמבר 2024. רויטרס
זירת נפילה, קריית ביאליק, 22 בספטמבר 2024/רויטרס

חרף האזהרות מארצות הברית ואירופה שלא לדרדר את האזור למלחמה, הצהרות נתניהו, גלנט והרמטכ"ל הלוי לא הותירו מקום לספק: צה"ל יחריף את התגובות, וייתכן שגם יטיל לתוך המלחמה הפתעות, פעולות יצירתיות, אמצעי לחימה ושיטות חדשים. דבר אחד ברור: כל לבנוני שהפך את ביתו לבסיס צבאי צריך לחשוב פעמיים אם להישאר בו כשצה"ל גורע יכולות לארגון השיעי.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
לאחר שריפה בזירת נפילה ,קריית ביאליק ,22 בספטמבר. שי רגב, מערכת חמ״ל, אתר רשמי
לאחר שריפה בזירת נפילה ,קריית ביאליק ,22 בספטמבר/אתר רשמי, שי רגב, מערכת חמ״ל

כמו שזה נראה כרגע, צה"ל לא ימתין, ויצא למתקפה רחבה נגד יעדי חיזבאללה במטרה לשכנע שוב את צמרת הארגון לחזור בהם מהרף שהציבו להפסקת האש. השאלה היא עד כמה היא תהיה רחבה, איזה מחיר יגבו מהארגון בחיי אדם ובאמצעי לחימה, והאם יצליחו לשחזר ההצלחות בסיכולים ממוקדים.

חיזבאללה גם הוא יכול להפתיע בתקיפת העורף הישראלי עם מגוון יכולות ויעדים, כשהקווים האדומים ברורים: חיי ישראלים, תשתיות לאומיות וטווחים גדולים. גם טעויות או תקלות יכולות לדרדר את האזור, ולכן הימים הקרובים יהיו עצימים מאוד. בשלב זה, איראן מתבוננת מהצד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully