וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרקטות שירה חיזבאללה הבוקר: שם חדש לבעיה ישנה

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 19:08

למרות שהוצגו בשם "פאדי" שרידי הרקטות הבהירו כי מדובר בפאג'ר 5 הוותיק שנורה על ישראל מאז 2006. כיפת ברזל הוכיחה שוב את יכולתה ליירטו, אבל אי אפשר להשיג 100% הצלחה

חיזבאללה מציג את רקטת הפאדי-1 שירה הלילה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ביום השלישי למלחמת לבנון השנייה המריאו מטוסי קרב למטס תקיפה שתוכנן בסודיות מזה כמה שנים: חיסול מערך הרקטות הכבדות של חיזבאללה, רקטות הפאג'ר, על סמך מודיעין מדויק שאספו המוסד ואמ"ן.

במבצע לילי הצליח חיל האוויר להשמיד את עיקר המערך הזה, ממנו חששו מאוד במערכת הביטחון, כשעדיין לא היו בידיה אמצעים ליירוט רקטות. הצלחת המבצע הוכיחה גם את מגבלות הכוח האווירי: למרות השמדה של עיקר הרקטות הכבדות שהיו אז בידי הארגון - היום יש לו הרבה יותר ולטווחים ארוכים יותר - חיזבאללה שיגר רקטות מדגם אחר למוסך הרכבת בחיפה, באירוע שבו נהרגו שמונה מעובדי הרכבת.

פגיעה בבית,מורשת, 22 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אי אפשר להשיג 100% הצלחה. פגיעה ישירה בבית מורשת, הבוקר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

פאג'ר 5 פותח ומיוצר באיראן - שתכננה עבור חמאס גרסה שיוכל להרכיב בעצמו בעזה - ומכונה M75, לפי הטווח של שתיהן: כ-75 קילומטרים. מדובר ברקטה בינונית בגודלה, עם משקל המראה של כמעט טון, וראש קרבי במשקל של כ-100 קילוגרמים. לא מדובר ברקטה מדויקת, עם יכולת דיוק של כ-900 מטר, מה שהוביל את חיזבאללה לצאת ב"פרויקט הדיוק" של הוספת הנחיית GPS לרקטות, ואת ישראל למסע שנועד למנוע ממנו את היכולת הזאת.

רקטות פאג'ר כבר שוגרו לישראל מאז מלבנון ומעזה, כשברוב המקרים הן יורטו בידי כיפת ברזל. גם הבוקר, מתוך כ-100 שיגורי רקטות מלבנון, יירטה המערכת את רוב האיומים, אולם נרשמו פגיעות בצפון מהרקטות המעטות שחדרו, ומחלקים שנותרו לאחר היירוט ופגעו בקרקע.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
טיל מסוג פאג'ר 3. AP
איננה רקטה מדויקת. פאג'ר 5/AP

למרות שיפור מתמשך, כיפת ברזל עומדת כיום על כ-90% אחוזי הצלחה ביירוט, כאשר השגה של 100% נחשבת לבלתי אפשרית, והפער מיוחס לטעויות אנוש בייצור ובהפעלה, מטחים גדולים המאתגרים את המערכת, וגורמים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully