וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה נסראללה מסתיר? הסיבה שחיזבאללה ממשיך במתקפות נרחבות - למרות האבידות

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 23:47

המכות שנחתו על ארגונו לא מרפות את ידיו של מזכ"ל חיזבאללה, שמתעקש להמשיך במלחמת ההתשה נגד ישראל, ויחדל ממנה רק אם תופסק הלחימה בעזה. מדוע הוא לא מתייאש? ייתכן שהתשובה טמונה בפסוק מהקוראן, שפעילי הארגון משננים לאחרונה

חסן נסראללה (צילום: רשתות ערביות)/חסן נסראללה (צילום: רשתות ערביות)

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה פתח את נאומו בשבוע שעבר ב"סורת אאל עמראן" הסורה השלישית בספר הקוראן באמצעותו ניסה להעביר מסר דתי לא רק לפעילי חיזבאללה, ולעולם הערבי אלא בעיקר לישראל.

הפסוק מדבר על המתח הניצחון והתבוסה בקרבות והניסיונות שעוברים על המאמינים ואויביהם כאחד. חלקו מתאר את קרב אוחוד ועל התבוסה שחוו המוסלמים לאחר ניצחונם בבדר. לפי מקורות במערכת הביטחון התכוון נסראללה להגיד כי אם פעילי או נהרגו זה כבר קרה להם בעבר וגם האויב נפצע ונהרג בקרבות קודמים. המציאות דומה משני עברי הגבול. כך גם התבוסה והניצחון שמתחלפים בין הצדדים ואלו חלק מחוקי החיים.

לפעילי הארגון אמר כי אללה בוחן אותם ברגעים אלו. מי מהם מאמינים באמת באללה ובקוראן ומי מוכן למות מות קדושים המוגדרת כדרגה הגבוהה באסלאם. הניסיונות הללו של פצועים והרוגים הם חלק מהמבחן של המאמינים ולנקות משורותיהם את המפקפקים. במילים אחרות כדי להבין את מקור הנחישות של חיזבאללה שמעוניין להמשיך במלחמה המוגבלת עם ישראל צריך לבחון את ההקשר הדתי הקיצוני.

הפיקוד הצבאי של ארגון הטרור חיזבאללה.. דובר צה"ל
נסראללה מקווה להפיג תקווה בפעילי הארגון למרות שלל החיסולים האחרונים/דובר צה"ל

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מתעקש חרף המכות שנחתו על הארגון להמשיך במלחמת ההתשה נגד ישראל כי הוא רואה בפגיעה בכלכלה הישראלית, במורל החברתי, בפינוי הצפון מאזרחים, ובעומס על צה"ל חלק מהישגיו.

לדברי נסראללה, הארגון קיבל בתיווך בקשות מישראל להפסיק את הלחימה, אך הוא מתעקש להמשיך במלחמת ההתשה עד שתופסק הלחימה בעזה. "לא משנה מה יהיה ולאן תתפתח המלחמה בחיזבאללה לא יפסיקו עד שלא ישיגו את יעדם".

בתוך מערכת הביטחון יש מגוון דעות שחלקם מעריכים כי חלק מהמסרים של נסראללה הועברו לחמאס בצורה ישירה במטרה שיתפשרו עם ישראל במו"מ הקפוא ויסירו מעליהם את האש הישראלית, חלקם טוענים כי הוא ניסה להשיג קונצנזוס בתוך החברה הלבנונית והמערכת הפוליטית הפנימית, אך הרוב מחזיקים בדעה כי נסראללה לא מתכוון להתפשר ולא יורד מהעץ עד להפסקת הלחימה ברצועת עזה בכפוף למו"מ של חמאס עם ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מה יכול לטלטל את חיזבאללה ולהניע את נסראללה לקבל החלטות חדשות?

הקלף החזק ביותר של ישראל הוא התמרון הקרקעי. נסראללה מאוד חושש מפלישה קרקעית של צה"ל. יש הטוענים שפיצוצי הזימוניות ולמחרת מכשירי הקשר בשבוע שעבר הם מכת פתיחה לתמרון קרקעי.
לכן, פעולה מסוג זה יכולה להיות נקודת מפנה במציאות הביטחונית בצפון אך בממשלת ישראל לא ממהרים להטיל את הקלף העוצמתי שיגבה מחירים משני הצדדים אל המלחמה.

הקלף השני הוא פגיעה במערכים האסטרטגיים של חיזבאללה, הכוללים טילים מדויקים, כטב"מים כבדים, וטילים בליסטיים. במיוחד אלו הניידים. ברגע שנסראללה ירגיש שפוגעים בהם הוא יידרש לבצע חישוב מסלול מחדש. האם הוא משתמש בהם וגורר את עצמו ואת ישראל למלחמה לא רצויה עם ישראל או מרים דגל לבן.

הקלף השלישי הוא המציאות הקיימת. משחק מטקות במהלכו צה"ל משמיד לו יכולות שיגור רקטות ותשתיות טרור ומסכל אישים בכירים עד שאחד הצדדים יתעייף.

לכן, יש גורמים בכירים במערכת הביטחון שטוענים כי הסדרה מול חמאס יכולה לקדם הסדרה בצפון. בשלב הזה הקבינט הביטחוני הנחה את צה"ל להמשיך בגביית מחירים כבדים מחיזבאללה ולהיות ערוך לכל תרחיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully