וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההסלמה בצפון: כך נראים בתי החולים שירדו מתחת לאדמה

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 14:39

חיזבאללה הסלים את הלחימה וירה לראשונה אל חיפה. בעקבות כך, בתי חולים רבים שנמצאים באזור שלפו את תוכנית המגירה למקרה מלחמה והורידו את המטופלים שלא יכולים לזוז אל מתחת לאדמה לחניונים שלמים שהוסבו למחלקות בבתי החולים

מחלקות בית החולים רמב"ם ירדו אל מתחת לאדמה/דוברות רמב"ם

בתי החולים בצפון המדינה נערכו מבעוד מועד ללחימה עצימה בגבול הצפון עם תוכניות שונות שכוללות הורדת חולים ממחלקות בית החולים אל בית חולים תת קרקעי. משרד הבריאות עדכן כי בתי חולים שונים בצפון וביניהם: כרמל, זיו, נהריה, העמק, פוריה, האיטלקי והאנגלי עברו לפעול במרחבים מוגנים.

בבית החולים רמב"ם בחיפה החלו להוריד את החולים בשעה 12, הורדת החולים מתבצעת על פי סדר ידוע ומאורגן של המחלקות. במקביל, בבית החולים "מרדדים" את כמות החולים המאושפזים ומשחררים את החולים הלא דחופים. המרכז הרפואי בני ציון שממוקם גם בחיפה הודיע על העתקת פעילות מחלקות שונות למתחם הממוגן.

המרכז הרפואי לגליל בנהריה פועל מתחמים מוגנים כבר מאז פרוץ המלחמה. נכון לעכשיו, כלל הפעילויות הרפואיות מתקיימות כרגיל והן מבוצעות במרחבים מגונים, כולל חדרי ניתוח, מכונים ומחלקות אשפוז.

מרכז רפואי כרמל עדכן כי בית החולים מבצע רידוד במטופלים בנוסף לביטול פעילות ביה"ח יום. בנוסף, חדרי הלידה והפגייה עוברים למתחם ממוגן בתוך בית החולים.

מחלקות בית החולים רמב"ם ירדו אל מתחת לאדמה

מחלקות בית החולים רמב"ם ירדו אל מתחת לאדמה/דוברות רמב"ם
העברת מחלקות בית החולים אל התת קרקעי הממוגן ברמב"ם, תל אביב . 22 בספטמבר 2024. דוברות רמב"ם, אתר רשמי
מיטות בית החולים רמב"ם מתחת לאדמה/אתר רשמי, דוברות רמב"ם

חיזבאללה היכו את יישובי הצפון בשלושה גלי ירי משמעותיים: בשעה 01:00 לפנות בוקר עם 7 רקטות, גל נוסף ב-04:50, 05:10, בסך הכול 25 רקטות של חיזבאללה. בתגובה, תקף צה"ל בלבנון עמדות שיגור לעבר רמת דוד ועמק יזרעאל. בצה"ל טוענים כי כל מה ששוגר לעבר ישראל יורט. בנוסף, שני כטב"מים מעיראק יורטו הלילה על ידי חיל האוויר מחוץ לגבולות המדינה.

ביממה האחרונה כוחות צה"ל ביצעו גלי תקיפה רחבים מאוד בלבנון. הותקפו כ-300 מטרות בהם משגרים, אלפי קני שיגור של רקטות שחלקם היו לפני שיגור לעבר מדינת מדינת ישראל. בצה"ל מעריכים שלא מעט מהמטח שתוכנן - סוכל. כמו כן, למרות השימוש ברקטות "פאדי 1" ו"פאדי 2", שהזניקו את תושבי הצפון למרחבים המוגנים - אין פגיעות בעורף הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully