וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביהמ"ש לא אמור להחליף את ביה"ד": בג"ץ דן בעתירה נגד מועמדתו של הרב דוד יוסף לרב הראשי

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 14:09

העתירה שהוגשה ע"י איחוד בתי הכנסת הציונים בירושלים, דנה בפרישתו מתפקיד כרב שכונה על מנת שלא לעמוד לדין משמעתי בשל התבטאויותיו. "אם השופט שטיין היה אומר פרומיל ממה שהרב אמר בשיעור בפקולטה למשפטים, אף אחד לא היה נותן לו להמשיך ללמד", אמר עו"ד של העותרים

בווידאו: מתקפה חריפה של בכיר בש"ס על החינוך החילוני/באדיבות: ש"ס, צילום: שיא לייב

בג"ץ דן היום (ראשון) בעתירה שהוגשה נגד מועמדתו של הרב דוד יוסף לתפקיד הרב הראשי לישראל (הספרדי) - הראשון לציון. הדיון, שמתנהל בהרכב שלושה שופטים; יצחק עמית, אלכס שטיין וגילה כנפי-שטייניץ, דן בפרישתו מתפקיד כרב שכונה על מנת שלא לעמוד לדין משמעתי בשל התבטאויותיו נגד קבוצות בישראל.

במהלך הדיון, השופטים שטיין וכנפי שטייניץ הקשו על העותרים - איחוד בתי הכנסת הציונים בירושלים - וטענו כי "הרב יוסף עוד לא נבחר לתפקיד ובית המשפט לא אמור להחליף את שיקול הדעת של בית הדין המשמעתי של עובדי המדינה".

עורך הדין של העותרים, אסף בנמלך, השיב: "אם השופט שטיין היה אומר פרומיל ממה שהרב יוסף אמר על ציבורים שלמים בחברה הישראלית, בשיעור בפקולטה למשפטים, ואני הייתי סטודנט של כבוד השופט שטיין אף אחד לא היה נותן לו להמשיך ללמד".

הרב דוד יוסף, 8 בספטמבר 2024. שלומי גבאי
הרב דוד יוסף, 8 בספטמבר 2024/שלומי גבאי

עורכי דין מטעם הפרקליטות: "בבחירות האחרונות לרבנות היה מקרה דומה שהיו טענות כלפי מועמד - הרב שמואל אליהו. היום, בהתאם לדין זה, המועד האחרון להגיש מועמדות, אנחנו בסך הכול אומרים שמדובר בעתירה מוקדמת ושעוד נוכל בהמשך להידרש למועמדתו של הרב יוסף".

עורך דינו של הרב דוד יוסף, אביעד הכהן, הציג את טיעונו בדיון: "הרב יוסף עוד לא מועמד, לגבי הכהונה שלו כדיין זה לא מחויב מציאות. הרב מצגר לא כיהן כנשיא בית הדין להבדיל אלף אלפי הבדלות. אם מישהו לא רוצה להיות דיין או נשיא בית הדין הרבני הגדול - לא מחייבים אותו. אתה רוצה לפסול אדם מלהיות מועמד לבחירות בלי שיש עילה בחוק ואתה הולך לפסול אותו? גם כשמדובר בעילות פסילה מדברים על הגינות ומשוא פנים - לא בודקים את זה בשום מערכת בחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully