וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 19 חודשים בשבי: טייס ניו זילנדי שוחרר מהשבי בפפואה

פיליפ מהרטנס נחטף בפברואר אשתקד על ידי בדלנים במחוז האינדונזי, אחרי שנחת באזור עם מטוס מסחרי קטן. לאחר תקופה ממושכת של משא ומתן, הם הסכימו לשחררו

בדלנים מכוונים רובה לעבר טייס ניו זילנדי בשבי בפפואה, אינדונזיה, 2023. רשתות חברתיות, צילום מסך
בדלנים מכוונים רובה לעבר טייס ניו זילנדי בשבי בפפואה, אינדונזיה, 2023/צילום מסך, רשתות חברתיות

טייס ניו זילנדי, שנחטף על ידי מורדים באינדונזיה, שוחרר מהשבי אחרי יותר מ-19 שנים. המשטרה אמרה שפיליפ מהרטנס שוחרר ונאסף על ידי צוות משותף באזור אנדוגה במחוז פפואה, ועבר בדיקות רפואיות ופסיכולוגיות לפני שהוטס לבירה ג'קרטה במטוס של חיל האוויר.

מהרטנס תועד בטלוויזיה האינדונזית משוחח בדמעות עם משפחתו דרך הטלפון, ולאחר מכן הוא הופיע במסיבת עיתונאים, ונראה במצב רוח טוב. במבאנג טריסנוהאדי, לוטננט גנרל בצבא אינדונזיה, אמר במסיבת העיתונאים שלא נראה שמרטנס סבל מפוסט-טראומה, אף שאיבד משקל רב.

הטייס הניו זילנדי נחטף על ידי פלג חמוש מצבא השחרור הלאומי של מערב פפואה ב-7 בפברואר אשתקד, אחרי שהוא הנחית מטוס מסחרי קטן באזור ההררי והנידח של אנדוגה. המורדים הסכימו לשחררו תמורת כמה תנאים.

ראש ממשלת ניו זילנד, כריסטופר לאקסון, הביע את שמחתו משחרורו של בן ארצו מהשבי והערכה לגורמים בשתי המדינות שהיו מעורבים בנושא.

"משפחתו תהיה בעננים", אמר שר החוץ של ניו זילנד, וינסטון פיטרס, במסיבת עיתונאים באוקלנד. מוקדם יותר, הוא מסר בהצהרה כי שורה של סוכנויות ממשלתיות בניו זילנד עבדו עם הרשויות באינדונזיה ואחרות כדי להבטיח את שחרורו של מרטנס.

"לאורך התהליך הארוך של המשא ומתן, פעלנו בסבלנות כדי לא לעשות את זה בצורה תקיפה, כשהעדיפות שלנו הייתה הבטיחות של הטייס", אמר נשיא אינדונזיה ג'וקו ווידודו בדברים ששודרו בטלוויזיה.

רק בחודש שעבר, טייס ניו זילנדי אחר, בשם גלן מלקולם קונינג, נהרג על ידי מורדים בדלנים בפפואה לאחר שהנחית את המסוק שלו באזור מרוחק במחוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully