וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל ג'זירה: חיילי צה"ל התפרצו למשרדנו ברמאללה עם צו סגירה

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 8:22

בתיעוד מהאירוע, נראים החיילים נכנסים למשרדי החברה שבגדה המערבית -באמצע שידור. לעיני הכתב והמצלמות, הם הציגו את צו הסגירה למקום, שתוקפו, כך על פי הדיווח, 45 יום. "פשיטה שרירותית. זו הפרה של עבודה עיתונאית"

בוידאו: אל ג'זירה: חיילי צה"ל התפרצו למשרדנו ברמאללה עם צו סגירה/צילום מסך- אל ג'זירה

חיילי צה"ל סגרו את משרדי אל ג'זירה ברמאללה ל-45 ימים - כך הודיע הלילה (ראשון) כלי התקשורת הערבי. האירוע נתפס בשידור חי בערוץ, ובו נראים חיילים נכנסים למשרדי החברה, ומציגים לעיני הכתב וליד אל-עומרי ולעיני המצלמות את צו הסגירה.

"הפשיטה הצבאית השרירותית הזו נחשבת להפרה של עבודה עיתונאית, שחושפת את המעשים שמבוצעים נגד פלסטינים", כך נמסר בהצהרה רשמית מטעם אל ג'זירה.

משרדי אל-ג'זירה בירושלים. יונתן זינדל, פלאש 90
משרדי אל-ג'זירה בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

במאי, הצעת "חוק אל-ג'זירה", לסגירת ערוצים זרים הפוגעים בביטחון המדינה בישראל בקריאה שניה ושלישית. את ההצעה קידם שר התקשורת שלמה קרעי מהליכוד, והיא אושרה ברוב של 71 תומכים מול 10 מתנגדים. החוק היה אמור להיות בתוקף עד ליום 31.7.24 או לחלופין עד סיום ההכרזה על מצב מיוחד בעורף, או עד סיום הפעולות הצבאיות המשמעותיות בהן נוקט צה"ל - במסגרת מלחמת חרבות ברזל.

הצעת החוק קובעת כי אם שוכנע ראש הממשלה שהתכנים המשודרים של ערוץ זר המשדר בישראל פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה, רשאי שר התקשורת, בהסכמת ראש הממשלה ובאישור הקבינט או הממשלה להורות על פעולות שונות. בין היתר: הפסקת שידורים של הערוץ הזר, סגירת משרדיו, מתן הוראה על הסרת אתר האינטרנט של הערוץ הזר או תפיסת מכשיר המשמש לאספקת תכנים.

חודש לאחר מכן, בג"ץ הוציא הבוקר צו על תנאי בעתירה שהגישה האגודה לזכויות האזרח נגד "חוק אל-ג'זירה". משמעות הדבר הוא שהמדינה תצטרך להסביר מדוע נחקק החוק "לסגירת ערוצים זרים הפוגעים בביטחון המדינה בישראל", שהועבר במטרה להתמודד עם גוף השידור הקטארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully