וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוויתור של סער על הביטחון מקפיא את המצב אך לא סוגר את הדלת

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 8:33

גדעון סער הודיע שיוותר על תיק הביטחון אך לא התייחס כלל למשא ומתן בינו לבין נתניהו, ההודעה נועדה בעיקר לצמצם את הביקורת הרבה על המהלך שלו, ובעיקר על כוונתו לשתף פעולה עם גלנט תוך כדי מלחמה, ומי המנצחים העיקריים מהודעת סער?

"מהלך מופקר ומסוכן": מאות מפגינים מול ביתו של סער/ניב אהרונסון

ההודעה של יו"ר המחנה הממלכתי גדעון סער אמש (שבת) על ויתור על תפקיד הביטחון שהוצע לו מקפיאה בלבד את המצב, אך לא סוגרת את הדלת לאפשרות שסער יצורף בהמשך לממשלה - אם בתפקיד שר הביטחון ואם בתפקיד אחר.

מאחר ולאור ההתפתחויות הביטחוניות התוכניות של נתניהו להדיח את שר הביטחון גלנט נכנסו בכל מקרה להקפאה, סער הודיע שהוא מסיר מהמדף, זמנית, את האפשרות שימונה לתיק הביטחון אך לא התייחס כלל למגעים שקיים עם נתניהו שהגיעו לכדי הסכם שאמור היה להיחתם בתחילת השבוע שעבר - לא בעבר ולא בעתיד.

ההודעה נועדה בעיקר לצמצם את הביקורת הרבה על המהלך שלו, ובעיקר על כוונתו לשתף פעולה עם הדחת שר הביטחון תוך כדי מלחמה, בעוד הוא במילא מוקפא עד לשוך סבב המהלומות בצפון. סער רק יישר קו עם המציאות, וחתך את ההפסדים שלו לטווח הקרוב.

גדעון סער, יואב גלנט, רה"מ בנימין נתניהו. צילום: אבשלום ששוני,חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
נתניהו התכוון לפטר את גלנט כבר בתחילת השבוע./עיבוד תמונה, צילום: אבשלום ששוני,חיים גולדברג/פלאש 90

נתניהו התכוון לפטר את גלנט ולמנות את סער במקומו לתיק הביטחון כבר בתחילת השבוע, ברקע איומים ודרישות של הסיעות החרדיות להעביר את חוק הפטור מגיוס, שגלנט נחשב למי שמעכב. הכוונה היתה לסיים את חילופי שר הביטחון לפני שנתניהו ימריא בשבוע הבא לעצרת האו"ם בניו יורק, ואולם המהלך הוקפא ונדחה עד לסיום סבב ההסלמה. מקורות בסביבת נתניהו מתעקשים שהוא מתכוון לפטר את גלנט בהמשך, אך לא יכול לעשות זאת בזמן מלחמה.

הקפאת המהלכים היא ניצחון זמני למתנגדים בסביבת נתניהו לצירופו של סער: שרה נתניהו נחשבה למי שמסתייגת ממינויו של סער לתיק הביטחון, וגם נתן אשל, המקורב לנתניהו ורעייתו, לנוכח חוסר האמון ההיסטורי בין הצדדים.

גם בכירים בליכוד שמתנגדים לצירופו של סער ומינויו לתפקיד בכיר כמו משרד הביטחון יקבלו עכשיו זמן לגייס כוחות בשטח ובמרכז הליכוד לצידם. ולבסוף, שר הביטחון גלנט, שנתניהו מנסה לפטר אותו כבר שנה וחצי, ושוב ושוב הנסיבות לא מודח בעקבות סיבות פוליטיות וביטחוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully