וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נערך למתקפה רחבה של חיזבאללה בטווח הזמן הקרוב, שר הביטחון חתם על צו מיוחד בעורף

עודכן לאחרונה: 21.9.2024 / 21:12

צה"ל פתח בגל תקיפות נרחב בלבנון - כמכת מנע נגד ניסיון של ארגון הטרור השיעי לשגר מאות טילים לישראל. בעקבות האיום, דובר צה"ל הודיע כי מדיניות ההתגוננות התעדכנה מקו חיפה צפונה | ההנחיות - והמשמעויות

תקיפת צה"] בלבנון/לפי סעיף 27א

צה"ל פתח הערב (שבת) בגל תקיפות רחב בדרום לבנון - כמכת מנע נגד ניסיון של ארגון הטרור השיעי לשגר מאות טילים לישראל. בעקבות האיום, דובר צה"ל הודיע כי מדיניות ההתגוננות התעדכנה מקו חיפה צפונה. "אנחנו תוקפים בדרום לבנון בגלל זיהוי כוננות לירות לעבר ישראל - היום תקפנו 400 משגרים של חיזבאללה", אמר הגרי בהצהרה שנשא לפני זמן קצר.

לפי הודעת דובר צה"ל, ההחמרה במדיניות ההתגוננות חלה מקו חיפה צפונה: "בגלל המצב, שר הביטחון חתם על צו מצב מיוחד בעורף. אנחנו מעדכנים את מדיניות ההתגוננות מחיפה וצפונה למדיניות כוננות 2", אמר הגרי, והזמין את הציבור להתעדכן בהנחיות דרך אתר פיקוד העורף והאפליקציות.

שריפות בגבול לבנון ישראל .18 בספטמבר 2024. אייל מרגולין, צילום מסך
שריפות בגבול לבנון ישראל .18 בספטמבר 2024/צילום מסך, אייל מרגולין

"מצב מיוחד" בעורף | ההנחיות החדשות

  • תתקיים הגבלת התקהלות עד 30 אנשים בשטח פתוח ועד 300 אנשים במבנה.
  • מקומות עבודה ניתן לקיים במבנה או במקום שניתן להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.
  • פעילויות חינוכיות ניתן לקיים במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.
  • החופים באזורים אילו יהיו סגורים לציבור.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה

הגרי התייחס גם לפעילות צה"ל ברצועה, ועדכן: "אתמול חיסלנו את איברהים עקיל ו-15 מפקדים מכוח רדואן. הם התכנסו לתכנן פיגועים וחדירות לשטח ישראל. הקדמנו אותם בפעולה מדויקת ועוצמתית. אנחנו ערוכים ומצויים בכוננות גבוהה בכל מקום".

"בעזה אנחנו ממשיכים להילחם לפירוק הזרוע הצבאית של החמאס. אנחנו לרגע לא שוכחים את החטופים שלנו. הערב עדכנו את משפחות ששת החטופים שנרצחו במנהרה שחיסלנו שני מחבלים שהחזיקו אותם ברפיח. לאחר חקירה, מצאנו ממצאי דנ"א ופריטים אישיים של המחבלים, ועולה כי אותם המחבלים היו בתווי בו אותרו גופות ששת החטופים תרם שנרצחו. ככל שיהיה מידע נעדכן את המשפחות והציבור. נרדוף את כל מי שביצע את הרצח המתועב הזה".

כרמל גת, עדן ירושלמי, אלמוג סרוסי, אלכס לובנוב, הירש גולדברג פולין, כרמל גת
החטופים שגופותיהם חולצו מרצועת עזה. ללא, עיבוד תמונה
כרמל גת, עדן ירושלמי, אלמוג סרוסי, אלכס לובנוב, הירש גולדברג פולין, כרמל גת החטופים שגופותיהם חולצו מרצועת עזה/עיבוד תמונה, ללא

בכיר הזרוע הצבאית של חיזבאללה שחוסל אתמול בלבנון נחשב לראש מערך המבצעים של הארגון, ולרמטכ"ל בפועל של חיזבאללה לאחר חיסולו של פואד שוכר, ולמספר 2 בארגון. הוא איש סודו של נסראללה, בעל ניסיון מבצעי רב, מכיר היטב את צה"ל ושולט ביד רמה בזרוע הצבאית של חיזבאללה.

בעבר הציעה ארצות הברית פרס של שבעה מיליון דולר למי שימסור מידע שיוביל למעצרו, בשל חלקו בפיגוע בשגרירות האמריקנית בביירות ב-1983, שבו נהרגו 63 איש.

צה"ל תוקף מטרות חיזבאללה בלבנון. 21 בספטמבר 2024. ללא, אתר רשמי
צה"ל תוקף מטרות חיזבאללה בלבנון. 21 בספטמבר 2024/אתר רשמי, ללא

דובר צה"ל דניאל הגרי אישר אתמול במסיבת עיתונאים את דבר חיסולו של אברהים עקיל, ראש מערך המבצעים של חיזבאללה, מפקדה בפועל של יחידת רדואן ומפקד "התוכנית לכיבוש הגליל". הגרי אמר בעדכון: "בכירי חיזבאללה שחוסלו תכננו לבצע בצפון מבצע דומה ל-7 באוקטובר". לדבריו, עקיל ויתר המחוסלים התכנסו מתחת לאדמה, והשתמשו באזרחים כמגינים חיים. ביחד איתו חוסלו עוד 10 מפקדים בארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully