וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן על החיסול בביירות: "כל פעם שנעשה צדק עם טרוריסט שיש לו דם אמריקני על הידיים זו תוצאה טובה"

עודכן לאחרונה: 21.9.2024 / 18:04

היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, בירך על חיסול ראש מערך המבצעים בחיזבאללה - והתריע מפני הסלמה: "אני מקווה שלא נגיע למלחמה כוללת". בנוסף, התייחס גם למו"מ לעסקת חטופים: "לא ויתרנו על זה - אולם בעת הזו, אנו לא חושבים שהצדדים יגיבו בחיוב להצעה חדשה"

הפגיעה בביירות/רויטרס

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן, התייחס היום (שבת) לחיסול ראש אגף המבצעים בחיזבאללה איבראהים עקיל - ואמר: "כל פעם שנעשה צדק עם טרוריסט שיש לו דם אמריקני על הידיים - זו תוצאה טובה"

על המתיחות המתמשכת בגבול הצפון אמר סאליבן: "יש סכנה אמיתית וחמורה של הסלמה בגבול בין ישראל ללבנון. חיזבאללה הוא זה שהתחיל את הלחימה. נסראללה בעצמו אמר שהוא פתח חזית צפונית. ישראל לא סתם התחילה לתקוף בלבנון - חיזבאללה הוא שתקף את ישראל, ועשרות אלפי ישראלים נאלצו לעזוב את בתיהם".

תקיפת בכירי חיזבאללה בלב ביירות. רויטרס
תקיפת בכירי חיזבאללה בלב ביירות/רויטרס
היועץ לביטחון לאומי של ביידן, ג'ייק סאליבן, נואם לצידו של נשיא ארה"ב הנבחר. 14 בדצמבר 2020. אי-פי, AP
היועץ לביטחון לאומי של ביידן, ג'ייק סאליבן, נואם לצידו של נשיא ארה"ב הנבחר. 14 בדצמבר 2020/AP, אי-פי

עוד הוסיף סאליבן: "ארה"ב רוצה לראות רגיעה בגבול ופתרון מתמשך שיאפשר להחזיר את התושבים לבתיהם. דיברתי בימים האחרונים עם מקבילי הישראלים בנושא. הסכמה להסלמה אמיתית אבל גם יש נתיב שיכול להביא לפתרון דיפלומטי ונעשה הכל כדי שזה יקרה". סאליבן הדגיש: "אני מקווה שלא נגיע למלחמה כוללת בין ישראל ללבנון. אנחנו עובדים למנוע את זה".

היועץ לביטחון לאומי התייחס גם למו"מ לעסקת חטופים, והבהיר: "יש עדיין סיכוי להגיע לעסקה לשחרור החטופים והפסקת אש בעזה".

לדבריו של סאליבן, "יש עוד הרבה מכשולים בדרך שצריך להסיר, אבל אנחנו לא ויתרנו על הנסיון להשיג עסקה. כשנרגיש שאנחנו מוכנים לבצע מהלך נוסף אנחנו נבצע מהלך נוסף. אנחנו לא חושבים שבנקודת הזמן הנוכחית הצדדים יתנו תשובה חיובית אם נשים משהו על השולחן. אולי זה עשוי להשתנות בהמשך"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully