וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש CIA לשעבר שאנס וסימם עשרות נשים בעולם נידון ל-30 שנות מאסר

בריאן ג'פרי ריימונד בן ה-48 נהג לפתות נשים שהכיר ברשת אל דירות שהושכרו בידי סוכנות הביון, שם סימם אותן, תקף אותן מינית ותיעד אותן ללא ידיעתן. רק ב-2020, בחלוף 14 שנים, הוא נתפס אחרי שאישה עירומה זעקה לעזרה ממרפסת במקסיקו. "טורף מיני"

הלוגו של ה-CIA המוצב במפקדת הסוכנות בלוס אנג'לס. רויטרס
הלוגו של ה-CIA המוצב במפקדת הסוכנות בלוס אנג'לס/רויטרס

איש CIA לשעבר סימם ותקף מינית עשרות נשים נידון ל-30 שנות מאסר בארצות הברית - כך הודיע משרד המשפטים בוושינגטון.

בריאן ג'פרי ריימונד, בן 48 מקליפורניה, סימם ותקף מינית עשרות נשים לאורך השנים, והוא אף צילם ותיעד את קורבנותיו ללא הסכמתן בזמן שהיו מסוממות או מוגבלות בדרך אחרת. הוא עבד בסוכנות הביון החשאית של ארצות הברית במשך יותר מ-20 שנה.

התובעים אמרו שבזמן שירותו, הוא נהג לפתות נשים שפגש באפליקציות היכרויות להגיע לדירתו המושכרת על ידי הממשל, ולאחר מכן סימם ותקף אותן. התקיפות התחילו ב-2006 והתרחשו בכמה מדינות, כולל במקסיקו ופרו.

חקירתו של ריימונד החלה במאי 2020, כשהמשטרה במקסיקו סיטי הגיבה לזעקותיה של אישה עירומה ממרפסת ביתו של ריימונד. הדירה הושכרה על ידי ממשלת ארה"ב עבור עובדי השגרירות.

האישה סיפרה למשטרה שהיא וריימונד הכירו באינטרנט. לדבריה, הוא אנס אותה אחרי שסימם אותה כשהשניים שתו בדירתו. המשטרה ערכה חיפוש במכשיריו של ריימונד כחלק מהחקירה, וגילתה סרטונים ותמונות שתיעדו את ריימונד תוקף מינית נשים רבות.

בריאן ג'פרי ריימונד, איש CIA לשעבר שאנס וסימם עשרות נשים. שגרירות ארה"ב במקסיקו, צילום מסך
בריאן ג'פרי ריימונד, איש CIA לשעבר שאנס וסימם עשרות נשים/צילום מסך, שגרירות ארה"ב במקסיקו

לפי משרד המשפטים, ריימונד הסכים לעסקת טיעון בנובמבר האחרון, והודה באשמה בארבעה סעיפים, בהם תקיפה מינית.

"מדובר בטורף מיני", אמרה השופטת קולין קולר-קוטלי, שנענתה לבקשת העונש של התביעה. "יהיה לך הרבה זמן לחשוב על מה שעשית", אמרה לו. ה-CIA גינה את מעשיו של ריימונד והדגיש "שאין שום תירוץ להתנהגות המגונה והמזעזעת".

כמה מהנשים העידו בבית המשפט על הטראומה שלהן ממעשיו של ריימונד. רבות מהן לא הבינו שהן הותקפו עד שהמשטרה פנתה אליהן והראתה להן תמונות או סרטונים שצולמו על ידי ריימונד.

"הגוף שלי נראה כמו גופה על המיטה שלו", אמרה אחת הנשים על התמונות. "עכשיו יש לי את הסיוטים האלה של לראות את עצמי מתה". אישה אחרת העידה בבית המשפט: "נאנסתי? האם הותקפתי מינית. לעולם לא אדע, וזה גם רודף אותי".

גזר הדין של ריימונד ניתן בזמן שה-CIA עומד בפני ביקורת אינטנסיבית על טיפולו במקרים של התנהגות מינית בלתי הולמת. דוח פנימי בן 648 עמודים חשף שהסוכנות נכשלה באופן שגרתי בטיפול בתקריות כאלה.

הדוח גובש לאחר שתחקיר של סוכנות הידיעות AP חשף שיותר משני תריסר נשים דיווחו שחוו תקיפה מינית או מגע לא רצוי בשירות, ומאוחר יותר התמודדו עם נקמנות של הממונים עליהן לאחר שדיווחו על כך לסוכנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully