וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בכל 128 שנותיה לא נראתה כך": מטולה הפכה למופע קשה של שדה קרב

עודכן לאחרונה: 21.9.2024 / 22:40

זה חודשים ארוכים שהמושבה הותיקה סופגת אש, אולם בחמישי נחתו על מטולה לא פחות מ-7 טילי בורקאן עתירי חומר נפץ. בתים נהרסו לחלוטין, שריפות שפרצו באזור, רשת החשמל קרסה וכבלי תקשורת נקרעו. "התרגלנו כבר לנפילות, אבל זה חריג". תיעוד קשה עצוב

תקיפה רחבה וחריגה נגד יעדי טרור בדרום לבנון בתגובה לאירועים בגבול היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"בכל 128 שנותיה מטולה לא נראתה כך": כך אמר אמש (שישי) תושב המושבה שבקצה אצבע הגליל, יום לאחר המתקפה המסיבית על מטולה במסגרתה זוהו שבע פגיעות ישירות במרחב. זה חודשים ארוכים שעל הישוב נורים טילים נגד טנקים, רקטות ופצצות מרגמה, כשבחמישי האחרון נחתו על מטולה שבעה טילי בורקאן עתירי חומר נפץ. שלושה בתים נהרסו לחלוטין, בעוד נזק נגרם לעוד עשרות בתים במקביל לשריפות שהשתוללו ברחבי המושבה הותיקה. רשת החשמל קרסה, וכבלי התקשורת נקרעו.

"העיר נראית כמו שדה קרב", אמר התושב הותיק. "ברחובות מפוזרים רסיסים ושברים רבים, עשבים גדלים על הכבישים ועל המדרכות, כבלי חשמל קרועים, ומראה הבתים שנהרסו הוא מראה קשה ועצוב", אמר.

הרס במטולה. 21 בספטמבר 2024. ללא, אתר רשמי
הרס במטולה. 21 בספטמבר 2024/אתר רשמי, ללא

מיום שנוסדה, הייתה מטולה הישוב הצפוני ביותר במפת הישוב העברי בארץ ישראל, ואחר כך במדינת ישראל. יחד עם תל חי וכפר גלעדי נחשבה תמיד כיישוב שבזכותו הורחבו גבולות המדינה בצפון. המיקום המיוחד - כעין מובלעת שמוקפת משלושה כיוונים בגבול עם לבנון, יצר תמיד אתגר ביטחוני, אבל מעולם לא ניתנה הנחיה לעזוב את המקום, כמו במלחמה הנוכחית.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הרס במטולה. 21 בספטמבר 2024. ללא, אתר רשמי
הרס במטולה. 21 בספטמבר 2024/אתר רשמי, ללא
הרס במטולה. 21 בספטמבר 2024. ללא, אתר רשמי
הרס במטולה. 21 בספטמבר 2024/אתר רשמי, ללא
עבודות חשמל במטולה, 21 בספטמבר 2024. ללא, אתר רשמי
עבודות חשמל במטולה, 21 בספטמבר 2024/אתר רשמי, ללא

התרוקנות המושבה מתושבים והיקף הפגיעות בבתים ובתשתיות מעמידים את זו באחד הרגעים הקשים בתולדותיה. "במלחמה הזאת התרגלנו כבר לנפילות. הלילה האחרון היה חריג בגלל שהיה מדובר ברצף של נפילות טילי בורקאן כבדים. אלו טילים שגורמים להשמדה של שטח גדול - וממדי ההרס הם עצומים. עוד לא ברור מתי התושבים יחזרו, ובכל מקרה תעבור יותר משנה עד שמטולה תשוקם ותחזור להיראות כמו לפני המלחמה".

בד בבד, בשל ההרס, השלימו הלילה צוותי חברת החשמל את שיקום החשמל למושבה. זאת, בתום שני לילות של איתור נזקים ופעולות שונות לתיקונם, על ידי צוותים מתוגברים של עובדי החברה. אספקת החשמל חודשה במלואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully