וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסל בלבנון? זה ראש המערך הצבאי של חיזבאללה - איבראהים עקיל

עודכן לאחרונה: 20.9.2024 / 17:06

מי שעל פי הדיווחים היה היעד לחיסול בפעולת צה"ל בביירות משמש כרמטכ"ל בפועל של חיזבאללה, לאחר חיסולו של פואד שוכר. הוא איש סודו של נסראללה, ובעל היכרות עשירה עם צה"ל. גורם ביטחוני הגדיר את הפעולה, אם אכן הצליחה, כ"רעידת אדמה" מבחינת הארגון

תקיפה בלבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בכיר הזרוע הצבאית של חיזבאללה איבראהים עקיל היה, לפי שני מקורות ישראלים, היעד לתקיפה הישראלית היום בביירות. ככל הנראה התקיים במקום באותה שעה מפגש של בכירי חיזבאללה, שפונו אחרי התקיפה מהמקום במהירות, ולכן אין בהירות לגבי הנפגעים, אבל אם אכן חוסל, אומר מקור ביטחוני ישראלי, מדובר ב"רעידת אדמה" מבחינת חיזבאללה.

עקיל נחשב לראש מערך המבצעים של הארגון, ולרמטכ"ל בפועל של חיזבאללה לאחר חיסולו של פואד שוכר, ולמספר 2 בארגון. הוא איש סודו של נסראללה, בעל ניסיון מבצעי רב, מכיר היטב את צה"ל ושולט ביד רמה בזרוע הצבאית של חיזבאללה. בעבר הציעה ארצות הברית פרס של שבעה מיליון דולר למי שימסור מידע שיוביל למעצרו, בשל חלקו בפיגוע בשגרירות האמריקנית בביירות ב-1983, שבו נהרגו 63 איש. גורם המקורב לחיזבאללה מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית שעקיל אכן נהרג בתקיפה.

בכיר הזרוע הצבאית של חיזבאללה איבראהים עקיל. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בכיר הזרוע הצבאית של חיזבאללה איבראהים עקיל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עקיל ניצל בעבר מניסיון חיסול, בשנת 2000, כאשר מסוק שיגר לעבר מכוניתו טילים. אחד הטילים העיף אותו מהמכונית, אך הוא הצליח להימלט ולהתחבא. טיל נוסף שוגר לעבר המחסה שתפס, אך לא הצליח לחסלו והוא נפצע קל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully