וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל 120 רקטות שוגרו במטח האחרון לגליל והגולן: עשרות יירוטים בשמי צפת

עודכן לאחרונה: 20.9.2024 / 15:15

לאחר הלילה הסוער בגזרה הצפונית, בו צה"ל פעל בצורה נרחבת בלבנון ונגרם נזק רב במטולה מנפילות, אזעקות הופעלו בשורת ישובים בגולן ובגליל. בשעה זו לא ידוע על נפגעים. שריפות פרצו במספר מוקדים בצפון הגולן

מחבל חיזבאללה שנכנס למבנה צבאי של הארגון במרחב כפר כילא שבדרום לבנון וחוסל בידי כלי טיס של חיל האוויר/דובר צה"ל

מטח כבד נורה לעבר הגליל והגולן היום (שישי). עשרות יירוטים נצפו בשמי צפת, בעוד שאזעקות נשמעו גם בכפר הנשיא, ביריה ואזור עמק החולה. צוותים רפואיים יצאו לסרוק זירות במספר מקומות, ונכון לשעה זו לא אותרו נפגעים.

מספר שריפות פרצו בשטחים פתוחים בצפון הגולן כתוצאה מהמטח. 10 צוותי כיבוי פועלים במספר מוקדים בצפת וסמוך לקיבוץ אורטל שבגולן שפרצו בעקבות הירי. לוחמי-האש בסיוע כיתת הכוננות פועלים לבלימת התפשטות השריפות.

בצה"ל הודיעו שזוהו 120 שיגורים במטח האחרון שחצו משטח לבנון, וכי חלק מהם יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית. זוהו מספר נפילות של שברי יירוט באזורי הירי בצפון. בצה"ל גם הודיעו כי חיל האוויר תקף מבנים צבאיים של חיזבאללה בשישה מוקדים, וחיסלו מחבל בדרום לבנון.

מוקדם יותר היום הודיע פיקוד העורף לתושבי צפת, בהתאם להערכת המצב, שעליהם לשהות עד להודעה חדשה בקרבת מרחב מוגן ושניתן להגיע אליו בזמן ההתגוננות. גם בקריית שמונה התושבים הונחו לשמור על ההנחיות.

נפגעים בשל ירי נ"ט,רכס רמים, אצבע הגליל, 19 בספטמבר 2024. מיכאל גלעדי, פלאש 90
נפגעים בשל ירי נ"ט,רכס רמים, אצבע הגליל, 19 בספטמבר 2024/פלאש 90, מיכאל גלעדי

הלילה נערכה מתקפה נרחבת של צה"ל בשטחי לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בשעתיים האחרונות בהכוונת אמ"ן ופיקוד הצפון, מאות קני שיגור שהיו מוכנים לשיגור מיידי לשטח מדינת ישראל. הותקפו סך הכל כ-100 משגרים ותשתיות צבאיות נוספות, בהם כ-1,000 קני שיגור שהיו מוכנים לשיגור מידי. במקביל, נפילות של רקטות גרמו לנזק כבד לתשתיות במטולה.

שמונה בני אדם נפצעו אתמול מירי של שני טילי נ"ט לאצבע הגליל, מתוכם שניים במצב קשה. מסוק חילוץ הגיע לפנות את הפצועים לבית החולים רמב"ם בחיפה. הטילים נורו ממרחב לבנון וחיזבאללה לקחו אחריות על הירי, שהגיע לאחר שני אירועי פיצוץ הביפרים ומכשירי הקשר של ארגון הטרור, עליהם הבטיחו לנקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully