וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה בזירה הצפונית: מה האסטרטגיה הישראלית ומה צריך להגיד לתושבי הצפון

עודכן לאחרונה: 20.9.2024 / 7:09

לאחר ששני חיילים נהרגו מטיל נ"ט וכטב"ם - המפונים בצפון קיבלו היום תזכורת מדוע הם לא יכולים לחזור אל בתיהם בקרוב. כמו שזה נראה כרגע, לא בוצעו פעולות אפקטיביות שתומכות את החזרת התושבים. מפקד פיקוד הצפון והרמטכ"ל יצטרכו לספק תשובות לציבור

תקיפה רחבה וחריגה נגד יעדי טרור בדרום לבנון בתגובה לאירועים בגבול היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אחרי שני הגלים של מתקפת הפיצוצים - מנהיג חיזבאללה חסאן נסראללה הזהיר מפני נקמה לבנונית. "ישראל חצתה את הקווים האדומים", אמר, "יהיו השלכות". בצל ההסלמה, נודע כי אוגדה 98 הועברה מרצועת עזה לגבול הצפון ופיקוד העורף החל לתגבר במחוזות השונים ברחבי הארץ כוחות חילוץ והצלה.

כמו שזה נראה כרגע, לא בוצעו פעולות אפקטיביות שתומכות את החזרת תושבי הצפון לבתיהם בבטחה - כפי שהגדיר הדרג המדיני במטרות המלחמה. מה שבוצע הוא יותר בכיוון של מריחה ציבורית על השלבים הבאים, ייצור משברים מכל סוג - העיקר לא להתקדם בלחימה - ואם לא די בכך, להישאר בתפקידים. אחרי כשנה אז נראה שזו מדיניות. כדי לקבל תוצאה שונה בהתנהלות מול חיזבאללה צריך להימנע ממשוואות, להפתיע בפעולות להמשיך באותו הקצב אך בקצב עולה שירתיעו את כולם באזור.

תושבי הצפון המפונים קיבלו היום תזכורת מדוע הם לא יכולים לחזור אל בתיהם בקרוב. שני הרוגים ופצועים מטיל נ"ט וכטב"ם נפץ והנחת מטעני חבלה שסוכלו לאחר שהונחו צמוד לגדר המערכת. מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי צריכים להגיד את האמת לציבור.

פגיעה ישירה מכטב"מ באיזור גליל מערבי. 6 באוגוסט 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פגיעה ישירה מכטב"מ באיזור גליל מערבי. 6 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שלשום, פרצה ישראל לאמצעי תקשורת של חיזבאללה ופוצצה אותם. רוב הנפגעים נפצעו בידיים או בפנים. כמה בני אדם נהרגו. יום לאחר מכן, פוצץ המודיעין הישראלי פוצץ אלפי מכשירי קשר אישיים (ווקי-טוקי) ששימשו אנשי חיזבאללה בלבנון בגל שני של המבצע המודיעיני, כך דיווח כתב וואלה ברק רביד באתר Axios על בסיס שני מקורות בעלי ידע על המבצע.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully