וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איומי נסראללה והתגובה הצפויה: המלחמה בזירה הצפונית

עודכן לאחרונה: 19.9.2024 / 23:34

יומיים לאחר מתקפת הביפרים, הגיב נסראללה בנאום שהחל בניסיון הצדקה של תגובה, והמשיך בחזרה על המנטרה לפיה הארגון יתקוף עד לתום הלחימה בעזה. ניתן רק להעריך כי הוא לא בטוח כיצד להגיב להשפלה - היות והוא יודע שפעולה עצימה מדי תגרור התקפה ישראלית מסוג שטרם הכיר

ירי כבד של צה"ל בדרום לבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יומיים לאחר מתקפת הביפרים העצימה של ישראל, ניצל חסן נסראללה את נאומו הערב (חמישי) כדי לאחד שורות ולהגיע לקונצנזוס בלבנון. זאת, תוך שהודה לממשלת לבנון, המפלגות השונות ולרשויות על הטיפול בפצועים וכן ניחם את משפחות ההרוגים, ואיחל בריאות לפצועים - בהם מאות המתעוורים - מהפיצוצים.

לאחר מכן, עבר ראש ארגון הטרור להתייחסות ישירה לפיצוץ הזימוניות. זאת, תוך שניסה להרחיב את הלגיטימיות לתגובה חריפה בכך שציין כי נפגעו אזרחים, היות ומי שנושא זימוניות הם לא רק פעילי חיזבאללה. "ישראל רצתה להרוג 5,000 פעילי חיזבאללה באמצעות 5000 מכשירים שונים", הדגיש, אודות הפעולה שייחס לישראל והגדיר כפשע.

חסן נסראללה " נחצו כל הקווים האדומים". אל מיאדין, צילום מסך
חסן נסראללה " נחצו כל הקווים האדומים"/צילום מסך, אל מיאדין

"מכה קשה - שלא תפיל את חיזבאללה"

נסראללה הודה בנאומו כי מדובר במכה חזקה מאוד לחיזבאללה, מאחר ומרבית הפעילים שנהרגו בעלי תפקידים מבצעיים - אולם הבהיר כי היא לא תפיל את הארגון.

לאחר מכן הוא התייחס למצב חיילי צה"ל בגבול הצפון והביקורת של תושבי הצפון המפונים, כשלבסוף הוסיף כי ישראל מאיימת במלחמה כוללת כדי להלחיץ את הלבנונים ולגרום לחיזבאללה להפסיק את הלחימה.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

האיומים

נסראללה הבהיר כי חיזבאללה לא תפסיק את הלחימה עד להפסקת הלחימה בעזה, וזאת חרף הפגיעה בבניין הכוח של הארגון ויכולות הפיקוד והשליטה. במילים אחרות, לפחות כלפי חוץ - הוא לא ירד מהסולם שעליו טיפס, וממשיך לחייב את צה"ל בהפסקת הלחימה ברצועת עזה עד אז ימשיך לשגר רקטות, כלי טיס לא מאוישים וטילי נ"ט. זאת, לרבות הנחות מטעני חבלה, כפי שאירע בימים האחרונים בגבול הצפון.

שריפות בגבול לבנון ישראל .18 בספטמבר 2024. אייל מרגולין, צילום מסך
שריפות בגבול לבנון ישראל .18 בספטמבר 2024/צילום מסך, אייל מרגולין

מה תהיה התגובה?

ניתן להעריך שנסראללה לא באמת יודע כיצד להגיב להשפלה הגדולה שחווה הארגון השיעי מאז הקמתו, כי הוא חושש לאבד לגיטימיות בזירה הבינלאומית והפנימית - ובעיקר היות ופעולה בעוצמה מוגזמת תזמין התקפה ישראלית מסוג שלא הכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully