וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת קסטלמן ערערה על החלטת מח"ש לא לפתוח בחקירה: "קברו את האמת"

עודכן לאחרונה: 19.9.2024 / 16:45

עו"ד דניאל חקלאי שמייצג את המשפחה טען כי ל"טיוח החקירה", תוך שהוא מתייחס לשיבוש לכאורה שלה על ידי קציני משטרה. אביו של יובל: "היה מצופה ממח"ש לחקור מדוע במשטרה קיבלו החלטה לשחרר את גופתו של יובל בני לקבורה מבלי לחקור את נסיבות המוות"

בווידאו: שחזור הירי ביובל קסטלמן. 7 בדצמבר 2023/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

משפחתו של יובל קסטלמן, שנורה למוות בידי חייל מילואים במהלך פיגוע בירושלים לאחר שלפי החשד זה זיהה אותו באופן שגוי, הגישה אתמול ערעור ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה על החלטת מח"ש שלא לפתוח בחקירה נגד קציני משטרה ששיבשו לכאורה את חקירת המקרה.

"אני רוצה להזכיר לכולנו במה ובמי מדובר", טען עו"ד דניאל חקלאי שמייצג את המשפחה. "אזרח ישראל, עו"ד מצטיין בנציבות שירות המדינה, שוטר מצטיין לשעבר, נוסע למקום עבודתו. בכניסה לירושלים הוא רואה שני מחבלים יורים, הוא יכול היה להתחבא כמו שכולנו היינו מתחבאים אבל מחליט להציל חיים של עשרות אנשים. הוא עשה הכל נכון, השליך את האקדח, פתח את מעילו והרים את ידיו. למרות זאת הוא נורה מספר פעמים למוות על ידי חייל המילואים אביעד פריג'ה".

"משטרה הגונה צריכה לפתוח בחקירה של המוות הנורא, אבל משטרת ירושלים לא עשתה זאת. הפוך, היה טיוח של החקירה".

יובל קסטלמן, נורה למוות על ידי אביעד פריג'ה בסמוך לפיגוע בירושלים. באדיבות המשפחה
"קברו את האמת". יובל קסטלמן/באדיבות המשפחה

משה קסטלמן, אביו של יובל, הוסיף: "בשעה 16:00 ביום בו התרחש הפיגוע רב פקד קוגן ממחוז ירושלים צופה בסרטון שצולם על ידי אזרחית שראתה את האירוע ומחליט לא לפתוח בחקיר. לאחר מכן יובל מת מפצעיו בבית החולים, וגם אז לא פתחו בחקירה. היה מצופה ממח"ש לחקור מדוע במשטרת ירושלים קיבלו החלטה לשחרר את גופתו של יובל בני לקבורה מבלי לחקור את נסיבות המוות. נאמר לנו במפורש על ידי ראשת מח"ש שכשאר שנקבל את המסמכים שהייתה התייעצות האם לחקור לפני הקבורה של יובל, ומה הסתבר? שלא הייתה ההחלטה כזאת. קברו את האמת".

"אין לי ציפייה ממשטרת ישראל להעניק ליובל אות גבורה כפי שהיה בעבר, אולם אני כן מצפה מהיועמ"שית להורות מיד לפתוח בחקירה למען לעשות צדק עם בני גיבור ישראל", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully