וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים לזימי וקריב: "המשטרה נפלה ונלקחה תחת שר עבריין שמקים מיליציה פרטית"

עודכן לאחרונה: 19.9.2024 / 16:25

שני חברי הכנסת ממפלגת העבודה שמובילים את המאבק האופוזיציוני בשר בן גביר מזהירים שהלך הרוח במשטרה הוא "התחנפות לשלטון ומקרתיזם". בריאיון לסופ"ש שלו הם מתייחסים לעריקה המסתמנת של סער לשורות הקואליציה, וטוענים: "האופוזיציה לא מנוהלת נכון - עליה לשנס מותניים"

בווידאו: חברי הכנסת גלעד קריב ונעמה לזימי בריאיון לסופ"ש שלו/צילום סטילס: ראובן קסטרו

ברקע הביקורת הקשה על התנהלות המשטרה מול המפגינים נגד הממשלה ובצל סערת מינוי המפכ"ל החדש וסבב מינויים נרחב בצמרת הארגון, חברי הכנסת נעמה לזימי וגלעד קריב (הדמוקרטים) מזהירים כי "המשטרה נפלה" למרותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "המציאות היום היא שהמשטרה נלקחה תחת שר עבריין שרוצה מיליציה פרטית", אומרת לזימי. "הלך הרוח הוא התחנפות לשלטון ולשר שאמר בקולו שיקדם שוטרים אלימים שינסו לרסן מפגינים מתנגדי שלטון. כשאת רואה מציאות שבה המשטרה עוצרת מעצר פוליטי 3 נשים ששמו פליירים לשחרור חטופים בבית כנסת - זה מקרתיזם".

בראיון משותף לסופ"ש שלו, לזימי וקריב, שמובילים את ההתנגדות הפרלמנטרית לבן גביר ומלווים מקרוב את האלימות והמעצרים בהפגנות, אומרים ש"המצב חמור". קריב מדגיש כי "יש אנשים מצוינים וגיבורים במשטרת ישראל, ולמענם אנחנו צריכים להתריע על מה שקורה". לזימי מספרת שיש שוטרים שאומרים לה בהפגנות "לזימי - זה לא אני, מצטער". עם זאת, ברגע שבן גביר מינה את שדרת הפיקוד של המשטרה, אומר קריב, "אז כן, המשטרה נפלה. הציבור צריך להבין שכרגע המהפכה המשטרית נמשכת - ומתמקדת בחזית השתלטות בן גביר על המשטרה".

נעמה לזימי, גלעד קריב, 19 בספטמבר 2024. ראובן קסטרו
"המשטרה נלקחה תחת שר עבריין שרוצה מיליציה פרטית"/ראובן קסטרו

הם תוקפים בחריפות את יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, שהתלונן השבוע על המפגינים מחוץ לביתו וגיבה את המשטרה במעצר שלושת הנשים שפיזרו עלונים בעד השבת החטופים בבית הכנסת בו הוא מתפלל. "יולי אדלשטיין צריך לקחת אחריות על המעשים שלו והדברים שהוא אומר ולא המחאה צריכה לקחת אחריות על מה שיולי עושה", אומרת לזימי. קריב מוסיף: "המחאה גרמה לחשיפת פרצופו האמיתי של אדלשטיין. עדיף שהציבור הליברלי לא יתרשם מהדיבור השקט של אדם שהוביל את החוק לביטול ההתנתקות בצפון השומרון והפר פסיקת בג"צ. טוב שיצא המרצע מן השק ושנדע מול מי אנחנו עומדים ושאנשים בצד הקיצוני של הקואליציה לא יתחפשו לאנשים מתונים".

על אף שבמבחן התוצאה המחאה לא מביאה להתפוררות הקואליציה, לזימי וקריב, שמתייצבים מדי מוצאי שבת בהפגנות השבועיות, סבורים שהיא יעילה ואפקטיבית. "לולא המחאה היינו היום במצב הרבה יותר גרוע", אומר קריב. "אין תקדים בעולם המערבי למחאה כל כך משמעותית שנמשכת 20 חודשים. לי אין ספק שלאותם שומרי סף שעוד מצליחים לתפקד - המחאה מעניקה להם את התחושה שהם לא לבד". לדברי לזימי, "הציבור הזה שיוצא להפגין הוא הבלם הכי משמעותי מפני התקרנפות של חברי אופוזיציה ומפני שקיעת המערכות כולן".

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
גלעד קריב, 19 בספטמבר 2024. ראובן קסטרו
גם באופוזיציה יש שחקנים שעסוקים בהישרדות הפוליטית שלהם, זה מצער". קריב/ראובן קסטרו

עם זאת, בשבוע שבו נחשפו המגעים המתקדמים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הימין הממלכתי גדעון סער על הצטרפותו לממשלה, הם מודים שבאופוזיציה משהו לא עובד. "האופוזיציה צריכה לשנס מותניים, כרגע היא לא מנוהלת בדרך הנכונה", אומר קריב. "מאז הקמת הממשלה אין סקר אחד שנותן לקואליצית נתניהו רוב. זה אומר איפה נמצא הציבור, זה שיש גם באופוזיציה שחקנים שעסוקים במחשבה על ההישרדות הפוליטית שלהם ולא טובת המדינה זה מאוד מצער".

לזימי תוקפת בחריפות את סער אך תולה את האשמה והכשל בצד הימני של האופוזיציה: "אני לא רוצה להגיד מה דעתי על אדם חסר עכבות שמוכן למכור את המדינה בשביל כיסא. הוא לא שונה מביב. אבל היינו צריכים למנוע מהמצב הזה לקרות. ליברמן וגנץ היו צריכים לדאוג לזליגה הזו".

בהתייחס לאפשרות של פתיחת מערכה עצימה בצפון, לח"כים של העבודה אין אמון בקבלת ההחלטות, בטח ברקע הניסיונות להחליף של ראש הממשלה להחליף את שר הביטחון. "לממשלה אין מנדט כבר תקופה ארוכה לקבל החלטות הרות גורל על המציאות ועל החיים שלנו", אומרת לזימי, וקריב מוסיף: "אנחנו אחרי כמעט שנה למדינת ישראל אין אסטרטגיה באף אחת מהגזרות. מדינה שאין לה אסטרטגיה במשך כל כך הרבה זמן לא ערוכה לצאת ללחימה".

נעמה לזימי, 19 בספטמבר 2024. ראובן קסטרו
"איזו אחדות יכולה להיות עם כהניסטים שרוצים להתיישב בדרום לבנון ולכבוש שוב את עזה?". לזימי/ראובן קסטרו

לדברי קריב, "אין אזרח אחד במדינת ישראל שחושב שההחלטות על עזה והצפון מתקבלות משיקולים עניינים. ברור שמדינה גם במשבר פוליטי עמוק צריכה להגן על אזרחיה מול איומים קונקרטיים אבל אנחנו שואלים את שאלת היום הבא - גם אם אנחנו נמצאים בעיצומו של שבוע שיש בו התפעלות עמוקה מהיכולות המיוחסות לישראל צריכים להיות מאוד מפוכחים - אנחנו במצב עגום ביחס לעסקת החטופים, העגלה תקועה עמוק מאוד בבוץ. ממשלה שכשלה במשך 11 חודשים - לא ממנה תבוא הישועה".

הם מתנערים ודוחים מכל וכל את היוזמות הציבוריות והפוליטיות להקמת ממשלת אחדות למען השבת החטופים. "בוא נקרא לילד בשמו", אומרת לזימי: "זו ממשלת אחדות למען השרידות של בנימין נתניהו. איזו אחדות יכולה להיות עם כהניסטים שרוצים להתיישב בדרום לבנון ולכבוש שוב את עזה? כל מה ששיח האחדות מייצר הוא עמעום הכשלים והיעדר האחריות של הממשלה. יש בן אדם שמוכן לקחת מדינה שלמה לאבדון כדי לשרוד פוליטית ואנחנו אלה שאשמים שהוא שם? נתניהו נתן לעבריין סדרתי מורשע עם 13 הרשעות 53 כתבי אישום ו80 עבירות תנועה את המפתחות לביטחון האישי שלנו ואומרים לנו למה אנחנו לא ממתנים אותו?".

לפי קריב, "כולנו מקבלים מאות ווטסאפים כל יום - אחדות אחדות אחדות. זה סוג של מחלה אוטואימונית של המחנה הדמוקרטי בישראל. ישנה הצעה מצדו של ראש הממשלה? מישהו מדבר ברצינות על הוצאת סמוטריץ' ובן גביר? ואם בן גביר לא יהיה בממשלה - קרעי הוא פחות כהניסט מוסרלאוף - טלי גוטליב היא פחות מטרידה מלימור סון הר מלך? צד אחד עסוק רק בלבצר את הברית הכהניסטית, והצד שלנו עסוק בפנטזיות במקום לומר בצורה פשוטה - נתניהו הוא אחד ממחוללי האסון המרכזיים שאנחנו נמצאים בו".

seperator

רוצים לראות עוד פרקים ותכניות של וואלה +? הורידו ללא עלות את אפליקציית וואלה + לטלוויזיה החכמה שלכם ותוכלו ליהנות מעוד המון תכנים מעניינים ומגוונים.

ערוץ וואלה+ משודר גם בסלקום TV, פרטנר, יס + וסטינג TV.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully