וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: האלופים אילן בירן, עמוס ירון ועשרות עותרים לבג"ץ - להדיח את בן גביר

עודכן לאחרונה: 19.9.2024 / 12:56

מדובר בעתירה נוספת שהוגשה זה עתה לבית הדין הגבוה לצדק בנושא. בין היתר נכתב בה כי "השר פוגע בעצמאות המשטרה ומפר את צו בג"ץ מתערב בפעילות המבצעית המשטרה". העתירה הקודמת שהוגשה ביקשה מבית המשפט שיורה לראש הממשלה להדיח את השר

האלופים אילן בירן, עמוס ירון ו-46 נוספים הגישו היום (חמישי) עתירה לבג"ץ וביקשו להדיח את השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. במסמך נכתב כי "השר בן גביר פוגע בשיטתיות בעצמאות משטרת ישראל, מתערב בצורה פסולה בפעילותה המבצעית ובכך מפר חוק פקודת המשטרה וגם מפר את חובתי לציית לצו שיפוטי של בג"ץ - שאסר עליו להתערב בפעילות המבצעית של המשטרה".

בעתירה שנוסחה על ידי עו"ד דניאל חקלאי, נטען שמדובר במקרה חריג שבו בית המשפט צריך להשתמש בעילת הסבירות על מנת להדיח את השר מתפקידו. עתירה דומה הוגשה השבוע על ידי עו"ד גלעד ברנע ואמש בג"ץ קבע שעל העותרים לעדכן את בית המשפט בעוד כחודש ימים האם הם קיבלו מענה לפנייתם מאת משרד ראש הממשלה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. חיים גולדברג, פלאש 90
"האלופים אילן בירן, עמוס ירון ו-46 נוספים הגישו עתירה לבג"ץ וביקשו להדיח את השר לביטחון לאומי". בן גביר/פלאש 90, חיים גולדברג

בעתירה הקודמת, שהוגשה שלשום בנושא, התבקש מבית המשפט שיורה לראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

"מעשיו של ח"כ איתמר בן גביר, כוללים, בין היתר, פגיעה שיטתית, מתמשכת ומחמירה בעצמאות משטרת ישראל, פעולות ומעשים המהוות הפרת האיסורים החוקתיים הקבועים בסעיף 7א לחוק יסוד: הכנסת, וכן התנהלות מכוונת, שיטתית ונמשכת בהר הבית היוצרת סכנה ברורה וודאית לביטחון המדינה וכל זאת בנוסף לכל שפורט כבר בעתירה". כך נטען בעתירה נגד המשך כהונת בן גביר בתפקיד השר לביטחון לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully