וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחות מסוכנות: מתפללים תחת ירי רקטות ויירוטים

עודכן לאחרונה: 19.9.2024 / 11:42

על אף ההסלמה בחזית הצפונית וחרף אירועים ביטחוניים המגבירים את המתח באזור, אלפים בוחרים להגיע מדי לילה לקברי צדיקים באזור צפת והר מירון לקראת יום כיפור. החשש של המשטרה הוא שאירוע תפילה עלול להיגמר עם נפגעים: "אי אפשר לספק מיגון למספר כה רב של אנשים"

המציאות של מלחמת התשה בחזית הצפון, שנמשכת כבר כמעט שנה, יוצרת כל הזמן אירועים מורכבים ובהם אזרחים רבים נקלעים למצב סכנה. מתברר שלמרות הסכנה הגדולה שאורבת היום באזור הגליל, אלפים בוחרים להגיע מדי לילה לקברי צדיקים באזור צפות והר מירון למנהג אמירת סליחות.

בשבוע האחרון כבר ארעו כמה מקרים שבעוד שהמתפללים אומרים סליחות, בשמיים שמעליהם עופפו רקטות ומיירטים. החשש כי לילה כזה יגמר עם נפגעים הולך ועולה. לדברי רב-פקד מתן נחום, מפקד תחנת המשטרה במירון, "השנה באים פחות מתפללים בהשוואה לשנים הקודמות, אבל נוכח המצב המסוכן באיזור, מדובר בקהל רב. "אנחנו עושים כל מה שאפשר כדי שאנשים לא יפגעו", אמר. האמצעי היחיד שיש בידיו להקטין את הסכנה שבה נמצאים המתפללים הוא להסביר להם כי מדובר באזור שמטווח על ידי האויב ושההמצאות במקום היא מסוכנת.

לדבריו "אנשים שבאים ממקומות מרוחקים לא תמיד מבינים שאזור מירון ויער ביריה הם אזורים שנורות עליהם רקטות רבות. אחרי שהשוטרים מסבירים להם את זה, רבים מקצרים את הביקור. אבל יש גם אנשים שיודעים שיש פה סכנה ובכל זאת מגיעים ומחליטים לעשות ניהול סיכונים משל עצמם. לנו אין אמצעים להגן על כל המתפללים, אי אפשר לספק מיגון למספר רב כל כך של אנשים. כל מה שאנחנו יכולים להגיד להם זה לשכב על הריצפה אם יש נפילות".

הר מירון , לאחר הירוטים והשיגורים 15 במאי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"כל מה שאנחנו יכולים להגיד להם זה לשכב על הריצפה אם יש נפילות". הר מירון לאחר היירוטים בחודש מאי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

רפ"ק נחום הוא תושב שלומי שמפונה מביתו. הוא עצמו שומר מצוות ולדבריו הוא "מבין לליבם של האנשים שרוצים להגיע ולהתפלל, הם מרגישים שהם עושים את זה גם למען החיילים והחטופים שלנו, אבל צריך לזכור שחשוב מכך- אדם מחוייב להישמר ונאמר ש'אדם לא יכניס עצמו למקום סכנה'".

עוד הוסיף כי "אני עצמי אדם דתי ונמנה על קהילה של תושבים משלומי שמדי שנה מתכנסת לאמירת סליחות בקבר רבי אליעזר בן רבי יוסי שליד דלתון. השנה המפגש הזה אפילו חשוב לנו יותר, בגלל שאחרי הפינוי אנחנו לא נפגשים, אבל המלצתי לקהילה להימנע מכך ואנחנו ויתרנו השנה על ההתכנסות החשובה לנו כל כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully