וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית לא תייצג את הממשלה בעתירה להקמת ועדת חקירה ממלכתית

עודכן לאחרונה: 19.9.2024 / 14:58

על פי הפרסום בכאן רשת ב' הבוקר, הממשלה תיוצג בבג"ץ באופן עצמאי בעתירה לבג"ץ בנושא הקמת ועדת חקירה לאירועי 7 באוקטובר. כזכור, נתניהו התנגד לעמדת היועמ"שית שיש להקים ועדה ממלכתית על מנת לעמוד מול הדין הבינ"ל. הקואליציה הפילה 2 הצעות חוק להקמת ועידה ממלכתית

לתחקיר ברמה הלאומית יש שם - ועדת חקירה ממלכתית/דובר צה"ל

הכתב אבישי גרינצייג דיווח היום (חמישי) בכאן רשת ב' שהיועצת המשפטית לממשלה לא תייצג את הממשלה בעתירה לבג"ץ הדורשת להקים ועדת חקירה ממלכתית, וכי מסתמן שהממשלה תיוצג באופן עצמאי.

היועמ"שית התעקשה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית שתעסוק במחדלי 7 באוקטובר. ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע התנגדות להקמת ועידה כזו, והציע להקים ועדת בדיקה ממשלתית בצירוף משקיפים בינלאומיים.

עתה נודע לוואלה שעורכי הדין שמועמדים לייצג את הממשלה בבג"ץ הם עו"ד ציון אמיר שייצג את עמדת שר המשפטים בדיון בנושא מינוי נשיא לביהמ"ש העליון. עוד עלה שמו של עו"ד מיכאל ראבילו שמייצג את הליכוד בעתירות לבג"ץ. שם נוסף שעלה הוא עו"ד אילן בומבך אך נראה שהסיכוי לכך קלוש לפי שעה. בומבך ייצג את עמדת הממשלה בבג"ץ הסבירות.

כדי למנות עו"ד פרטי שייצג את הממשלה בעתירה, יש צורך לעבור הליך של פטור ממכרז, אותו מנהלת היועצת המשפטית של משרד המשפטים לאה רקובר. עד כה השכר ששולם לחלק מעורכי הדין היה מאה אלף שקלים בעבור הייצוג.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. דודו בכר, יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה/עיבוד תמונה, דודו בכר, יונתן זינדל/פלאש 90

ביוני פורסם כי היועמ"שית סבורה שיש להקים בהקדם ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת אירועי מלחמת חרבות ברזל, בין השאר כדי להיאבק בהליכים נגד ישראל בבתי הדין הבינלאומיים בהאג ובאיום צווי המעצר על ראש הממשלה ושר הביטחון.

הקואליציה דחתה ביולי שתי הצעות חוק שיזמו חברי סיעות האופוזיציה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאירועי 7 באוקטובר - 53 התנגדו, 51 תמכו. ההצעה הראשונה של ח"כ מאיר כהן מיש עתיד והשניה היא של ח"כ אורית פרקש הכהן מהמחנה הממלכתי. שתיהן עלו להצבעה בקריאה טרומית במליאה אף שהצעה פרטית אינה הדרך להקמת הוועדה. הקואליציה דחתה את ההצעות, זמן קצר לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו התבטא נגד הקמתה של ועדת חקירה בתקופת המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully