וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאגן בבחירות לרבנות: חברי הגוף הבוחר ביקשו להעביר את תמיכתם לרב אחר - בניגוד לדין

עודכן לאחרונה: 18.9.2024 / 15:34

לפי מקורות הופעלו לחצים על חברים בגוף הבוחר להעביר את תמיכתם אל הרב דוד יוסף בניגוד לדין, היועצת המשפטית של המשרד לשירותי דת מתנגדת לכך, ואמרה כי לא ניתן לחתום למועמד ואז להתחרט ולחתום לאחר: "לא בכדי נקבע שלא יחתמו הצעות ליותר מרב ראשי אחד"

בווידיאו: מפגש הזום בראשות הגאון רבי דוד לאו/הרבנות הראשית

חברי הגוף הבוחר ביקשו להעביר את תמיכתם לרב אחר בניגוד לדין, היועצת המשפטית למשרד לשירותי דת, עו"ד גלית קליין, שלחה אתמול (שלישי) מכתב בהול אל יו"ר ועדת הבחירות הרב שמואל חזן. במכתב היא מסבירה כי אדם שחתם על תמיכה במועמד אחד אינו יכול לבטל את תחימתו ולהעביר אותה אל מועמד אחר. הסיבה למכתבה היא פנייה של אחד הרבנים שביקש למחוק את חתימתו שבה הוא תמך במועמד הרב מיכאל עמוס והוא ביקש להעביר אותה, כך לפי מקורות, לרב דוד יוסף.

לפי חוק הרבנות הראשית, כדי להציע מועמד לתפקיד הרב הראשי צריך להציג 20 חתימות לפחות מאת חברי הגוף שבוחר את הרבנים הראשיים, כאשר ניתן לחתום רק למועמד אחד מכל עדה (רב אשכנזי ורב ספרדי).

למעלה מ-1,000 רבנים  התכנסו בירושלים במטרה לחזק את מעמד הרבנות הראשית לישראל. שלומי כהן,
" אדם שחתם על תמיכה במועמד אחד אינו יכול לבטל את תחימתו ולהעביר אותה אל מועמד אחר". כינוס רבנים בירושלים/שלומי כהן

במכתבה של היועצת המשפטית למשרד לשירותי דת היא הסבירה כי "יש להימנע מהכרה גורפת באפשרות בביטול חתימה על ידי מי מחברי הגוף הבוחר לאחר שזו ניתנה, על מנת למנוע לחצים פסולים על מי מבוחרי האסיפה הבוחרת בגדי שאלו ישנם את החלטתם. לא בכדי קבע המחוקק שאדם לא יחתום על הצעות ליותר מרב ראשי לישראל אחד מכל ידה ואם חתן כן כל חתימותיו בטלות. המחוקק עצו ביקש לשמור על טוהר הבחירות".

במכתבה רומזת קליין ללחצים שהופעלו כך לפי מקורות על חברי הגוף הבוחר לשנות את חתימתם ולהבעיר אותה מתמיכה ברב מיכאל עמוס אל עבר הרב דוד יוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully