וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרן דניאל מימון טואף נפל ברצועה: "הוא אמר שהם באים לנצח, ולהחזיר חטופים"

עודכן לאחרונה: 18.9.2024 / 14:35

טואף, בן ה-23 ממורשת, נהרג בפיצוץ המבנה ברפיח יחד עם שני לוחמים וחובשת צה"ל. היה רוכב תחרותי על אופני הרים ותכנן לצאת לקורס מ"כים. "החליף מפקד שנהרג ועכשיו נפל בעצמו, אני גאה בו. יש לנו שקט", ספד לו אביו בראיון לגל"צ. הניח אחריו הורים, שלושה אחים ואחות

תיעוד חיסול מחבלים חמושים ברפיח/דובר צה"ל

סרן דניאל מימון טואף, בן 23 ממורשת, נהרג בפיצוץ המבנה ברפיח - כך הותר היום (רביעי) לפרסום. באירוע שבו נהרג קצין גבעתי מגדוד 'שקד' נהרגו עוד שני לוחמים מהגדוד, סמ"ר עמית באכרי, וסמ"ר דותן שמעון, והפרמדיקית, סמ"ר אגם נעים, מגדוד 52.

"דניאל היה בעזה מהיום הראשון של המלחמה. בהתחלה הוא פיקד על חייליו כמ"מ, ולאחר מכן החליף את חברו, סרן ירון אליעזר ציטיז, שהיה סגן מפקד הפלוגה המבצעית של גדוד שקד ונפל בלחימה", ספד אביו, שלמה, בריאיון לגל"צ. "דניאל החליף אותו, ועכשיו גם הוא נפל. הוא לחם בגבורה כל השנה הזאת ולעולם לא התלונן".

סרן דניאל מימון טואף. דובר צה"ל
סרן דניאל מימון טואף/דובר צה"ל

טואף סיפר על המשימה שבנו וחבריו בשטח ראו לנגד עיניהם: "דניאל תמיד שידר שהכל בסדר, למרות שאני יודע שזה לא היה כך. הוא פשוט לא רצה להדאיג אותנו. אמר שהם עושים כל מה שצריך כדי לנצח ולהחזיר את החטופים הביתה, זאת הייתה המשימה שלהם ועליה הם נלחמו, בלי מחלוקות ובלי ציניות. הילדים האלה היו טהורים, הם עשו ועושים רק למען עם ישראל".

שלמה הוא סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת מערכות הגנה אוויריות ב"רפאל מערכות". בשש השנים האחרונות משמש כראש מנהלת מערכות הגנה לטווח קצר ("כיפת ברזל"). "אני מעורב בכל מה שקורה במלחמה בצורה די עמוקה, וכל הזמן הייתי מאד גאה בדניאל ובמה שהוא עושה. אני עדיין גאה בו", אמר האב השכול.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
רצועת עזה , 12 בספטמבר 2024. יניר יגנה
באירוע נהרגו שני לוחמים נוספים מגדודו של טואף, ופרמדיקית צה"ל/יניר יגנה

סרן דניאל מימון טואף היה ספורטאי ורוכב תחרותי על אופני הרים. הוא למד בישיבה תיכונית בשדה יעקב ולפני הצבא למד במשך שנתיים במכינת 'בני דוד' בישוב עלי. "דניאל היה אמור לצאת לקורס מ"כים בעוד שלושה חודשים, קיווינו שסוף סוף יהיה לנו שקט. אז עכשיו יש לנו שקט", אמר אביו בכאב.

דניאל הותיר אחריו זוג הורים, שלושה אחים ואחות. אחד מאחיו קיבל את הבשורה הקשה על מותו, בעת שהוא שירות מילואים במטולה. הלוויתו תתקיים הערב בחלקה הצבאית בהר הרצל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully