וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים אמריקנים: ישראל הפעילה את הביפרים הממולכדים כעת מחשש שייחשפו על ידי חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 18.9.2024 / 7:42

"ישראל היתה בנקודה שבה או שהיא תשתמש בביפרים הממולכדים או שהיא תאבד אותם", אמר בכיר אמריקני. ביום שלישי, כמה דקות לפני פיצוץ הביפרים, התקשר שר הביטחון גלנט למקבילו האמריקני אוסטין ואמר שישראל עומדת לבצע פעולה בלבנון בקרוב, אך סירב למסור פרטים

תקיפת צהל בבדאחיה, לבנון. 17 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

ישראל החליטה לפוצץ אתמול (שלישי) את מאות הביפרים שפעילי חיזבאללה בלבנון ובסוריה נשאו עמם. זאת, מחשש שארגון הטרור עלול לגלות בקרוב את פרצת האבטחה באמצעי התקשורת הללו, כך לפי שלושה בכירים אמריקנים.

למה זה חשוב:

  • "ישראל היתה בנקודה שבה או שהיא תשתמש בביפרים הממולכדים או שהיא תאבד אותם", אמר בכיר אמריקני שתיאר את הנימוקים שישראל נתנה לארצות הברית בנוגע לתזמון התקיפה.
אנשים מתאספים מחוץ לבית חולים אליו הגיעו פעילי חזבאללה שנפצעו מפיצוץ מכשירי קשר,ביירות, לבנון 17 בספטמבר 2024. רויטרס
אנשים מתאספים מחוץ לבית חולים אליו הגיעו פעילי חזבאללה שנפצעו מפיצוץ מכשירי קשר,ביירות, לבנון 17 בספטמבר 2024/רויטרס

מאחורי הקלעים:

  • שירותי המודיעין הישראלים תכננו להשתמש בביפרים הממולכדים שהצליחו "לשתול" אצל פעילי חיזבאללה כמכת פתיחה מפתיעה במלחמה כוללת, כך אמר בכיר ישראלי לשעבר. זאת במטרה לשתק באופן זמני את הארגון ויהווה לישראל יתרון גדול בהתקפה.
  • בימים האחרונים גבר החשש בישראל שחיזבאללה עלול לגלות שהביפרים הם פרצת אבטחה. כתוצאה מכך, התקיימו התייעצויות חירום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרים בכירים וראשי מערכת הביטחון וקהילת המודיעין שהביאו להחלטה להשתמש במערכת הסודית כעת, במקום לקחת את הסיכון שהיא תתגלה על ידי חיזבאללה, אמר גורם אמריקאי.
  • על החששות הישראלים שהובילו להחלטה לבצע את ההתקפה דווח לראשונה באתר אל-מוניטור. על פי הדיווח שני פעילי חיזבאללה העלו בימים האחרונים חשדות לגבי הביפרים.

בין השורות:

כשיועצו הבכיר של הנשיא ביידן, עמוס הוכשטיין, ביקר ביום שני בישראל, ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ובכירים נוספים היו עסוקים בהתייעצויות ביטחוניות סביב הנושא. כשפגשו את הוכשטיין הם לא נתנו לו רמז על מה שמתרחש מאחורי הקלעים.

ביום שלישי אחר הצהריים לפי שעון ישראל, מספר דקות לפני שהביפרים החלו להתפוצץ ברחבי לבנון, התקשר גלנט לשר ההגנה האמריקני לוייד אוסטין. בכיר אמריקני סיפר כי גלנט אמר לעמיתו האמריקני שישראל עומדת לבצע פעולה כלשהי בלבנון בקרוב, אך סירב למסור פרטים ספציפיים על היעד או על אופי הפעולה.

הבכיר האמריקני אמר כי ישראל לא עידכנה את ארצות הברית מראש על פרטי ההתקפה, אך הוסיף כי שיחת הטלפון של גלנט הייתה ניסיון להימנע ממצב בו ישראל מפתיע את ארצות הברית באופן מוחלט.
בכל מקרה, בכירים בממשל ביידן מרגישים שלא ניתנה להם הודעה מוקדמת מספקת. "לא היינו מודעים למבצע הזה ולא היינו מעורבים בו", אמר דובר משרד החוץ האמריקני מתיו מילר לכתבים ביום שלישי.

מה הלאה:

חיזבאללה איים להגיב על מתקפת הביפרים שבה נהרגו לפחות תשעה בני אדם ונפצעו 4,000, בהם 400 במצב קשה. רבים מהנפגעים היו פעילים ביחידות צבאיות ובמוסדות של חיזבאללה.

בכירים ישראלים ואמריקנים אמרו כי תגובת חיזבאללה יכולה ללכת לשני הכיוונים. הארגון עלול לפתוח במתקפה גדולה נגד ישראל כדי לנקום על ההשפלה שספג, או שהוא עשוי להירתע לפחות בטווח הקצר מהמחשבה שאולי יש לו עוד פרצות אבטחה שאינו יודע עליהם ושישראל עלולה לנצל.

ידיעה זו מתפרסמת במקביל באתר אקסיוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully