וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשפלה העצומה מפיצוץ הביפרים גרמה לחיזבאללה למהר ולהפנות אצבע מאשימה לישראל

עודכן לאחרונה: 17.9.2024 / 22:36

במערכת הביטחון מעריכים כי חיזבאללה לא מעוניין בהסלמה משמעותית - אך מתכוננים לשלל תרחישים, בהם שיגורי רקטות בהיקף חסר תקדים, מתקפות סייבר והפעלת חוליות טרור בעורף הישראלי. בעקבות התקרית, הרמטכ"ל הנחה להגביר את המוכנות להגנה והתקפה בכל הזירות

תקיפת צהל בבדאחיה, לבנון. 17 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

חיזבאללה יכול היה להמתין עם ההצהרות בתגובה לתקרית פיצוץ הביפרים בלבנון. הוא יכול היה לבצע הערכת מצב מעמיקה, ואז לבחור בדרך הפעולה. עם זאת, ככל הנראה כתוצאה מהיקף הפגיעה, החדירות, וההד התקשורתי שהעצים את ההשפלה - כיוון הארגון השיעי אצבע מאשימה לעבר ישראל והתחייב להגיב.

בהתאם להצהרות חיזבאללה, פרסם דובר צה"ל הערב תמונה מתוך הערכת מצב של פורום המטה הכללי בראשות רא"ל הרצי הלוי במהלכה בוצעה סקירה מודיעינית של כלל הגזרות, בדגש על לבנון. הרמטכ"ל הנחה להגביר את המוכנות להגנה והתקפה בכלל הזירות מהן יכולים ציר הרשע להוציא אל הפועל התקפה.

תקיפות נרחבות לבנון. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
תקיפות נרחבות לבנון/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במערכת הביטחון לא פוסלים שלל תרחישי תגובה בהם היקף חסר תקדים של שיגור רקטות, טילים, כלי טיס לא מאוישים ורחפנים על בסיסי צה"ל, התקפות סייבר, הפעלה של חוליות טרור בעורף הישראלי או נגד תשתיות ואישים ישראליים בחו"ל. הרחבת מעגל הפעולה או הרוגים בעורף הישראלי יכולים לגרור תגובה חריפה של צה"ל.

במערכת הביטחון מעריכים כי חיזבאללה ינסה להגיב מבלי לגרור את ישראל לתגובה חריפה שתוביל להרחבת המלחמה. בשלב הזה הבהיר פיקוד העורף כי אין הנחיות מיוחדות לציבור חרף האיומים של חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully