וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המוסד השיג גישה לביפרים - לפני שהם חולקו לאנשי חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 17.9.2024 / 21:32

ערוץ סקיי ניוז בערבית מדווחים על פי "מקורות בלעדיים" שהמוסד הצליח להשיג גישה למכשירי הקשר של חיזבאללה לפני שהם ניתנו לאנשי הארגון. עוד דווח שבביפרים הוסתרו חומרי נפץ, שהופעלו כשהסוללות שלהם החלו להתחמם

תקיפת צהל בבדאחיה, לבנון. 17 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

מקורות מסרו לערוץ סקיי ניוז בערבית היום (שלישי) כי במכשירי הקשר של החמאס הוטמנו חומרי נפץ שהופעלו כשהסוללות התחילו להתחמם. בנוסף, הטילו את האחריות על המוסד, וטענו כי הם קיבלו גישה למכשירי הקשר לפני שהם הגיעו לפעילי הארגון לפני מספר חודשים.

חיזבאללה אישר היום כי ביפרים שהיו בשימוש אנשיו התפוצצו. שר ההסברה הלבנוני אמר במסיבת עיתונאים כי ממשלת לבנון רואה בישראל אחראית לפיצוץ הביפרים והדגיש כי מדובר בהפרה של הריבונות הלבנונית. עוד נמסר כי מתנהלת חקירה בנושא, כשהפיצוצים גרמו למותם של כשמונה אנשים, וכן לאלפי פצועים. גם חיזבאללה, שבהודעה מוקדמת נמנע מלהטיל את האחריות על ירושלים, האשים כי ישראל עומדת מאחורי הפיצוצים. "ישראל תקבל את העונש שמגיע לה", מסר הארגון.

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין צפוי להגיע לישראל בתחילת השבוע הבא על רקע המתיחות הגוברת בלבנון, כך אמרו שני בכירים ישראלים ואמריקנים. ביום ראשון בלילה שוחח שר ההגנה האמריקני אוסטין עם שר הביטחון גלנט והזהיר אותו מפני "ההשלכות ההרסניות" שיהיו להסלמה נוספת על ישראל, על לבנון ועל האזור כולו, כך נמסר מהפנטגון.

אנשי צבא ואמבולנס לאחר פציעת פעילי חזבאללה מפיצוץ מכשירי קשר,ביירות, לבנון 17 בספטמבר 2024. רויטרס
אנשי צבא ואמבולנס לאחר פציעת פעילי חזבאללה מפיצוץ מכשירי קשר,ביירות, לבנון 17 בספטמבר 2024/רויטרס

משרד הבריאות הלבנוני דיווח כי פיצוץ מכשירי הקשר הוביל לשמונה הרוגים ויותר מ-2,800 פצועים שנפצעו ברחבי לבנון ואף בדמשק. ביו הפצועים, כ-200 במצב קשה מאוד. לפי משרד הבריאות הלבנוני, רוב הפציעות הן בידיים או בפנים.

הערוץ הסעודי אל-חדת' מדווח שגם בכירים בחיזבאללה נפצעו בתקרית, אולם בארגון טענו כי מזכ"ל הארגון נסראללה אינו בין הנפגעים. לעומת זאת, שגריר איראן בלבנון כן נפגע מאחד הפיצוצים, באורח קל מאוד - כך לפי דיווחים באיראן. במקביל, דווח שבין ההרוגים גם בנו של חבר פרלמנט לבנוני מטעם חיזבאללה, וכן ילדה.

פיצוצים רבים התרחשו ברובע הדאחיה בביירות - מעוז הארגון השיעי, בבקעת הלבנון ובדרום המדינה. ערוץ אל-ערביה הסעודי דיווח שחיזבאללה הורה ללוחמיו לנטוש את מכשירי הקשר בעקבות הפיצוצים, משרד הבריאות בלבנון קרא גם לאזרחים להיפטר מביפרים כמו אלו שהתפוצצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully