וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים אמריקנים: "ישראל לא עדכנה את ארה"ב מראש על מבצע פיצוץ הביפרים"

עודכן לאחרונה: 17.9.2024 / 21:17

דובר משרד החוץ האמריקני לא אישר כי מדובר במבצע ישראלי, אך בכירים אמריקנים אחרים אמרו כי ישראל היא שעומדת מאחורי הפיצוצים. המבצע התרחש פחות מיממה לאחר ביקור יועצו של ביידן בישראל ואושר מוקדם יותר השבוע בהתייעצויות שקיים נתניהו עם שרים ובכירי מערכת הביטחון

תקיפת צהל בבדאחיה, לבנון. 17 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

"ארה"ב לא ידעה מראש ולא היתה מעורבת על תקרית פיצוץ הביפרים בלבנון" - כך הצהיר הערב (שלישי) דובר משרד החוץ האמריקני מת'יו מילר. מילר לא אישר כי מדובר במבצע ישראלי וציין כי ארה"ב עדיין אוספת מידע בנושא, אבל בכירים אמריקנים אחרים אמרו כי ישראל היא זו שעומדת מאחורי הפיצוצים.

למה זה חשוב:

  • בפיצוצים נהרגו לפחות 8 בני אדם ונפצעו קרוב ל-3000, רבים מהם חברי חיזבאללה. המבצע נטרל חלק ניכר ממערך הפיקוד והשליטה הצבאי של חיזבאללה. הארגון האשים את ישראל בביצוע הפיצוצים ואיים בתגובה חריפה.
  • בכירים ישראלים אמרו כי הם מודעים לכך שקיימת כעת סבירות גבוהה להסלמה משמעותית בגבול הצפון והדגישו כי צה"ל נמצא בכוננות גבוהה לתגובה רחבת היקף של חיזבאללה.
פציעת פעילי חזבאללה מפיצוץ מכשירי קשר,ביירות, לבנון 17 בספטמבר 2024. רויטרס
פציעת פעילי חזבאללה מפיצוץ מכשירי קשר,ביירות, לבנון 17 בספטמבר 2024/רויטרס

במוקד החדשות:

  • מבצע פיצוץ הביפרים אושר בתחילת השבוע במסגרת סדרת התייעצויות ביטחוניות שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שורה של שרים בכירים וראשי מערכת הביטחון וקהילת המודיעין, כך אמר מקור שמעורה בפרטים.
  • המבצע התרחש פחות מיממה לאחר ביקורו של השליח האמריקני עמוס הוכשטיין בישראל, שבמהלכו הזהיר את נתניהו מפני ההשלכות של הסלמה גדולה בלבנון.
  • ביום שלישי שהו נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט מספר שעות בבור בקריה בתל אביב כדי לדון במצב בלבנון, כך אמר בכיר ישראלי.

מאחורי הקלעים:

  • מקור שמעורה בפרטים אמר כי ישראל הוציאה לפועל את המבצע על מנת לפתוח שלב חדש במערכה מול חיזבאללה מצד אחד, אך תוך ניסיון לשמור אותו מתחת לרף המלחמה הכוללת.
  • המקור ציין כי המבצע נועד לערער את הביטחון של חיזבאללה וליצור בשורות הארגון את התחושה שהוא חדיר לחלוטין על ידי שירותי הביון הישראליים.
  • המקור אמר כי שירותי הביון הישראליים העריכו לקראת המבצע כי חיזבאללה עשוי להגיב במתקפת נגד משמעותית נגד ישראל.

הידיעה הזאת מתפרסמת במקביל באתר AXIOS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully