וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות מול לבנון, הרמטכ"ל קיים הערכת מצב: "מוכנות להתקפה"

עודכן לאחרונה: 17.9.2024 / 20:24

הערכת המצב הביטחונית, בהשתתפות צמרת הצבא, שעסקה ב"מוכנות להתקפה והגנה בכלל הזירות". חיזבאללה אישר היום בהודעה רשמית כי ביפרים שהיו בשימוש אנשיו התפוצצו - והטיל אחריות על ישראל. נכון לשעה זו, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף

הרמטכ"ל בסיור בגבול הצפון, 6 בספטמבר 2024/דובר צה"ל

בצל המתיחות מול לבנון: הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים הערב (שלישי) הערכת מצב בהשתתפות צמרת הצבא, שעסקה ב"מוכנות להתקפה והגנה בכלל הזירות" - כך על פי דובר צה"ל.

חיזבאללה אישר היום (שלישי) בהודעה רשמית כי ביפרים שהיו בשימוש אנשיו התפוצצו. שר ההסברה הלבנוני אמר במסיבת עיתונאים כי ממשלת לבנון רואה בישראל אחראית לפיצוץ הביפרים והדגיש כי מדובר בהפרה של הריבונות הלבנונית. עוד נמסר כי מתנהלת חקירה בנושא, כשהפיצוצים גרמו למותם של כשמונה אנשים, וכן לאלפי פצועים. גם חיזבאללה, שבהודעה מוקדמת נמנע מלהטיל את האחריות על ירושלים, האשים כי ישראל עומדת מאחורי הפיצוצים. "ישראל תקבל את העונש שמגיע לה", מסר הארגון.

יש לציין כי נכון לשעה זו אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף.

הרמטכ״ל בהערכת מצב בציר פילדלפי שבמרחב רפיח בדרום רצועת עזה,14 באוגוסט 2024. דובר צה"ל
הרמטכ״ל בהערכת מצב בציר פילדלפי שבמרחב רפיח בדרום רצועת עזה,14 באוגוסט 2024/דובר צה"ל

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין צפוי להגיע לישראל בתחילת השבוע הבא על רקע המתיחות הגוברת בלבנון, כך אמרו שני בכירים ישראלים ואמריקנים. ביום ראשון בלילה שוחח שר ההגנה האמריקני אוסטין עם שר הביטחון גלנט והזהיר אותו מפני "ההשלכות ההרסניות" שיהיו להסלמה נוספת על ישראל, על לבנון ועל האזור כולו, כך נמסר מהפנטגון.

משרד הבריאות הלבנוני דיווח כי פיצוץ מכשירי הקשר הוביל לשמונה הרוגים ויותר מ-2,800 פצועים שנפצעו ברחבי לבנון ואף בדמשק. ביו הפצועים, כ-200 במצב קשה מאוד. לפי משרד הבריאות הלבנוני, רוב הפציעות הן בידיים או בפנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully