וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעוטה בת שנה במצב אנוש לאחר שטבעה בבריכת נוי

עודכן לאחרונה: 17.9.2024 / 22:34

עוברי אורח משו את התינוקת מהמים כאשר היא ללא דופק ונשימה, והיא פונתה לבית החולים וולפסון כאשר הצוותים הרפואיים נלחמים על חייה ומצבה מוגדר אנוש

ילד בן 4 טבע בבריכה ציבורית ביהוד מונוסון/עירכה: אביעד בללי

פעוטה כבת שנה נמצאת הערב (שלישי) במצב אנוש לאחר שטבעה בבריכת נוי בפארק בראשון לציון. צוותים רפואיים ביצעו עליה פעולות החייאה, והיא פונתה לבית החולים וולפסון.

גיא בבלר ואור בריזל, חובשי איחוד הצלה, סיפרו: "עוברי אורח סיפרו כי משו אותה מהבריכה כשהיא ללא דופק ונשימה לאחר שטבעה. בסיוע חובשים נוספים ביצענו בה פעולות החייאה ממושכות. לאחר מכן היא פונתה לבית החולים וולפסון תוך המשך פעולות החייאה ובשלב זה מצבה מוגדר אנוש".

מבית החולים וולפסון נמסר: "התינוקת הגיעה אלינו במצב קשה-אנוש, הצוותים הרפואיים בטיפול נמרץ נלחמים על חייה".

פעוט במצב אנוש לאחר שטבע בבריכת נוי ביתית במושב בן זכאי. ללא, אתר רשמי
הצוותים הרפואיים בטיפול נמרץ נלחמים על חייה/אתר רשמי, ללא

בינואר האחרון, פעוט בן שנתיים טבע בבריכה בבית פרטי באשקלון. מותו נקבע מאוחר יותר בבית החולים ברזילי. התינוק, שנמשה מהבריכה ללא רוח חיים, עבר ניסיונות החייאה שבמהלכן הצליחו להשיב את פעימות ליבו - אך לאחר שהגיע לבית החולים, ולאחר המשך פעולות ההחייאה, מותו נקבע על ידי הצוות הרפואי.

ביום שבת האחרון, בן 4 נמחץ למוות לאחר שראשו נתפס בשער בית מגורים. דודתו, שהגיעה לבקר בעת שהאב היה בבית כנסת, איתרה אותו והזעיקה עזרה.

צוותי מד"א שהגיעו למקום ביצעו בו פעולות החייאה ופינו אותו לבית החולים הלל יפה בחדרה כשמצבו אנוש, שם נאלצו הצוותים הרפואיים לקבוע את מותו.

פראמדיק מד"א מיחידת האופנועים של מד"א אסף תפוחי סיפר: "הגענו במהירות למקום וראינו ילד בן 4 מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה. סיפרו לנו שככל הנראה ראשו נתפס בשער. מיד ביצענו בו פעולות החייאה שכללו עיסויים הנשמות ומתן תרופות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו אנוש".

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, 13 ילדים טבעו למוות מתחילת השנה. עוד עולה מהנתונים כי בחמש השנים האחרונות (2019-2024) טבעו למוות 95 ילדים, מתוכם 44 פעוטות מתחת לגיל 4.

"טביעה מהווה את הגורם השני בשכיחותו בתאונות ילדים, חשוב לזכור שטביעה מתרחשת במהירות ובדממה, ברגע אחד של חוסר תשומת לב", אמרה אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים. "ילד שטובע אינו יכול לקרוא לעזרה או להתריע שהוא בסכנה. אני קוראת להורים - אל תגידו לי זה לא יקרה. בסביבת מים, שומרים על הילדים קרוב, במרחק נגיעה וללא הסחות דעת. הקפדה על הנחיות הבטיחות בבית, בדרך ובמרחב הציבורי, מצילה חיים ויכולה למנוע את האסון הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully