וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במרוקו דורשים לעצור חייל ישראלי ששירת בעזה: "תיעד עצמו מבצע מעשי טבח ורצח עם"

עודכן לאחרונה: 17.9.2024 / 16:19

כלי תקשורת במרקש פרסמו את שמו ותמונתו של חייל המילואים, עורכי הדין האשימו: "העלה סרטונים בהם ביצע טיהור אתני ופשעים נגד האנושות". בית המשפט הסכים לדון בבקשה: "פשע טרור". מדריך טיולים ישראלי: "זה הדרך שלהם 'להוציא קיטור', אין חשש לישראלים"

בווידאו:דרום אפריקה מאשימה את ישראל באפרטהייד: "רצח עם מכוון" 11.01.24/רויטרס

עורכי דין ממרקש שבמרוקו, דורשים לעצור אזרח ישראלי בעל אזרחות כפולה ישראלית ומרוקאית בעקבות שירותו ברצועת עזה במהלך מלחמת "חרבות ברזל" - כך פרסמה התקשורת המקומית בעיר. בית המשפט לערעורים ברבאט הסכים לדון בדרישת עורכי הדין, לאחר שהגדיר את שירותו של הישראלי, חייל מילואים שכבר שב ארצה, כ"מקרה של פשעי טרור".

אמצעי התקשורת במרוקו פרסמו את שמו ותמונתו של החייל באזור הלחימה בדרום, כפי שלכאורה הוא עצמו פרסם בפרופיל האישי שלו ברשת ה"אינסטגרם". התובעים הסבירו כי "החייל לקח חלק בפשעי מלחמה ברצועת עזה במשך שלושה חודשים, במהלכם ביצע מעשי טבח ופשעים רבים נגד האנושות, כולל רצח עם וטיהור אתני". הם הוסיפו כי "החייל התפאר בסרטונים שהעלה, שמאשרים את ההרג, השריפה, העינויים והאונס נגד הפלסטינים, שכולם מעשי טרור המוגדרים כפליליים על פי החוק הבינלאומי והמרוקאי".

אזרח ישראלי בעל אזרחות כפולה ישראלית-מרוקאית נעצר במרוקו בשל שירותו בעזה.17 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חיילי מילואים לא יוכלו להיכנס למרוקו? האזרח הישראלי במהלך שירותו בעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

החוק במרוקו מאפשר להעמיד לדין "כל מרוקאי או אזרח זר אשר מנהל, תורם, משתתף או מבצע עבירת טרור מחוץ לממלכה, בין אם היא מכוונת לפגוע בממלכת מרוקו או באינטרסים שלה ובין אם לאו", כך נכתב.

בעקבות הפרסום בכלי התקשורת במדינה, יזמה "החזית המרוקאית לתמיכה בפלסטין" הפגנה במרקש, שם הניפו המשתתפים דגלי פלסטין עם סיסמאות בגנות מתן אפשרות "לחייל הישראלי ולחבריו" להיכנס לעיר התיירות שלהם.

בקהילה היהודית במרוקו מודאגים נוכח החשש כי הדבר יהווה תקדים עתידי כלפי מי מהם הנושא אזרחות כפולה. בנוסף, רשויות החוק במרוקו חוקרות, בימים אלה, דווקא את הדלפת הידיעה מבית המשפט לתקשורת.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
אבי אביזמר בשבוע שעבר עם ד"ר אבדאלסלאם בקאלי ראש העיר פאס (העיר השלישית בגודלה במרוקו). באדיבות המצולמים
"לא שמעתי גורמים רשמיים במרוקו שהביעו התנגדות לישראל ולצה"ל". אביזמר/באדיבות המצולמים

"הקרינו תמונות שלי במדי סגן אלוף, אין כל חשש לישראלים"

מדריך התיירים הוותיק, אברהם "אבי" אביזמר מקיסריה, המוביל טיולים למרוקו זה עשרות שנים וששב רק לפני מספר ימים ממרוקו, הסביר כי מדובר ב'סערה בכוס מים': "באופן הכי מפורש ומהיכרותי עם הרשויות במרוקו, אין כל חשש לישראלים כתוצאה מאירועים כאלה. זו הדרך של הרשויות לתת לעורכי הדין ולכל מיני גורמים פוליטיים ל'הוציא קיטור', בפועל אין פה כלום", אמר בנחרצות.

אביזמר הדגיש כי הרוב במרוקו תומך בישראל: "לא שמעתי את מלך מרוקו, את ראש הממשלה או כל גורם רשמי אחר שהביע התנגדות לישראל וצה"ל או ביקש לערער את היחסים הנפלאים בין מרוקו לישראל". התראיינתי כאן להמון אמצעי תקשורת ברדיו ובטלוויזיה, ואפילו הקרינו תמונות שלי במדי סגן אלוף בחיל הים. מעולם לא הייתה בעיה", אמר בגאווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully