וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה בסביבת נתניהו: פיטורי גלנט מתעכבים בשל התפתחויות ביטחוניות

עודכן לאחרונה: 17.9.2024 / 14:57

למרות ההתקדמות במגעים לצירופו של גדעון סער לממשלה, מקורות בסביבת נתניהו מעריכים כי החלפת גלנט במשרד הביטחון תידחה לעת עתה בשל התפתחויות ביטחוניות. מקורב לנתניהו: "אנחנו באירוע ביטחוני לא פשוט"

צה״ל חיסל שלושה מחבלי חיזבאללה שפעלו במבנה צבאי בדרום לבנון.17 בספטמבר 2024/דובר צה"ל

מקורות בסביבת נתניהו מעריכים היום (שלישי) שהפיטורים המתוכננים של שר הביטחון גלנט והשלמת המגעים לצירופו של גדעון סער לממשלה יידחו לעת עתה בשל התפתחויות ביטחוניות. אחד ממקורביו של נתניהו אמר: "אנחנו באירוע ביטחוני לא פשוט ולא פשוט להחליף בעיצומו שר ביטחון".

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכות מצב עם בכירים במערכת הביטחון לגבי הזירות השונות וההתפתחויות האזוריות. זאת, ברקע ביקורם של הבכירים האמריקנים: שליח ארה"ב למזרח התיכון עמוס הוכשטיין שהגיע להרגיע את הרוחות המלחמה, וסגן סטקום בראד קופר שנחת הלילה בישראל להדק את התיאום ושיתוף הפעולה בין הצבאות. קופר הגיע כאורחו של סגן הרמטכ"ל האלוף אמיר ברעם וראש אגף התכנון האלוף אייל הראל.

בנימין נתניהו ויואב גלנט במסיבת עיתונאים, 11 ביולי 2024. רויטרס
פיטוריו יידחו? בנימין נתניהו ויואב גלנט/רויטרס

כפי שנחשף בוואלה, נתניהו תכנן לחזור מהביקור בארצות הברית בסוף יולי ולפטר את גלנט, אך בשל האירועים הביטחוניים והחיסולים בביירות ובטהראן, התוכניות נדחו עד לסיום סבב המהלומות וההסלמה. לפי המקורות, נתניהו החליט לדחות את התוכנית לאור הכוננות וההיערכות לתגובת חיזבאללה ואיראן לחיסולים אך "ההחלטה נפלה. זו לא שאלה של אם, אלא של מתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully