וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: שב"כ סיכל פיגוע של חיזבאללה נגד בכיר לשעבר במערכת הביטחון

עודכן לאחרונה: 17.9.2024 / 14:14

במערכת הביטחון חשפו מטען מסוג כלימגור המוכר בשימוש של חיזבאללה, שיועד לפגיעה בבכיר. למטען הוצמד מנגנון הפעלה מרחוק, לטובת הפעלתו מלבנון. התשתית מאחורי הפיגוע - זו שביצעה את ניסיון הפיגוע בפארק הירקון בספטמבר 23. האישיות המדוברת עודכנה ותודרכה בהתאם

בווידאו: אירוע בטחוני בכביש 431/מערכת וואלה!

שב"כ סיכל פיגוע נגד אישיות ביטחונית בכירה לשעבר באמצעות מטען מסוג כלימגור שיועד לצאת לפועל בימים הקרובים - כך שב"כ התיר היום (שלישי) לפרסום. התשתית מאחורי הפיגוע - זו שביצעה את ניסיון הפיגוע בפארק הירקון בספטמבר 23. מדובר בבכיר שונה מאותו אישיות ביטחונית בה חיזבאללה ניסו לפגוע בפארק הירקון. בשלב זה לא ניתן להרחיב פרטים מעבר לכך.

במסגרת מבצע של שירות הביטחון הכללי סוכל פיגוע מטען מטעם חיזבאללה אשר יועד כנגד בכיר לשעבר במערכת הביטחון ותוכנן לצאת אל הפועל בימים הקרובים. השב"כ חשף מטען מסוג כלימגור המוכר בשימוש של חיזבאללה, שיועד לפגיעה באישיות. למטען הוצמד מנגנון הפעלה מרחוק, מבוסס מצלמה וסלולר, לטובת הפעלתו מלבנון על-ידי חיזבאללה.

היערכות מבצעית ופעילות הכוחות מנעה את הפיגוע בשלבי המימוש האחרונים. האישיות המדוברת עודכנה על ידי גורמי הביטחון ומתודרכת בהתאם.

שב״כ סיכל פיגוע נגד אישיות ביטחונית בכירה לשעבר באמצעות מטען. התשתית מאחורי הפיגוע- ניסיון הפיגוע בפארק הירקון בספטמבר 23. 17 בספטמבר 2024. תקשורת שב״כ, אתר רשמי
המטען שנחשף על ידי השב"כ. הפיגוע נמנע בשלבי המימוש האחרונים/אתר רשמי, תקשורת שב״כ

יצוין כי מדובר במטען דומה במאפייניו למטען הכלימגור שהופעל על-ידי החיזבאללה ביום 15/9/23 בפארק הירקון אשר יועד לפגוע בבכיר ישראלי.

הערכה במערכת הביטחון הינה שהגורמים בחיזבאללה המעורבים באירוע הנוכחי, עמדו מאחורי הפיגוע בחודש ספטמבר 2023. ויודגש כי התשתית היתה תחת מעקב לאורך זמן.

שב"כ יחד עם שותפיו במערכת הביטחון יוסיף ויפעל בכלל היכולות העומדות לרשותו לניטור וסיכול פעילות הטרור של חיזבאללה.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
3 גברים נעצרו בכביש 431: חשד שקשורים למטען שהונח בפארק הירקון 15 בספטמבר 2023. יוסי אלוני, פלאש 90
תשתית הטרור התבססה על ניסיון הפיגוע בפארק הירקון בספטמבר 23. מעצר החשודים בניסיון הפיגוע בפארק הירקון/פלאש 90, יוסי אלוני

ניסיון הפיגוע בספטמבר 23 התרחש כשפיצוץ אירע בגן הבנים שבפארק הירקון בתל אביב. שוטרים הגיעו בעקבות דיווח של אדם ששמע את הפיצוץ מרחוק. לא היו נפגעים באירוע.

רועי, תושב האזור, שמע את הפיצוץ כשהיה בדרכו לעבודה. "השעה הייתה בערך 6:40 ובדיוק יצאתי מהבית ושמעתי בום חזק", אמר בשיחה עם וואלה. "אפילו הכלב שלי נבהל. אני לא גר כל כך קרוב לזירת הפיצוץ והוא עדיין נשמע מאוד חזק. קצת מפחיד".

כמה שעות לאחר מכן נעצרו שני גברים בכביש 431, בחשד למעורבות בפיצוץ המטען. החשוד המרכזי הוא ישראלי, תושב מזרח ירושלים. תחילה עלה חשש במערכת הביטחון כי במכונית שבה נסעו החשודים היו מטעני חבלה מוכנים להפעלה למטרות פיגוע, אך לאחר בירור לא נמצאו חומרי נפץ. אחד החשודים קשר את עצמו לאירוע.

עד ראייה סיפר: "היה פקק מטורף. אנשי ביטחון עם מסכות ונשקים ביקשו מאיתנו להסתובב ואז הבנו שכנראה שהם חושדים שיש מטען חבלה גדול ברכב שיכול להתפוצץ או שהם רוצים לפוצץ. הנהג שנעצר היה בדרך מכיוון ראשון לציון לכביש 6. הוא חזר מאזור המרכז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully