וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועצת המשפטית לממשלה לבג"ץ: הוועדה שמינה השר לוין בעניין הרוגלות לא חוקית

עודכן לאחרונה: 17.9.2024 / 10:03

במסגרת העתירה שהוגשה לבג"ץ על ידי ארגון "הגלימות השחורות" נגד ועדת הרוגלות שהקים השר לוין, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה מסרה את תגובתה לבג''ץ. מיארה קבעה כי הוועדה שמינה שר המשפטים בעניין הרוגלות פועלת באופן לא חוקי, "אסור לממשלה להתערב בפלילים"

העימות בוועדת החוקה בדיון על פרשת פגסוס ו-NSO/מעריב

היועצת המשפטית לממשלה, הגברת גלי בהרב מיארה, מסרה הבוקר (שלישי) בתגובה לבג"ץ בעקבות העתירה שהוגשה נגד הקמת ועדת הרוגלות, כי "הוועדה שמינה שר המשפטים בעניין הרוגלות פועלת באופן לא חוקי". עוד הוסיפה, "כי אסור לממשלה להתערב במשפטים פליליים, לשבש אותם או לעכב אותם, גם לא באמצעות ועדה מטעמה".

לפני שלושה שבועות, ארגון המחאה של עורכי הדין "הגלימות השחורות", ראש השב''כ הקודם נדב ארגמן ומפקד חיל האוויר לשעבר אלוף במיל' אמיר אשל עתרו לבג''ץ נגד ועדת הרוגלות שהקים שר המשפטים יריב לוין.

העותרים ביקשו להקפיא את הוועדה תחילה, ולאחר מכן לבטל אותה, שכן הקמתה התקבלה "תוך חריגה מסמכות, ממניעים זרים, לקידום מטרות פסולות, בניגוד עניינים, תוך אי שקילת שיקולי פגיעה בביטחון המדינה, בהתעלמות מוחלטת מעמדת גורמי הביטחון הרלוונטיים ובניגוד לעמדת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully