וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נרשמה לבית הספר, הגיעה לימי הכנה לכיתה א' - ולא תוכל ללמוד בו

עודכן לאחרונה: 17.9.2024 / 8:35

מיליה בת השש התרגשה להתחיל את שנת הלימודים בביה"ס אלסביל בדלית אל כרמל. היא הגיעה לטקס החגיגי ובשלב ההתכנסות לכיתות - נאמר לאמה כי הן מלאות. סבתה של הילדה חשדה כי מדובר בהתנכלות, שכן המשפחה לא הצביעה לראש המועצה. משרד החינוך: "פועלים למציאת פיתרון הולם"

פתיחת שנת הלימודים של מפוני קריית שמונה בתל אביב/מערכת וואלה

מיליה פחמאוי, ילדה בת 6 מדלית אל כרמל, יושבת בביתה כבר 17 ימים וטרם החלה את לימודיה בכיתה א' - בית הספר אלסביל, אליו היא נרשמה, כבר מלא עד אפס מקום.

אמה אומרת כי רשמה אותה במועצה המקומית לבית הספר הזה, הקרוב לביתן, היא גם עשתה שם את כמה ימי ההכנה כשבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים בהזמנת בית הספר, אלא שהכול התהפך ביום הראשון לבית הספר. הרישום דרך המועצה ככל הנראה לא הושלם או לא התקבל, וסבתה, איכראם פחמאוי, סיפרה לוואלה כי מיליה הקטנה השתתפה בטקס החגיגי, ואז כשהגיע הזמן להיכנס לכיתות נאמר לאמה, שליוותה אותה, כי הכיתות מלאות וטרם התקבל אישור משרד החינוך ולכן היא לא תוכל להתחיל שם את הלימודים.

זו אכזבה גדולה לילדה שהגיעה עם ילקוט קטן, בחולצת בית הספר שקנו לה, לאמא החד-הורית ולסבתא בעצמה אם לשלושה, שזו נכדתה הראשונה והיחידה ושהיא מעורבת מאד בחינוכה. היא רוצה ללמוד בבית הספר המוערך והמבוקש הזה, כי אליו נרשמו גם הילדים בחבורה שלה, עמם הייתה בגן וגם כמובן בגלל הקרבה הפיזית שתקל על אמה, שאין לה רכב, ועל הסבא שאין לו רישיון נהיגה.

מיליה פחמאוי, בת 6 מדלית אל כרמל. ללא, באדיבות המשפחה
"אכזבה גדולה לילדה שהגיעה עם ילקוט קטן, בחולצת בית הספר". מיליה פחמאוי/באדיבות המשפחה, ללא

הסבתא פרסמה פוסט ארוך בפייסבוק, והעלתה חשד שאולי מדובר בהתנכלות אישית למי שלא הצביעו בבחירות לראש המועצה. אחר כך נפוצו שמועות כאילו העניין נובע מהיותה של המשפחה מוסלמית בישוב הדרוזי. "אין אצלנו בכפר דבר כזה", שוללת הסבתא עצמה את האפשרות הזו. ואכן, מבירור וואלה, עולה שכלל הנראה הסיבה היא באמת מצוקת מקום בבית הספר שאינה מוכחשת. גם המשפחה מודעה לכך וגם ראש המועצה, רפיק חלבי, שהפריך את הטענות שעלו, והסביר כי בכל אחת משתי כיתות א' בבית הספר הזה יש כבר 35 תלמידים, וגם זאת באישור מיוחד של משרד החינוך, ושהוא כמו המורים והורים לתלמידים אחרים היה מעדיף שלא להגדיל את הכיתות עוד.

הוא אומר כי בבתי הספר האחרים בכפר יש לה מקום בכיתות עמוסות פחות, אבל הוא מוסיף כי פנה בבקשה לסיגל כהן, מנהלת מחוז חיפה במשרד החינוך לכבד את בקשת האם והסבתא כי מיליה תלמד באל סביל ואם זו תאשר אותה, לא הוא יהיה מי שיתנגד. הוא אינו מעוניין לפתוח כיתה שלישית, כיוון שבית הספר מיועד לעבור למבנה אחר, שם לא יהיה מקום לשלוש כיתות בשכבה.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
כיתת לימוד ריקה. דוד כהן, פלאש 90
"חשד שאולי מדובר בהתנכלות אישית למי שלא הצביעו בבחירות לראש המועצה". (אילוסטרציה)/פלאש 90, דוד כהן

ממחוז חיפה במשרד החינוך נמסר לוואלה בתגובה: רישום תלמידים למוסדות חינוך נעשה באמצעות, ומצוי באחריות, הרשויות המקומיות. מבדיקה שערכנו התברר כי מדובר ברישום שבוצע באיחור על ידי ההורים ולכן התלמידה לא שובצה לבית הספר המבוקש. לאור הנסיבות, המשרד פועל במרץ יחד עם הרשות למציאת פתרון הולם עבור התלמידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully