וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכשטיין הזהיר את נתניהו וגלנט מפני ההשלכות של יציאה למלחמה יזומה בלבנון

עודכן לאחרונה: 16.9.2024 / 20:16

שליחו של ביידן אמר לרה"מ ולשר הביטחון שארה"ב לא מאמינה שעימות עם לבנון ישרת את האינטרס הישראלי או יחזיר תושבי הצפון לבתיהם, כך לפי מקורות שמעורים בפרטים. נתניהו אמר להוכשטיין שישראל "מעריכה ומכבדת" את תמיכת ארה"ב "אך תעשה את מה שדרוש כדי לשמור על ביטחונה"

גלנט בפגישה עם שליחו של ביידן: "הדרך היחידה להחזרת תושבי הצפון לביתם - פעולה צבאית"/שירה קינן

שליחו של הנשיא ביידן, עמוס הוכשטיין, שביקר היום (שני) בישראל הזהיר את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואת שר הביטחון, יואב גלנט, מפני יציאה למלחמה יזומה נגד לבנון ומהשלכות של מהלך כזה - כך לפי שני מקורות שמעורים בנושא.

למה זה חשוב:

המסר של הוכשטיין הגיע על רקע ההיערכות הגוברת בישראל ליציאה למלחמה נגד חיזבאללה בלבנון וישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הלילה במהלכה צפויים השרים להצביע על כך שהחזרת תושבי הצפון לבתיהם היא אחת ממטרות המלחמה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם השליח המיוחד של נשיא ארה״ב עמוס הוכשטיין, בלשכת רה"מ בירושלים. עמוס בן גרשמון-לע"מ, אתר רשמי
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם השליח המיוחד של נשיא ארה״ב עמוס הוכשטיין, בלשכת רה"מ בירושלים/אתר רשמי, עמוס בן גרשמון-לע"מ

במוקד החדשות:

  • הוכשטיין הגיע לישראל בעיצומו של משבר פוליטי חריף במסגרתו שוקל ראש הממשלה נתניהו לפטר את שר הביטחון גלנט.
  • השליח האמריקני נפגש עם נתניהו, גלנט, הנשיא יצחק הרצוג, השר לענינים אסטרטגיים רון דרמר ובכירים במערכת הביטחון.

מאחורי הקלעים:

  • שני מקורות שמעורים בתכני הפגישות אמרו כי הוכשטיין הדגיש בפני נתניהו וגלנט כי ארה"ב לא מאמינה שעימות רחב עם לבנון ישרת את האינטרס הישראלי או ישיג את המטרה של החזרת תושבי הצפון לבתיהם.
  • הוכשטיין אמר לנתניהו ולגלנט כי מלחמה בצפון תיצור סיכון של התרחבות דרמטית של המשבר לכדי מלחמה אזורית ממושכת ובסופה יושג הסדר דיפלומטי דומה לזה שעליו דנים כעת, כך אמרו המקורות.
  • המקורות ציינו שהשליח האמריקני הדגיש עוד כי ממשל ביידן מחוייב לנסות ולמצוא פתרון דיפלומטי שיביא לרגיעה בגבול הצפון - כחלק מעסקה לשחרור חטופים בעזה או שלא במסגרת עסקה כזו.
שר הביטחון גלנט נפגש עם שליחו של נשיא ארה״ב עמוס הוכשטיין. 16 בספטמבר 2024. תקשורת שר הביטחון, אריאל חרמוני, אתר רשמי
שר הביטחון גלנט נפגש עם שליחו של נשיא ארה״ב עמוס הוכשטיין. 16 בספטמבר 2024/אתר רשמי, תקשורת שר הביטחון, אריאל חרמוני

הצד השני:

  • ראש הממשלה נתניהו אמר להוכשטיין כי לא ניתן יהיה להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם ללא שינוי יסודי במצב הביטחוני בצפון, כך נמסר מלשכת ראש הממשלה.
  • "ישראל מעריכה ומכבדת את תמיכת ארה"ב, אך בסופו של דבר תעשה את מה שדרוש כדי לשמור על ביטחונה ולהחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בבטחה", אמר נתניהו להוכשטיין.
  • שר הביטחון גלנט אמר להוכשטיין כי האפשרות להסדר מדיני בגבול הצפון "חולפת" כיוון שחיזבאללה ממשיך לקשור עצמו לחמאס ומסרב לסיים את העימות.
  • "לכן - הדרך היחידה שנותרה כדי להחזיר את תושבי הצפון לביתם, תהיה באמצעות פעולה צבאית", אמר גלנט לשליח האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully