וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפסע ממלחמה כוללת: אוגדה 98 עלתה לצפון - והמסר לחיזבאללה ברור

19.9.2024 / 6:00

תוכניות הלחימה שהרכיב צה"ל, ההקפדה על מלאי התחמושת, ההישגים בלחימה ברצועה וההבנה של האמריקאים כי תושבי הצפון צריכים לחזור לבתים - מאפשרים להעביר כוחות צפונה. צה"ל נערך לאפשרות שבהחלטה אחת של הדרג המדיני ובלוחות זמנים קצרים המציאות הביטחונית תדרדר למלחמה

צה"ל תקף מבנה צבאי בו פעלו מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון/דובר צה"ל

העלייה של אוגדה 98 אל הצפון, כפי שהותר לפרסום היום (רביעי), מעבירה מסר לחיזבאללה ואיראן שישראל נערכת להרחבת המלחמה עם חיזבאללה הכוללת גם את האופציה לתמרון קרקעי רחב. ההערכה היא שהעלייה של אוגדה 98 לגבול הצפון משפרת את המוכנות של צה"ל להסלמה אך גם מגדירה את הסיכוי להסדרה, נוכח ההתפתחויות האחרונות בלבנון.

בכירי מערכת הביטחון חשבו לאורך חודשים ארוכים שנכון להתקדם בזירה הצפונית להסדרה עם חיזבאללה גם אם תהיה זמנית, כדי להשיב את תושבי הצפון לבתיהם, אך בשל העובדה כי המגעים הגיעו למבוי סתום, מעריכים כי ישראל הגיעה לנקודה הקרובה ביותר למלחמה.

כוחות אוגדה 98 בדרום רצועת עזה

30 באוגוסט 2024. דובר צה"ל
נערכים להרחבת המלחמה - כולל אופציה לתמרון קרקעי רחב/דובר צה"ל

הצד הלבנוני

לפי הערכות בישראל, חרף המכות הכואבות שסופג חיזבאללה מצה"ל, מתקשה מזכ"ל הארגון חסן נסראללה לחזור בו מההצהרה לקשור את המשך הלחימה בצפון להמשך הלחימה של צה"ל ברצועת עזה.

לפי הערכות במערכת הביטחון איראן ממשיכה לעודד את הארגון השיעי כמו שאר חברי ציר הרשע להמשך ההתשה כדי "להציל" את שלטון חמאס בעזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אוגדה 146 (עוצבת המפץ) וחטיבת השריון במילואים 205 קיימו תרגיל אוגדתי וחטיבתי המדמה תמרון בלבנון. דובר צה"ל
לוחמי צה"ל בגבול הצפון/דובר צה"ל

הצד הישראלי

לפי הערכות במערכת הביטחון, גם השליח האמריקאי עמוס הוכשטיין מבין שאין בידיו כלים חדשים להביא לתפנית בתיווך בין הצדדים, וכל מה שנותר הוא לדחות את הקץ מפני מלחמה רחבה יותר בין הצדדים. גורם ביטחוני הבהיר הבוקר כי ישראל לא יכולה להשלים יותר עם "שיטת הסלמי" ושיטת "הטפטופים" של חיזבאללה, ולכן המצב יוביל למלחמה רחבה שתשפיע על כלל הזירות.

נזקים בעכו לאחר ירי חיזבאללה , 25 באוגוסט 2024. רויטרס
נזקים בבית בצפון הארץ אחרי ירי חיזבאללה לאזור/רויטרס

כוננות בצה"ל

צה"ל נערך לאפשרות שבהחלטה אחת של הדרג המדיני ובלוחות זמנים קצרים המציאות הביטחונית תדרדר למלחמה, אך מנגד נערכים לכל תרחיש כדי לא להיות מופתעים מהתקפה רחבה של חיזבאללה (בטווח, היקף ובעוצמה). כדי להיות ערוך לשלב הזה שומר צה"ל על רמת מוכנות וכוננות גבוהים מאוד, תיאום קבוע בין האגפים, הפיקודים המרחביים והזרועות שגם אם נופתע מתקיפה מאסיבית ורחבה תהיה התגובה הישראלית מהירה מאוד.

תקיפות נרחבות לבנון. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
תקיפות צה"ל בלבנון/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

תרגילים בשטח

בחודשים האחרונים הצליח צה"ל להרכיב מספר תוכניות מלחמה, לאשר אותן מול דרג מדיני ולהתאמן עליהן. כל שינויים והתאמות שבוצעו בחודש האחרון בכפוף לירידה בעוצמת הלחימה ברצועת עזה והאפשרות להעביר כוחות מרצועת עזה לצפון. כאמור, בשבועות האחרונים החל צה"ל סבב שני של אימונים גם לחטיבות המרחביות בפיקוד צפון.

אורך נשימה לצה"ל

גורמי צבא הדגישו כי לאורך כל הלחימה נשמרו בקפדנות יתרה מלאים של חלפים, ציוד צבאי, ובדגש על תחמושת מגוונת, טילים, פצצות וכלים כדי לא להגיע לקווים אדומים, ועל מנת להיות ערוכים למלחמה ארוכה.

הרמטכ"ל בסיור בגבול הצפון, 6 בספטמבר 2024. דובר צה"ל
הרמטכ"ל בגבול הצפון/דובר צה"ל

השינוי בצד הישראלי

צה"ל הגיע כהגדרתו ל"שליטה מבצעית גבוהה" המאפשרת לו להגיע לכל נקודה ברצועת עזה בהיקף כוחות מצומצם בהשוואה להתחלת המלחמה. יחסי הכוחות ברצועת עזה מאפשרים לצה"ל להעביר כוחות מהזירה הדרומית לזירה הצפונית מבלי לחשוש מהתפתחויות, ובכך להגדיל את העוצמה שצה"ל יקרין מול חיזבאללה.

רצועת עזה , 12 בספטמבר 2024. יניר יגנה
פעילות כוחות צה"ל בעזה/יניר יגנה

המלכוד האמריקאי

האמריקאים מנסים למנוע את ההסלמה אך מבינים את המציאות המורכבת לתושבי הצפון, ולכן פועלים בתיאום עם ישראל בכל הרמות כדי לא להיות מופתעים. לפי הערכות בישראל האמריקאים חוששים שהרחבת המלחמה תגרור אחריה תגובה של חברות בציר הרשע נגד כוחות אמריקאיים במזרח התיכון, ובהמשך לכך לתגובה אמריקאית להגן על כוחותיהם ולערוב לביטחונה של ישראל בדגש על הגנה מפני טילים וכלי טיס לא מאוישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully