וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

34 אסירות פוליטיות באיראן פתחו בשביתת רעב לציון שנתיים למחאות החיג'אב

עודכן לאחרונה: 16.9.2024 / 11:58

האסירות, המוחזוקת בכלא אווין הידוע לשמצה, כוללות את כלת פרס נובל לשלום נרגס מוחמדי. הקרן שלה הודיעה שהשביתה נועדה להביע סולידריות עם תנועת "נשים, חיים, חופש" שקמה בעקבות מותה של הצעירה מהסא אמיני במעצר משטרת המוסר, אחרי שלא כיסתה כנדרש את ראשה

בווידאו: הפגנות באיראן במחאה על מותה של הצעירה אמיני/תיעוד בטוויטר

34 אסירות פוליטיות באיראן, בהן כלת פרס נובל לשלום, פתחו בשביתת רעב - כך הודיעה אמש (ראשון) הקרן של נרגס מוחמדי, כלת פרס נובל לשלום הכלואה. שביתת הרעב של האסירות, הכלואות בבית הכלא אווין בטהראן ידיע לשמצה, החלה לציון שנתיים לפרוץ מחאות החיג'אב.

"היום, ב-15 בספטמבר 2024, 34 אסירות פוליטיות בכלא אווין פתחו בשביתת רעב לזכר יום השנה השני לתנועת 'נשים, חיים, חופש' וההרג של מהסא אמיני", מסרה הקרן. היא ציינה שהאסירות נמנעו ממזון "בסולידריות עם ציבור המפגינים באיראן, נגד המדיניות המדכאת של הממשלה".

אמיני, בת 22 מהחבל הכורדי באיראן, מתה במעצר משטרת המוסר ב-16 בספטמבר 2022 אחרי שהואשמה בהפרת חוקי הלבוש הקפדניים ברפובליקה האסלאמית. מותה עורר מחאות חסרות תקדים נגד המשטר, אך זה דיכא אותן באלימות שגבתה את חייהם של מאות מפגינים. מאז, השלטון העביר שורת חוקים דרקוניים שנועדו לאכוף את עטיית החיג'אב.

הפגנה לזכר הצעירה האיראנית מהסא אמיני בוושינגטון, ארה"ב, 16 בספטמבר 2023. רויטרס
הפגנה לזכר הצעירה האיראנית מהסא אמיני בוושינגטון, ארה"ב, 16 בספטמבר 2023/רויטרס

מוחמדי, שניהלה מאבק נגד החובה לעטות חיג'אב ועונש המוות באיראן, מוחזקת בכלא אווין בטהראן מאז נובמבר 2021. היא בילתה חלק ניכר מהעשור האחרון בכלא ושבתה שביתות רעב בהזדמנויות שונות.

"ביום השנה השני לתנועת 'נשים, חיים, חופש', אנו מאשרים מחדש את מחויבותנו להשגת דמוקרטיה, חופש ושוויון ולהביס את העריצות התיאוקרטית", כתבה מוחמדי בחשבון ה-X הרשמי שלה, המופעל על ידי בני משפחתה. "היום אנחנו מרימות את קולנו חזק יותר ומחזקות את הנחישות שלנו".

ילדיה של מוחמדי קיבלו את פרס נובל לשלום בשמה בשנה שעברה, בשל כליאתה. לטענת משפחתה, היא שבתה אז רעב באותה עת מתוך הזדהות עם הקהילה הבהאית, המיעוט הדתי הגדול ביותר באיראן המופלה על ידי המשטר האסלאמי.

מומחי האו"ם האשימו בחודש שעבר את איראן במניעת טיפול רפואי נאות ממחמדי. הם ציינו שלפי הדיווחים, היא "הייתה נתונה לאלימות פיזית" באווין ב-6 באוגוסט, והיא איבדה את הכרתה ונפצעה בצלעותיה ובחלקים אחרים בגופה".

הרשויות האיראניות הודו שהיה עימות בכלא, אך האשימו את מוחמדי ב"פרובוקציה" והכחישו שהופעלה אלימות כלפי האסירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully