וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוי, הצביעות: הגרמנים מסרבים למכור לישראל נשק - אבל אין להם בעיה לקבל מאיתנו מערכות הגנה

עודכן לאחרונה: 16.9.2024 / 6:11

הגרמנים היו לחוצים להצטייד במערך הגנה מפני טילים בליסטיים, למקרה שפוטין יסמן את ברלין כמטרה, ויקבלו אותה מישראל כבר החל מ-2025 - קצב אספקה חסר תקדים. אפשר לחלוק על מהלכי מדיניים, אבל ההחלטה לא לספק לנו נשק בחזרה בולטת בצביעות פוליטית

ירי מחוץ לקונסוליה הישראלית במינכן, גרמניה./לפי סעיף 27א

ההחלטה הגרמנית שלא לספק לישראל פגזי טנקים, בתקופה הרגישה שבה התברר עד כמה לקתה בחסר ההצטיידות של צה"ל והצורך להיות ערוכים להתפשטות המלחמה ללבנון, בולטת בצביעות שלה על רקע ההתנהלות של ישראל בייצוא ביטחוני לגרמנים.

לפי הפרסום היום ב"בילד" הגרמני, ממשלת גרמניה ממשיכה לדחות בקשות ישראליות לרכישת נשק אך במקביל ממשיכה למכור מערכות לחימה לקטאר. רק בחצי הראשון של 2024 אישרו בגרמניה עסקאות נשק בשווי של יותר מ-100 מיליון יורו עם ההנהגה הקטארית - המארחת את הנהגת הזרוע המדינית של חמאס.

זאת למרות שבמהלך המלחמה, כאשר התעשיות הביטחוניות נאבקות להאיץ את האספקה לצה"ל, להשיג חומרי גלם ולהתגבר על מחסור באלפי עובדים שגויסו, לא היססה התעשייה האווירית, בתמיכת משרד הביטחון, לחתום על הסכם לאספקת מערכת החץ-3 ללופטוואפה, חיל האוויר הגרמני. הגרמנים היו לחוצים להצטייד במערך הגנה מפני טילים באליסטיים, למקרה שפוטין יסמן את ברלין כמטרה הבאה שלו, ישלמו עבורה 3.5 מיליארד דולר ויקבלו אותה כבר החל מ-2025, לוח הזמנים שאינו מוכר בתחום בעולם. את המערכת האמריקאית המקבילה, שעלותה יותר מכפולה, הייתה גרמניה מתחילה לקבל במקרה הטוב בסוף העשור.

מערכת חץ 3. התעשייה האווירית, אתר רשמי
גם במהלך המלחמה, התעשייה האווירית לא היססה לחתום על הסכם. מערכת חץ 3/אתר רשמי, התעשייה האווירית

בכלל, צבא גרמניה נראה כמו חלון ראווה של התעשיות הביטחוניות מישראל. טיל הנ"ט ספייק מתוצרת רפאל הוא טיל הנ"ט התקני שלו, ומסופק מפס ייצור שבנתה ומפעילה רפאל בפגניץ שבבוואריה, ביחד עם שותפה גרמנית. רפאל גם מספקת לבונדסוור את מערכת מעיל רוח להגנת טנקי הליאופרד וללופטוואפה מערכת לוחמה האלקטרונית לגרסה החדשה של מטוס הקרב טייפון, שנועדה לשבש מערכות טילי נ"מ של האויב. החיל מפעיל גם מל"טי הרון TP חמושים שחכר מהתעשייה האווירית, אחרי ניסיון מוצלח עם הגרסה הרגילה של ההרון במלחמת באפגניסטאן וצייד את מסוקיו במערכת הגנה מתוצרת אלביט.
מכ"מים ישראלים הוזמנו מהתעשייה האווירית בידי צבא היבשה, הצי וחיל האוויר הגרמנים, ומשרד ההגנה בברלין מגלה עניין במערכות ישראליות נוספות.

הגרמנים יכולים לחלוק על מהלכים ישראלים ולהביע את דעתם, אבל פגיעה באספקת נשק לישראל בעיצומה של המלחמה, היא איוולת של פוליטיקאים גרמנים, שנשענים על מערכות הלחימה הישראליות להגנת מדינתם. צוללות גרמניות הן אחת ממערכות הנשק היקרות והחשובות של צה"ל: האם כעת חיל הים צריך לחשוש שלא יקבל את הדור הבא של הדולפין, צוללות הדקר, בגלל אמברגו גרמני?

אותם פוליטיקאים שהפכו את ארצם תלויה באספקת אנרגיה מרוסיה, שהזניחו את צבאה, וניסו לפייס את פוטין במקום להתמודד מולו. אם ככה נוהגת גרמניה בבנות הברית שלה בשעת מצוקה, מעניין איך תמשיך למצוא כאלה במאה ה-21 שרק הופכת מסוכנת ואלימה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully