וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל נגד קהילת הלהט"ב: "שני בחורים שהולכים יד ביד ברחוב - זה מגעיל"

עודכן לאחרונה: 16.9.2024 / 15:59

רנ"צ דני לוי סיפק התבטאויות מקוממות ביחס לקהילת הלהט"ב במהלך פגישה שקיים בתחילת השנה - כשעוד כיהן כמפקד מחוז חוף. את הדברים אמר בפגישה, שבה היה נוכח אריה דורון, שקודם להיות דובר המשטרה. "אצל אריה דורון הכינוי 'יא הומו' זה הסיפתח בבוקר", סיפר אחד השוטרים

איתמר בן גביר מעניק דרגות למפכל החדש דני לוי/רוני כנפו

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דני לוי, סיפק שלל התבטאויות הומופוביות במהלך שיחה שקיים שתחילת השנה, כשעוד כיהן כמפקד מחוז חוף - כך נחשף הערב במהדורה המרכזית בחדשות 12. במהלך שיחה שבה היה נוכח אריה דורון, שקודם להיות דובר המשטרה, אמר המפכ"ל בין היתר: "אני לא מסוגל לראות שני בחורים שהולכים יד ביד ברחוב, זה מגעיל".

הנושא עלה בשיחה כשהמפכ"ל הטיח במבקר שהגיע לשיחה: "מה זה המכנסיים הצמודים האלו? אל תגיד לי שאתה חלק מהקהילה עכשיו". המבקר השיב שהוא לא חלק מהקהילה הגאה, ודני לוי התעקש: "אתה בטוח? לא שאכפת לי, אין לי משהו אישי נגדם אבל זה מגעיל אותי".

"לא הבנתי, מה מגעיל?", הקשה המבקר על המפכ"ל. "אלו שעושים את זה בפומבי", השיב אריה דורון. המפכ"ל חיזק את דבריו: "אני לא מסוגל לראות שני בחורים שהולכים ביחד ברחוב ונותנים ידיים או שני גברים שמתנשקים ככה בחוץ, זה מגעיל".

דני לוי, ממ"ז חוף. יואב איתיאל
דני לוי, ממ"ז חוף/יואב איתיאל

לפי הפרסום, שוטר ששירת בעבר במחוז החוף טען כי מדובר בדבר ידוע: "אצל אריה דורון הכינוי 'יא הומו' זה הסיפתח של הבוקר, כל משפט שני שלו נגמר ב'תעשה את מה שאני אומר לך יא הומו, או דיר בלאכ אל תעשה שטויות יא הומו'. זה האיש וזה הסגנון שלו ועם הזמן התרגלנו כי הוא זוכה לגיבוי מהממ"ז (שהיה דני לוי)".

במשטרה מסרו: "יודגש כי בניגוד מוחלט לנטען לאורך תפקידיו השונים קיים המפכ"ל יחסי עבודה וידידות מצוינים עם קהילת הלהט"ב ומוביליה ופעל רבות לחיזוק קשרי המשטרה עימם".

ח"כ יוראי להב הרצנו, יו"ר השדולה הגאה, הגיב: "זו לא הפתעה שמנהיג מצעד הבהמות, השר הכהניסט הכושל, מינה מפכ"ל הומופוב. זה המשך ישיר של מדיניות הממשלה ההומופובית בתולדות המדינה. התוצאה: עלייה של 240% באלימות נגד להט"בים במרחב הציבורי בישראל בשנה האחרונה בלבד. מפכ"ל הומופוב לא יכול להיאבק בהומופוביה, וזאת מציאות מבהילה, מזעזעת, בלתי מתקבלת על הדעת".

ח"כ מירב כהן, השרה לשוויון חברתי לשעבר, מסרה: "על מפכ"ל המשטרה להתנצל בפני הקהילה הגאה. בלי תירוצים ובלי חירטוטים. ויפה שעה אחת קודם".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
דני לוי מפקד מחוז חוף  שנתבע בתביעה אזרחית בגלל מקרה בהפגנה לזכרו של סולומון טקה.בבית משפט השלום בתל אביב .17 באפריל 2024. אורי סלע
דני לוי מפקד מחוז חוף שנתבע בתביעה אזרחית בגלל מקרה בהפגנה לזכרו של סולומון טקה.בבית משפט השלום בתל אביב .17 באפריל 2024/אורי סלע

יו"ר נעמת, חגית פאר, הגיבה לפרסום: "אם זה מה שמפכ"ל המשטרה חושב על הומואים - הרי שכל הגועל על הראש שלו והוא זה שצריך להגעיל את כולנו. לאחרונה נראה שמשטרת ישראל פועלת נגד אזרחי ישראל במקום לעשות את עבודתה ולהגן עליהם. האמירות של מפכ"ל המשטרה מצטרפות למעצרי השווא של הסופ"ש, לאלימות המשטרתית המתגברת ללא שום הצדקה. אין משטרה כמו שאין צבא בלי חברי וחברות קהילת הלהט"ב, בלי נשים ובלי כל חלקי החברה הישראלית. המשטרה היא לא של המפכ"ל, לא של אימא שלו ולא של השר שלו - כדאי שיזכור את זה".

גם בתנועת התאוררות תקפו: "האמירות האלה של המפכ"ל הן לא באג הן פיצ'ר. הקהילה הגאה לא יכולה להרגיש בטוחה תחת שר גזען והומופוב שמעצב את המשטרה בדמותו. לא מפתיע ששר שבמשך שנים הסית נגד הקהילה הגאה ממנה מפכ"ל שאוחז בעמדות דומות".

"אנחנו מזמינות את המפכ"ל, אם זה לא מגעיל אותו מדי, לשבת איתנו ולשמוע על האלימות שחברי וחברות הקהילה חווים בעקבות ההסתה והשנאה חסרות התקדים נגדנו בשנתיים האחרונות. אולי כך הוא יבין את ההשלכות של אמירות דומות לאלה שאמר - זו האחריות של מי שמחזיק בעמדה ציבורית ללמוד ולפעול מתוך היכרות וידע עם האוכלוסייה, ולא מתוך בורות וגועל"

ממשטרת ישראל נמסר:
אנו מגנים את הכתבה המגמתית והשקרית, שפורסמה הערב בערוץ 12, שנועדה לפגוע במשטרת ישראל ובעומד בראשה - בחסות גורמים עלומים. נדגיש כי מפכ"ל המשטרה הוביל במשך עשרות שנים עשרות מצעדי גאווה בתל אביב, חיפה ובירושלים, פעל רבות למען הקהילה בקשב רב, בשיתוף פעולה פורה עם כל הרבדים של הקהילה וימשיך לעשות כן גם כמי שמוביל את המשטרה.

באגודה למען הלהט"ב מסרו: "לאמירות המזעזעות של מפכ"ל המשטרה הנכנס אין מקום לא במשטרה ולא באף גוף אחר שאמון על בטחונם של חברי וחברות הקהילה הגאה. לא נותר אלא לתהות האם להט"בופוביה לא הייתה אחד מהקריטריונים לבחירת מפכ"ל המשטרה החדש - זה מה שקורה כשמפקירים את המשטרה לידי קיצוניים להט"בופוביים שהפגינו כנגד מצעד הגאווה".

עוד מסרו: "הקהילה הגאה בישראל סובלת מזה שנים רבות משיח שנאה ואלימות. לפי דו"ח הלהט"בופוביה האחרון, חלה עלייה משמעותית במקרי האלימות כלפי חברי הקהילה הגאה. בשנה האחרונה, נזרקו אבנים לבתיהם של אנשים מהקהילה הגאה, רבים מחברי הקהילה חוו אלימות פיזית ומילולית ברחובות, ולמרבה הצער, תיקים רבים הנפתחים בגין אלימות כלפי חברי הקהילה נסגרים ללא טיפול ראוי. כמו כן, מדי חודש מחולקות ברחבי הארץ מאות חוברות הסתה נגד הקהילה, המלבות את האש ומגבירות את הסכנה לחיי חבריה.

"התבטאותך זו מזכירה לנו ימים חשוכים בהם המשטרה השתמשה בכפפות גומי מול אנשים להט"בים, וממשיכה קו מסוכן ומדאיג בו אנשי ציבור מרשים לעצמם בימים אלה להתבטא בצורה מפלה כנגד חלקים נרחבים באוכלוסייה. אנו מזועזעים מכך שבשנת 2024, אנו עדיין נאלצים להתמודד עם גילויי שנאה כאלה מצד בכירים במערכת אכיפת החוק. חלק משמעותי בבטחון האזרחים הוא הידיעה של מפירי חוק כי יש השלכות למעשיהם, הידיעה כי אם יפגעו באזרח אחר המשטרה תהיה שם כדי לאכוף ולהוביל לדין".

מהאגודה דרשו מהמפכ"ל התנצלות פומבית על דבריו: "המסר שמתקבל בציבור מאמירות המפכ"ל, הוא שאם יפגעו בחברי הקהילה שלנו, לא יהיו לכך השלכות. לאור זאת, אנו דורשים ודורשות התנצלות פומבית על ההתבטאות הפוגענית, קיום פגישה דחופה בין נציגי הקהילה הגאה לבין המפכ"ל והנהלת המשטרה, והתחייבות לפעולה אקטיבית למיגור האלימות והאפליה כלפי הקהילה הגאה כמו גם התחייבות להכשרות קבועות לשוטרים בכל הדרגים על הקהילה הגאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully