וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוגים, הצפות ואלפי מפונים במרכז אירופה בעקבות הסופה "בוריס"

לפחות שישה בני אדם נהרגו בשיטפונות כבדים ברומניה, אוסטריה ופולין. "המצב דרמטי מאוד", אמר ראש ממשלת פולין, שבה - כמו בצ'כיה השכנה - חווים את ההצפות הקשות ביותר זה 30 שנה. בבודפשט נערכים לעליית הדנובה על גדותיה: "מוכנים לאחד השיטפונות הקשים בשנים האחרונות"

הסופה "בוריס" , מרכז אירופה.15 בספטמבר 2024/רויטרס

לפחות שישה בני אדם מתו בשיטפונות עזים שפוקדים את מרכז אירופה, ואלפי תושבים פונו מבתיהם עם עליית נהרות על גדותיהם בעקבות הגשמים הכבדים שהביאה עמה הסופה "בוריס".

באוסטריה, סגן הקנצלר, ורנר קוגלר, הודיע על מותו של כבאי שהשתתף בפעולות החילוץ משיטפונות באוסטריה תחתית. הרשויות הכריזו על המחוז, המקיף את הבירה וינה, אזור מוכה אסון. בפולין, אדם אחד טבע למוות בקלודצקו שבדרום-מערב המדינה. ראש הממשלה דונלד טוסק אמר שזהו האזור שנפגע בצורה הקשה ביותר במדינה, ו-1,600 איש פונו מבתיהם.

נהר ביאלקה עולה על גדותיו בעקבות גשמים כבדים בגלושולזי, פולין, 14 בספטמבר 2024. רויטרס
נהר ביאלקה עולה על גדותיו בעקבות גשמים כבדים בגלושולזי, פולין, 14 בספטמבר 2024/רויטרס
הצפות באזור גאלטי, רומניה, 14 בספטמבר 2024. רויטרס
הצפות באזור גאלטי, רומניה, 14 בספטמבר 2024/רויטרס

"המצב דרמטי מאוד", אמר היום טוסק לכתבים בעיירה קלודצקו, שחלקה נמצאת מתחת למים אחרי שהנהר המקומי הגיע הבוקר לגובה של 6.65 מטרים, הרבה מעל הרף העליון של 2.40 מטרים. זהו רף גבוה יותר מהשיא שנרשם בהצפות כבדות שפקדו את פולין ב-1997, והרסו חלקית את עיירה. 56 בני אדם נספו בהצפות ההן.

במקביל, גורמים רשמיים בעיירה גלוצ'ולאזי שבמחוז ניסה הורו לתושביה להתפנות הבוקר, כשהנהר המקומי החל לעלות על גדותיו והעיירה נותקה מאספקת החשמל. כבאים וחיילים ניסו מאז אתמול להגן על התשתיות בעיירה, אך הדבר לא מנע קריסה של גשר. המשטרה המקומית הודיעה שהיא נערכת לפנות במסוק תושבים שנותרו לכודים בבתים מוצפים.

בצ'כיה השכנה, כרבע מיליון בתים נותרו ללא חשמל בשל גשמים ורוחות חזקות. המשטרה הצ'כית אמרה שהיא סורקת אחר שלושה אנשים שמכוניתם צנחה אתמול לנהר סטריץ', כ-235 ממזרח לבירה פראג. תושבים סיפרו שההצפות הנוכחיות הן חמורות יותר ממה שהם ראו בעבר.

הצפות באזור גאלטי, רומניה, 14 בספטמבר 2024. רויטרס
הצפות באזור גאלטי, רומניה, 14 בספטמבר 2024/רויטרס
הצפות באזור גאלטי, רומניה, 14 בספטמבר 2024. רויטרס
הצפות באזור גאלטי, רומניה, 14 בספטמבר 2024/רויטרס

"מה שאתם רואים כאן גרוע יותר ממה שהיה ב-1997, ואני לא יודע מה יקרה משום שהבית שלי מתחת למים, ואני לא יודע אם אשוב אליו אי-פעם", אמר פאבל בילי, תושב ליפובה לאזנה. שירותי הכבאות באזור מסרו כי נכון לשעות הבבוקר, פונו 1,900 בני אדם מבתיהם, בעוד כבישים רבים נותרו חסומים.

לפי המכון המטאורולוגי הצ'כי, באזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר, ירדו יותר ממאה מ"מ גשם במהלך הלילה וכ-450 מ"מ מאז יום רביעי בערב כשגשמים נוספים צפויים לרדת היום ומחר.

בבודפשט, גורמים רשמיים עדכנו את התחזיות לעליית מפלס הדנובה במחצית השנייה של השבוע ליותר משמונה מטרים וחצי, קרוב לשיא של 8.91 מטרים שנרשם ב-2013. "על פי התחזיות, אחד השיטפונות הגדולים ביותר בשנים האחרונות מתקרב לבודפשט, אבל אנחנו מוכנים להתמודד איתו", אמר ראש עיריית בודפשט, גרגלי קרקסוני.

ברומניה, הרשויות אמרו שהגשם נחלש בהשוואה לאתמול, כשארבעה בני אדם מתו בשיטפונות שגרמו נזק ל-5,000 בתים. עיירות וכפרים בשבעה מחוזות ברחבי מזרח רומניה נפגעו, ויחידת החירום של המדינה מסרה שהיא עדיין מחפשת אחר שני נעדרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully