וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים התרעמו: "נרצחו שישה חטופים - איך צה"ל לא מגיב?"

עודכן לאחרונה: 15.9.2024 / 14:30

הדברים של השרים נאמרו בסקירה ביטחונית ובן גביר פנה לראש הממשלה ושאל על היעדר התגובה והשר קיש גיבה אותו: "כל יום שעובר אנחנו משלימים עם הזוועה". במהלך הדיון נרשם עימות בין נתניהו למשנה ליועמ"שית שאמר כי אינו מכיר מקרים שהשוו אותו להיטלר: "אתה רציני? בושה"

בוידאו: דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה לאחר שיגור הטיל על ידי החות'ים ,15 בספטבמר 2024/נועם מטרי, לשכת העיתונות הממשלתית

בישיבת הממשלה היום (ראשון) התפתח דיון בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרים למשנה ליועצת המשפטית לממשלה גיל לימון על השוואות שביצעו אזרחים בין נתניהו והשרים לנאצים. שר התקשורת שלמה קרעי ביקש לשאול את לימון: "מה עושים עם מי שקרא לרה"מ היטלר ולשר לביטחון לאומי הימלר וכתב בטוויטר שהיטלר מינה את הימלר שמשתלט על המשטרה (הכוונה לציוץ של הפרסומאי אילן שילוח - י"א)".

לימון השיב כי הוא אינו מכיר את הדבר הזה ונתניהו פנה אליו בכעס: "אתה רציני? אני מכיר. פנו אליי מאות אנשים. כולם מכירים את זה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. דודו בכר, יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה/עיבוד תמונה, דודו בכר, יונתן זינדל/פלאש 90

בשלב הזה אמר בן גביר: "אם היו אומרים את הדבר הזה על יאיר לפיד או גנץ, מזמן היועצת הייתה מורה לפתוח בחקירה". השרה סטרוק המשיכה ואמרה: "על דברים פחותים מאלה חקרתם פעילי ימין". כאן שוב התערב נתניהו ואמר: "פרשת משפטים בושה" - זכר לעיכוב האישה שאמר את המשפט הזה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט.

לימון השיב ואמר: "למען הסר ספק, מי שמשווה לנאצים, לא מכיר היסטוריה ולא למד". מזכיר הממשלה יוסי פוקס ביקש שעד השבוע הבא תתן היועמ"שית עדכון האם הורתה לפתוח בחקירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
כרמל גת, עדן ירושלמי, אלמוג סרוסי, אלכס לובנוב, הירש גולדברג פולין, כרמל גת
החטופים שגופותיהם חולצו מרצועת עזה. ללא, עיבוד תמונה
כרמל גת, עדן ירושלמי, אלמוג סרוסי, אלכס לובנוב, הירש גולדברג פולין, כרמל גת החטופים שגופותיהם חולצו מרצועת עזה/עיבוד תמונה, ללא

במהלך הדיון סקר ראש אגף האסטרטגיה בצה"ל, אלוף אליעזר טולדנו, את המצב בעזה. השר בן גביר פנה לראש הממשלה נתניהו ואמר: "נרצחו שישה חטופים ועברו שבועיים. איך צה"ל לא מגיב?". השר קיש גיבה את דבריו ואמר: "בן גביר צודק. כל יום שעובר ואנחנו לא מגיבים. זאת אומרת שמשלימים עם הזוועה".

מירי רגב המשיכה ואמרה: "צריך ללמוד ממדינות אחרות. אין מצב שזה עובר בשקט". קיש המשיך ואמר כי צריך לקחת מעזה שטח ושזה חלק מהותי מהמערכת. השר עמיחי אליהו הוסיף: "הגיע הזמן להחליט אם אנחנו בזמן מלחמה או שלום. אי אפשר להמשיך ב'נדמה לי'".

‏השר עמיחי שיקלי: "יש תחושה שאנחנו מדברים הרבה ולא מגיבים מספיק חזק. כבר כמעט שנה ש-80 אלף אזרחים ישראלים תחת טילים ואנחנו מספרים סיפורים. חייבים לדחוף את חיזבאללה מעבר לקווי הליטני".

בממשלה התפתח גם דיון על סבסוד מעונות היום:

  • השרה אורית סטרוק: "אני בכלל לא מבינה למה מקשבים לייעוץ המשפטי? הממשלה צריכה לפעול בלי להקשיב להם".
  • השר דודי אמסלם: "היה צריך לפטר את היועמ"שית ואת גיל לימון ביום הראשון של הממשלה, ואם לא אז ביום השני".
  • שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "הייעוץ המשפטי אלים וברמה נמוכה".
  • השר איתמר בן גביר: "אם היה מדובר בערבים או בדואים ולא בחרדים, אנחנו יודעים בדיוק מה הייתה עמדתכם. כשערבים או בדואים בונים מאחזים בלתי-חוקיים בנגב, אמרו שחייבים לחבר אותם למים כי יש ילדים. אם זה ילדים ערבים או בדואים - זה בסדר ואתם יוצאים להגנתם. אבל אם זה ילדים של חרדים? אז לא".
  • השר אמסלם: "אפשר להחליף את שופטי העליון בילדים החרדים שצריכים מעונות".
  • המשנה ליועמ"שית עוד גיל לימון: "דרך ארץ קדמה לתורה. אנחנו בחודש הרחמים והסליחות, עדיף לא לומר דברים שאחרי זה צריך לבקש עליהם סליחה".
  • רה"מ נתניהו: "בגלל שהיועצת אמרה שיש מניעה משפטית, אז עכשיו צריך לגבש תבחינים חדשים יחד עם הייעוץ המשפטי שיעברו בבג"ץ".
  • שר העבודה יואב בן צור מש"ס טען כי "הייעוץ המשפטי רוצה להפיל את הממשלה" והדיון על סבסוד מעונות יום הוא "לא ענייני".
  • ראש הממשלה נתניהו הגיב: "זה ברור"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully