וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה ביקשה למחוק את התביעה, ביהמ"ש סירב: ניצחון לניצולי הנובה

עודכן לאחרונה: 15.9.2024 / 13:13

הניצולים טענו בתביעה שהמסיבה אושרה למרות ההתרעות שהתקבלו, וכל בשל הדרישה של המדינה למחוק את התביעה. אולם, השופטת יעקובוביץ כתבה החלטתה כי "לא תהיה מחיקה והמדינה תהיה חייבת להגיש כתב הגנה בנושא. זו הבקשה שצריכה להיות הראשונה במעלה מבחינתה של ישראל"

ניצולי מסיבת הנובה מעידים בביהמש המחוזי בתא בתביעה שהגישו נגד המדינה/יח"צ

עשרות ניצולי נובה העידו היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בתל אביב בתביעה שהגישו נגד המדינה שאישרה את המסיבה ב-7 באוקטובר, וכן בבקשה של המדינה למחוק את תביעתם. עם זאת, השופטת שלומית יעקובוביץ, לא קיבלה את טענת המדינה והחליטה כי "המדינה תנהל את הדיון, לא תהיה מחיקה של התביעה והמדינה תהיה חייבת להגיש כתב הגנה בנושא".

הניצולים, שהגיעו לדיון כשהם לבושים בחולצות "סליחה שניצלנו", תבעו את המדינה על כך שאיש לא טרח לסיים את המסיבה בשעה 23:30 כשכבר היה ברור שמשהו קורה.

בפתח הדיון, השופטת שלומית יעקובוביץ, אמרה: "זו הבקשה שצריכה להיות הראשונה במעלה מבחינתה של מדינת ישראל, וכי התובעים שקלו בכובד ראש את עיתוי הגשת התביעה. השופטת בטוחה שעו"ד גינזבורג ממרום ניסיונה ידעה להעריך את הקושי של ניהול התביעה לפי המועדים. והיא עמדה על הקושי הזה. השופטת מניחה ומצטרפת לזה שבחודש ינואר כשהוגשה התביעה כולנו לא סברנו שנהיה במצב הכללי שאנחנו נמצאים בו. סברנו שניתן היה לתת דין וחשבון פומבי עד היום, אבל זה לא קרה".

ניצולי נובה לבושים בחולצות "סליחה שניצלנו" בדיון תביעת הרשלנות ,בית המשפט מחוזי ת"א , 15 בספטמבר 2024. יח"צ, אתר רשמי
ניצולי נובה לבושים בחולצות "סליחה שניצלנו" בדיון תביעת הרשלנות ,בית המשפט מחוזי ת"א , 15 בספטמבר 2024/אתר רשמי, יח"צ

לדבריה, "השופטת חושבת שלא בקשה לסילוק על הסף ולא בקשה בכותרתה עיכוב דיון צריכה להינתן החלטה בהן כרגע. כל האמירות הנ"ל היו עד כה מחוץ לפרוטוקול. הדברים נאמרו מאחר שהתובעים יושבים באולם ולדידה של השופט היו חייבים להישמע על ידי בית המשפט. נציג המשטרה משך את התצהיר לו והמצהיר מטעם צה"ל הוחלף ברגע האחרון".

עוד אמרה השופטת יעקובוביץ כי "עוד הפרק הזמן המדובר לכתב ההגנה - עד למחצית חודש פברואר ואם עד למחצית חודש ינואר הצפי יהיה שלא יוכלו להגיד כתב הגנה, תגיש המדינה בקשה להארכת מועד מנומקת והיא תידון במעמד הצדדים, הפרקליטים והשופטת יצאו להתייעצות".

במהלך הדיון, המדינה הסכימה להצעת בית המשפט לפיו יוארך המועד להגשת כתב ההגנה עד ליום 15.2.25. ככל שהמדינה תחשוב כי לא יעלה בידה נטעמים ענייניים להגיש כתב הגנה, עד למועד זה הרי שבקשה להארכת המועד תוגש עד 15.1.25, והבקשה לדון במעמד הצדדים הדיון יתקיים והדרישה למחוק על הסף את התביעה תמשך. בשלב זה ועד להגשת חוות דעת רפואיות הקובעות נכות צמיתה, פטורה המדינה מהגשת חוות דעת רפואיות וממילא מבדיקתם של התובעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ניצולי נובה לבושים בחולצות "סליחה שניצלנו" בדיון תביעת הרשלנות ,בית המשפט מחוזי ת"א , 15 בספטמבר 2024. יח"צ, אתר רשמי
ניצולי נובה לבושים בחולצות "סליחה שניצלנו" בדיון תביעת הרשלנות ,בית המשפט מחוזי ת"א , 15 בספטמבר 2024/אתר רשמי, יח"צ
מתחם ההנצחה לנרצחי הנובה. יוסי אלוני, פלאש 90
מתחם ההנצחה לנרצחי הנובה/פלאש 90, יוסי אלוני

עורכי הדין ענת וגלעד גינזבורג מסרו בתום הדיון: "אנו מברכים על הצעת בית המשפט אשר קבלה תוקף של החלטה, לפיה הבקשה של המדינה למחיקת ו/או עיכוב התביעה תוסר מהפרק, ותביעת נפגעי הנובה תתחיל להתנהל כך שיוגש כתב הגנה מטעם המדינה עד ל-15.2. אנו מצפים מהצבא לשתף פעולה עם משרד מבקר המדינה אשר השלים זה מכבר את התחקיר בקשר לאירועי הנובה ומצא ממצאים מטלטלים, לרבות לעניין אישור ורישוי המסיבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully