וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות לפני השיגור למרכז: החות'ים הזהירו מ"הפתעות לא צפויות"

עודכן לאחרונה: 15.9.2024 / 9:32

המורדים בתימן לא קיבלו עוד אחריות רשמית על הירי הבוקר, אך שר ההגנה שלהם פיזר אתמול רמזים: "אנו מזהירים את אויבינו שהימים הקרובים יביאו עמם הפתעות שלא ציפו להן". החות'ים הנתמכים על ידי איראן הבטיחו לנקום אחרי התקיפה הנרחבת של חיל האוויר ביולי

בווידאו:נוסעים בטרמינל 1 בעת אזעקה, נתב"ג, 15 בספטמבר 2024/יוסי זליגר TPS

המורדים החות'ים בתימן הזהירו אמש מפני "הפתעות לא צפויות בימים הקרובים", שעות ספורות לפני שהבוקר (ראשון) שוגר טיל קרקע-קרקע לעבר המרכז.

"תגובתנו לאויבים באמריקה, בריטניה וישראל תהפוך לסיוט המאיים על ביטחונן", הזהיר שר הביטחון בממשל החות'י, השולט בבירה צנעא ובצפון תימן. "אנו מזהירים את אויבינו שהימים הקרובים יביאו איתם הפתעות שהם לא ציפו להן".

החות'ים, הנתמכים על ידי איראן, הבטיחו לנקום את התקיפה הנרחבת של חיל האוויר ביולי האחרון ואמורים לפרסם הצהרה רשמית בהמשך היום. לפני כן, נסר א-דין עאמר, בכיר בשורותים, אמר "שמערכות ההגנה כשלו והטיל התימני הגיע לעומק שטח האויב, שהפך להיות חשוף לחלוטין בפנינו. בעבר הכטב"מים, ועכשיו הטילים, הגיעו כולם מבלי שיורטו".

עצרת תמיכה של החות'ים בפלסטינים, צנעא, תימן, 13 בספטמבר 2024. רויטרס
עצרת תמיכה של החות'ים בפלסטינים, שישי/רויטרס

ארצות הברית ובריטניה תוקפות יעדים של החות'ים בתימן מאז תחילת השנה, בתגובה להתקפותיהם על ספינות בים האדום שהחלו לאחר פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר. מאז, המורדים השיעים שיגרו טילים וכטב"מים לעבר ישראל, שרובם המוחלט יורט בידי צה"ל או מדינות אחרות.

עם זאת, כטב"ם שהתפוצץ בתל אביב ביולי הרג אדם אחד ופצע כמה נוספים. בתגובה, חיל האוויר הפציץ את נמל חודיידה שבשליטת החות'ים בתימן וגרם לו נזקים אדירים. החות'ים הבטיחו לנקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully