וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה צפויה לדחות את תחילת פרויקט הסקר הגנטי

עודכן לאחרונה: 14.9.2024 / 21:40

הפעלת הפרויקט לאיתור נשאים למחלות גנטיות, שתוכנן להתחיל מחר כחלק מסל הבריאות הנוכחי, צפוי להידחות לעוד חודשיים בשל צורך בהיערכות נוספת מצד הגופים המבצעים. בנוסף, הממשלה תתקן טעות סופר, ותאפשר לקופות החולים לגבות השתתפות עצמית למערכת הלבלב המלאכותי לזכאים

הפריה חוץ גופית/שאטרסטוק

הממשלה צפויה לאשר מחר (ראשון) הצעת החלטה שיעלה שר הבריאות, אוריאל בוסו, לתיקון הרחבת סל שירותי הבריאות לשנת 2024. חברי הממשלה יצטרכו להחליט האם לדחות לעוד חודשיים, לפי המלצת משרד הבריאות, את הפעלת פרויקט הסקר הגנטי, שאמור היה להתחיל מחר, כך שייכנס לתוקף ב-15.11.24.

מדובר על סקר גנטי שיהיה רחב ואחיד לכלל האוכלוסייה כדי לאתר נשאים למחלות גנטיות בביצועי בדיקות טרום היריון, ובמידה ונמצא ממצא לא תקין. הפרויקט אמור היה להיכנס ביום ראשון הקרוב וצפוי להידחות כעת.

על פי ההצעה, בשל גילוי תקלות בעת ההיערכות, התברר כי הגופים הצפויים לספק את השירות זקוקים לזמן היערכות נוסף, על מנת להבטיח כי הבדיקות ייערכו ברמה המקצועית הנדרשת, ולשם עריכת תיקוף מקצועי לכלל המערכות. "מדובר בפרויקט רחב היקף שהצריך הקמת תשתית מעבדתית ומחשובית בגופי בריאות גדולים. ההליך הצריך בניית פלטפורמות עבודה חדשות למעבדות, ובדיקת פלטפורמות אלו כדי להבטיח דיוק בכל תהליך הבדיקה", נכתב בהצעה.

עוברים תחת מיקרוסקופ במעבדה. ShutterStock
הפריית ביציות במעבדה/ShutterStock

בנוסף, כחלק מהתיקון, מדובר על לאפשר לקופות החולים לגבות השתתפות עצמית העומדת על כ-50 ש"ח בחודש לפי המלצות הוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות 2024, עבור מערכת היברידית אוטומטית לניטור סוכר רציף והזלפת אינסולין מותאמת אישית במעגל סגור, המכונה הלבלב המלאכותי. מי שיוכל להשתמש במערכת הם 4,252 חולי סוכרת סוג 1, בני 40-18, המשתמשים באינסולין מזה לפחות 6 חודשים וזכאים למשאבת אינסולין וניטור סוכר רציף.

כפי שנכתב בהצעה, בשל טעות סופר מהחלטת הממשלה של הרחבת סל התרופות 2024, נשמטה המלצת הוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות לאפשר לקופות החולים לגבות השתתפות עצמית לשירות. על פי ההצעה, מוצע לתקן את ההחלטה שתאפשר לקופות החולים גבייה, על מנת שיישומה של החלטת הממשלה לא תביא לחריגה מהתקציב שהוקצה לתוספת לסל שירותי הבריאות.

על פי גורמי המקצוע במשרד הבריאות, קיימת דחיפות בתיקון ההחלטה, נוכח כך שקופות החולים נדרשות לספק את המשאבות ההיברידיות- הלבלב המלאכותי החל מיום ראשון הקרוב תוך גביית השתתפות עצמית כאמור בהמלצות הוועדה. בנוסף, אין היתכנות לעמידה במועד בו נדרש לספק את בדיקות הסקר הגנטי תוך שמירה על הסטנדרט המקצועי הנדרש. כמו כן, בשל הדחייה, מבקשים לשנות את הסכום החד-פעמי שקוזז למשרד הבריאות בגין מועד הכניסה לתוקף של השירות (הסקר הגנטי) ולהעמידו על 16.24 מיליון ש"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully