וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת ארה"ב: טורקיה מצטרפת למאמץ לשכנע את חמאס להסכים לעסקה

עודכן לאחרונה: 13.9.2024 / 23:52

ראש המודיעין הטורקי איבראהים קאלין נפגש ביום שישי באנקרה עם כמה מבכירי הלשכה המדינית של ארגון הטרור ודן עמם בצעדים הדרושים להגיע להסכם. בכירים אמריקנים אומרים שדרישות חדשות שחמאס הציג, במיוחד הגדלת מספר אסירי העולם שישוחררו, הן המכשול העיקרי במו"מ

סרטון של אלכס לובנוב בשבי חמאס. 13 בספטמבר 2024/סעיף 27

ראש המודיעין הטורקי איבראהים קאלין נפגש ביום שישי באנקרה עם כמה מבכירי הלשכה המדינית של חמאס ודן עמם בעסקת החטופים והפסקת האש בעזה ובצעדים שיש לעשות כדי להגיע להסכם, כך אמר מקור ביטחוני טורקי.

למה זה חשוב:

  • לבקשת ארה"ב וחרף העובדה שהיא אינה מתווכת באופן רשמי בנושא עסקת החטופים, טורקיה פועלת מול חמאס כדי לשכנע את הארגון להגמיש את עמדותיו ולהתקדם לעבר עסקה.
  • בכירים אמריקנים אומרים שדרישות חדשות שחמאס הציג, במיוחד הגדלת מספר אסירי העולם שישוחררו כחלק מעסקה, הן המכשול העיקרי במשא ומתן כרגע.
דגל טורקיה בשגרירות בתל אביב בחצי התורן בגלל חיסול הנייה. אבשלום ששוני, פלאש 90
דגל טורקיה/פלאש 90, אבשלום ששוני

במוקד החדשות:

  • בפגישה באנקרה התקיימה יומיים אחרי שבכירי הלשכה המדינית של חמאס נפגשו בדוחא עם ראש ממשלת קטאר ועם ראש המודיעין המצרי בנסיון לצאת מהמבוי הסתום במו"מ.
  • המקור הביטחוני הטורקי ציין כי בכירי חמאס אמרו בפגישה שהארגון הפגין גישה חיובית וקונסטרוקטיבית במהלך המו"מ, אך ישראל הציגה תנאים חדשים שסיבכו את המו"מ.

מה הם אומרים:

  • דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר בתדרוך לכתבים ביום שישי כי ארה"ב ממשיכה בשיחות עם קטאר, מצרים וישראל כדי למצוא דרך להגיע לנוסח הסכם שכולם מסכימים עליו.
  • "ניהלנו שיחות כל השבוע כדי לראות האם ניתן להתקדם להסכם", אמר קירבי.
ג'ון קירבי עם הדיסקית למען השבת החטופים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ג'ון קירבי עם הדיסקית למען השבת החטופים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מה הלאה:

  • מקור שמעורה בפרטים ציין כי התחושה אצל המתווכים הקטארים והמצרים לאחר הפגישה עם נציגי חמאס בדוחא היא שייתכן וניתן יהיה להציג לצדדים הצעת גישור חדשה בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully