וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימור תפקידים מיותרים והנפצת מנהלות: המהפך של בן גביר כמעט והושלם - והסיאוב הארגוני נותר

עודכן לאחרונה: 13.9.2024 / 23:19

סבב המינויים שאישר השר בן גביר היה החלק הראשון בסבב המינויים שיצא לדרך וימשך גם בשבועות הקרובים. בשורה של ממש לא הייתה - ומי שמצפה לשינוי בתרבות הארגונית עלול להתאכזב. במרכז הסבב: ממ"ז ת"א הוזז, ממ"ז מרכז פורש - והמזכיר הביטחוני של בן גביר מקודם

איתמר בן גביר מעניק דרגות למפכל החדש דני לוי/רוני כנפו

סבב המינויים בצמרת המשטרה שאישר היום השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אחרי מינוי המפכ"ל הטרי דני לוי, היה החלק הראשון בסבב המינויים שיצא לדרך היום וימשך גם בשבועות הקרובים. אך טבעי שהמפכ"ל החדש ימנה סגל פיקוד חדש, בדומה לעמיתיו ביתר זרועות ביטחון.

אלא שבשורה של ממש לא הייתה בסבב זה, וזאת עוד לפני שנגענו בזהות הקצינים שקודמו על ידי השר בן גביר, החלטת המפכ"ל להמשיך כמו קודמיו בתפקיד ולהנפיץ עוד מנהלות, לשמר אגפים ותפקידים מיותרים מנוגדת לציפייה לשינוי בתרבות הארגונית ולרוח רעננה שתנשב מהספכ ועד לאחרון השוטרים.

איתמר בן גביר, דני לוי. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, יואב איתיאל, עיבוד תמונה
השר לביטחון לאומי ומפכ"ל המשטרה/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, יואב איתיאל

מלבד מפקד מחוז דרום ניצב אמיר כהן, שלפי שעה נשאר בתפקידו, אושרו מינויים של שורה של מפקדי מחוזות חדשים. בהם מינויו של תנ"צ משה פינצ'י, שכיהן כמזכירו הביטחוני של השר בן גביר למפקד מחוז ש"י ויועלה לדרגת ניצב. עם מינוי זה משלים פינצ'י את מסע הדילוגים האישי שלו מעוזר מפכ"ל עד לפני כשנה וחצי בדרגת נצ"מ, עובר כרח"ט דוברות המשטרה משך תקופה קצרה, מזב"ט השר וכעת משודרג למפקד מחוז ש"י, מחוז מהרגישים במחוזות המשטרה אך מעל הכל המוחלש ביותר, נוכח מצוקת כוח אדם, הממשק המורכב מול צה"ל בגזרה והאינתיפאדה השקטה והמתעצמת.

לתפקיד מפקד מחוז ירושלים ימונה תנ"צ אמיר ארזני שיועלה לדרגת ניצב, ארזני כיהן כסממ"ז י-ם וקודם לכן כקצין אג"מ המחוזי כאשר קידומו בעבר כמעט ונבלם על ידי השר לביטחון פנים עמר בר לב, בגין קביעות חמורות של נציבות קבילות שוטרים סוהרים וברקע התנהלותו כקצין בכיר בהדחת שני פרשי משטרה, "מבדיקה שנערכה על-ידי נציבת קבילות שוטרים וסוהרים עולה כי הקצין פעל להדחתם של פרשים מיחידת הפרשים באופן בלתי תקין" כתב השר לשעבר בר לב בנימוקי דחיית הקידום.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן

"בתוך כך, הקצין שינה, שלא לומר זייף חלקים מראיונות שקיים עם הפרשים המודחים. בנוסף, הקצין הנחה פרש אחר מהיחידה להעלות על הכתב טענות נגד שני הפרשים המודחים, לאחר הדחתם, במטרה להצדיק בדיעבד את ההחלטה להדיחם. את המכתב האמור העביר הקצין למפקד המחוז כמכתב אנונימי, על אף שידע את זהות הכותב ואף הנחה אותו לכתוב את המכתב.

בכך, הקצין הסתיר מגורמי הפיקוד מידע מהותי שהיה בו כדי להשפיע על החלטותיהם. אף שעניינים אלו אינם עולים כדי מעשים פליליים, בהתנהגותו של הקצין נפל פגם ערכי חמור אשר אינו מצדיק את קידומו, בפרט לא לתפקיד רגיש של מפקד מרחב ציון". כאמור, קידומו כמעט ונבלם על ידי השר בר לב שלבסוף נעתר להמלצת המפכ"ל דאז קובי שבתאי ואישרר את קידומו כשנה לאחר מכן.

דורון תורג'מן, מפקד מחוז ירושלים של המשטרה, 5 במאי 2024. ראובן קסטרו
דורון תורג'מן, מפקד מחוז ירושלים לשעבר/ראובן קסטרו

לאחר פרישת ממ"ז ירושלים דורון תורג'מן מתפקידו והעברת שרביט הפיקוד לסגנו תרנ"צ ארזני, ובהמשך להצהרת השר בן גביר "אני הדרג המדיני ובמשמרת שלי לא יפלו יהודים לרעה בהר הבית", הופחתה האכיפה המשטרתית כלפי עולים יהודים שמפרים את הסטטוס קוו שעד לאחרונה, מבחינת המשטרה, הייתה גם אקטים של השתחוויות על הרצפה.

גם במחוז תל אביב ימונה מפקד חדש והוא תת-ניצב חיים סרגרוף שיועלה לדרגת ניצב. זרגרוב שירת בשורה של תפקידים במחוז תל אביב ומחליף את ניצב פרץ עמר, שהוזז לתפקיד חדש שהותאם עבורו כ"ראש מנהלת הגנה אזרחית" ובעוד כשנה, ימונה לתפקיד הסמפכ"ל. סרגרוף כיהן קודם למינויו כממ"ר אשר במחוז חוף, שידע ימים טובים יותר קודם למינויו של דני לוי למפקד המחוז, עם שיא במספר הנרצחים בשנה האחרונה.

זאת לאחר שגם ניצב אבי ביטון, ממ"ז מרכז הפורש לחופשת לימודים מחזיק בידו התחייבות של המפכ"ל להתמנות לסמפכ"ל בעוד כשנתיים, כך או כך, הסחר מכר סביב התפקיד הבכיר עוד ילווה את הארגון משך תקופה.

סבב המינויים לא פוסח גם על יחידת הדגל של משטרת ישראל - להב 433 עם מינויו של של תנ"צ מני בנימין לראש להב 433, בעברו כיהן כמפקד יאחב"ל ומפקד ימ"ר צפון.

לתפקיד ראש אגף החקירות והמודיעין (אח"מ) ימונה תנ"צ בועז בלאט, כיהן כמ"מ ראש להב 433 ומפקד יאל"כ. אגף החקירות והמודיעין במשטרה אמון בין היתר על חקירות שחיתות ציבורית, שבמהלך השנים האחרונות הופחתו בהיקפם והמשאבים שהופנו לכך, ייתכן והסיבה לכך היא שחלה ירידה בשחיתות ברשויות המקומיות, בבית הנבחרים ובמשרדי הממשלה או חלילה שנגע השחיתות הציבורית רק התעצם ולא מתחת לרדאר אך במשטרה סדרי העדיפויות השתנו.

תנ"צ יואב תלם, שהיה בתקופת החקירה ראש זרוע חקירות ביאל"כ, מעיד במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 23 בינואר 2023. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
תת-ניצב יואב תלם, הפרויקטור למאבק בפשיעה בחברה הערבית/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

הפשיעה בחברה הערבית גואה, הרחובות מדממים ומניין הנרצחים עולה, אך במקום התעצמות בכוח אדם, בשטח, המפכ"ל דני לוי שב על טעויות של קודמיו ומתחזק את האגפים והמטות ללא כל בשורה חדשה זאת עם מינויו של תת ניצב רן לוי לראש אגף סי"ף, אגף שתכליתו בעבר הייתה ריכוז מאמץ בפשיעה המשתוללת בחברה הערבית, כשל במשימתו באופן מוחלט אך עד היום לא נסגר. במקביל, גם התפקיד של הפרויקטור למאבק בפשיעה בחברה הערבית הוחלט להשאיר על אף כישלונו של המכהן ניצב יורם סופר במקומו ימונה תת-ניצב יואב תלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully