וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

226 הרוגים והצפות ענק: הטייפון יאגי הכה בוייטנאם

עודכן לאחרונה: 12.9.2024 / 19:02

אלפי אנשים פונו מבתיהם בהאנוי, בירת וייטנאם, בעקבות עליית הנהר האדום על גדותיו. חלק מרחובות הבירה נותרו מוצפים היום (חמישי) אחרי שהטייפון יאגי הכה את צפון המדינה, ולפחות 197 בני אדם נספו בסופה עזה ביותר שמכה באסיה השנה.

הטייפון הביא עמו רוחות עזות וגשמים כבדים עם התקדמותו מערבה מאז שהכה במדינה בשבת. הוא גרם לקריסת גשר בעודו מתקדם במחוזות שלגדות הנהר האדום, הגדול ביותר באזור. מפלס המים שלו הגיע לשיא של 20 שנים, ועוד 128 איש נעדרים. כ-800 איש נוספים נפצעו, לפי סוכנות ניהול האסונות של המדינה הקומוניסטית.

"מפלס מי השיטפונות הגבוה הציף את גדת הנהר ואזורים נמוכים, סחף סכרים ואיים על חלקים מהאנוי ומחוזות צפוניים אחרים", נכתב בדוח של הסוכנות.

"יש הרבה שברון לב בעיר ויש הרבה חשש לקראת שעות הערב", אמר סקיי מקונאצ'י, מנכ"ל משותף של קרן הצדקה Blue Dragon Children's Foundation. "הרבה אנשים שבקושי היה להם כלום איבדו הכל". לדבריו, "זה הולך להיות מסע ארוך של התאוששות, במיוחד כדי להחליף את הפרנסה של אנשים ולהכניס אותם לבתים בטוחים ונקיים", אמר.

טייפון יאגי, האנוי ויאטנם, 11 בספטמבר 2024. רויטרס
טייפון יאגי, האנוי ויאטנם, 11 בספטמבר 2024/רויטרס
טייפון יאגי, ויאטנם, 11 בספטמבר 2024. רויטרס
טייפון יאגי, ויאטנם, 11 בספטמבר 2024/רויטרס

מצפון להאנוי, מפולות בוץ ושיטפונות קשים עדיין פוקדים כמה אזורים. "מעולם לא חשבתי שהבית שלי יהיה מתחת למים כל כך עמוקים", אמר הואנג ואן טאי מחוץ לביתו במחוז תאי נגוין. "כל הבגדים והרהיטים שלי נמצאים מתחת למים. גם הרבה דברים ריחפו מסביב, אבל למזלי סגרתי את הדלתות כך ששום דבר לא נשטף".

כמה מדינות, בהן אוסטרליה, יפן, דרום קוריאה וארצות הברית, הודיעו שהן ישלחו סיוע לווייטנאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully