וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: כוחות ישראליים חדרו למתקן טילים איראני בסוריה - והרסו אותו

עודכן לאחרונה: 12.9.2024 / 17:37

חוקרת לענייני המזרח התיכון ציטטה "מקור ביטחוני" שלפיה התקיפה השבוע בסוריה שיוחסה לישראל כללה פשיטה של מתקן טילים באזור מסיאף, לקיחת ציוד והשמדתו. בערוץ אופוזיציה סורי דווח שבפעולה נשבו כמה איראנים

בסוריה מדווחים: ישראל תקפה יעדים במחוז חמה/טוויטר

כוחות קרקעיים תקפו מתקן איראני לייצור טילים במהלך התקיפה בסוריה השבוע שיוחסה לישראל - כך דיווחה חוקרת לענייני המזרח התיכון, שציטטה "מקור ביטחוני". החוקרית היוונייה, אווה קולוריוטיס, כתבה בחשבון ה-X שלה שכוחות מיוחדים של צה"ל "נכנסו למתקן לייצור טילים בסוריה, לקחו עמם ציוד ונמלטו ואז הרסו את המקום.

ביום ראשון בערב דווח על תקיפה נרחבת של ישראל באזור, שכללה פגיעה במרכז למחקרים מדעיים, שלפי ההערכות במערב אחראי לפיתוח כלי נשק בלתי-קונבנציונליים. גורם ביטחוני סורי, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות הלבנונית יוניוז המקורבת לחיזבאללה, מכחיש את הדיווחים על פעולה קרקעית של ישראל בתחילת השבוע.

מכתש שנוצר בעקבות תקיפה שיוחסה לישראל באזור מסיאף במחוז חמה, סוריה, 9 בספטמבר 2024. X, צילום מסך
מכתש שנוצר אחרי התקיפה שיוחסה לישראל במסיאף, השבוע/צילום מסך, X

המבצע, לפי תיאורה של החוקרת, החל עם תקיפות אוויריות של כמה כבישים המובילים למתקן, ששכן כשישה קילומטרים מדרום-מערב לעיר מסיאף, בנוסף לפגיעה במפקדה הקשורה לצבא הסורי. לאחר מכן, מסוקי צה"ל, עם יחידות מיוחדות, נעו לעבר המתקן, בתמיכת מסוקי קרב וכטב"מים שפעלו למנוע מהגעת תגבורות לאזור.

עוד בוואלה

דיווחים בסוריה: 14 הרוגים בתקיפה ישראלית נגד מרכז לפיתוח נשק

לכתבה המלאה

עוד דווח שהמבצע נמשך כשעה, שבה כוחות מיוחדים של צה"ל הצליחו להיכנס למתקן, לקחת עמם ציוד חשוב ומסמכים, למקש אותו מבפנים ואז להרוס אותו, תוך שהם נסוגים מהמקום בחיפוי אווירי.

לדברי החוקרת, המתקן קשור ישירות למשמרות המהפכה והיה אחראי על פיתוח טילים בליסטיים וכלי טיס בלתי-מאוישים, וסיפק סיוע לוגיסטי לחיזבאללה. פעילותו נמשכת יותר מעשור, ולדבריה הוא הותקף על ידי ישראל בשנה שעברה.

במקביל, ערוץ אופוזיציה סורי בשם "הטלוויזיה הסורית" דיווח שבפעולה הישראלית "נשבו כמה איראנים" בידי הכוחות.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully