וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5.5 שנות מאסר נגזרו על ליעד אדרי שהיה מעורב בקטטה בה נרצח יואל לנגהל

עודכן לאחרונה: 12.9.2024 / 14:13

בית המשפט הקריא את גזר דינו של ליעד אדרי, הנאשם בפרשת רצח הנער להנגהל בן ה-18 בקריית שמונה ב-2022. הוא לא הואשם בדקירה שהביאה למותו של להנגהל. "יש פה משהו לא תקין, הוא צריך לשבת בכלא לכל חייו", הפציר אביו

5 וחצי שנות מאסר נגזרו על ליעד אדרי שהשתתף בקטטה בה נרצח יואל להנגהל/שלומי גבאי

בית המשפט גזר היום (חמישי) 5.5 שנות מאסר על ליעד אדרי - הנאשם בפרשת רצח הנער יואל להנגהל בקריית שמונה ב-2022. אדרי הואשם תחילה ברצח להנגהל. בהמשך, גישור שנעשה לבקשת בית המשפט בשל קושי ראייתי, הביא לריכוך ההאשמות לחבלה בכוונה מחמירה, שיבוש והדחה.

"המפגש בין הנאשם למנוח לא היה 'מקרי'. מדובר באירוע מתוכנן, במסגרתו בחר הנאשם מיוזמתו להגיע לזירה, בה שהו המנוח וחבריו במטרה להתעמת עמם, וזאת מתוך רצון מעוות 'להשליט סדר'. עוד עמד בית המשפט על החומרה העולה מפעולותיו של הנאשם לאחר שנמלט מהזירה, כאשר פעל לשבש הליכי משפט ובהמשך אף להדיח עד למסור עדות שקר", נכתס בתקציב גזר הדין.

"הנאשם הגיע לזירה מתוך כוונה לקיים עימות אלים עם המנוח וחבריו, כאשר 'חתר למגע' ופנה אליהם באופן מתלהם ואגרסיבי. משכך נקבע כי הגם שהנאשם לא היה הראשון לבצע פעולה פיזית אלימה במהלך האירוע, הרי שחלקו ואחריותו להתרחשויות שהובילו לקטטה במסגרתה נגדעו חייו של המנוח הינם משמעותיים, וזאת הגם שלא מיוחס לו ביצוע הדקירה הקטלנית". כמו כן, בכתב האישום מסייגים: "לא מיוחסת לנאשם דקירתו של המנוח, דקירה שהביאה למותו".

ליעד אדרי הנאשם ברצח יואל להנגהל 21 בנובמבר 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
ליעד אדרי הנאשם ברצח יואל להנגהל 21 בנובמבר 2022/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"השאלה היום היא מה ינצח - האמת או השקר", אמר גדעון לנגהל, אביו של יואל, בבית המשפט לפני השמעת גזר הדין של אדרי. "השאלה שלי מה יהיה חזק יותר. רשעים אי אפשר לעצור אם משחרים אותם. מה שקרה לי עלול לקרות לכל אחד, לכן הוא צריך להיות במאסר לכל חייו. אין לי אמון במערכת אבל עדיין יש לי תקווה שיהיה משפט צדק ואני מקווה שהקדוש ברוך הוא יעזור לי". חבר המשפחה שמלווה אותה בבית המשפט אמר: "אין לנו ספק שליעד אדרי הוא שגרם למותו של יואל והוא צריך לשבת בכלא כל חייו".

בתום ההקראה, העיר האב: "יואל הוא בני הבכור, כל החיים רצה לעשות טוב לעם ישראל ולמדינת ישראל. היו לו הרבה תוכניות לעתיד. איש רע, עבריין, שלא עשה שום דבר טוב בחייו, רצח את בני. העונש לא מקובל ולא ראוי. אם נמשיך ככה, נאבד את מערכת המשפט שלנו. רוצים שיוגש ערעור כדי שיהיה צדק. כנראה אם הנרצח היה אחר זה היה שונה. יש פה משהו לא תקין".

עו"ד רחל צינקין שמייצגת את משפחת לנהגהל אמרה: "אכזבה עמוקה. המשפחה בשנתיים האלה איבדה אמון בכל המערכות. לא היה בשנתיים האלה צדיק בכל המערכת- החל מהמשטרה שעזבה את זירת האירוע במקום לטפל ביואל שהיה פצוע על הריצפה. אני רוצה לראות מקרה כזה שיקרה בתל אביב שמישהו שהוא לא מבני המנשה היה מקבל טיפול כזה ממשטרת ישראל".

"היו שוטרים ששיתפו פעולה עם הנאשם ועזרו לו ובעקבות זה כשהגענו לבית המשפט הראיות כבר לא היו. היו 7 שיחות טלפון בין השוטר גבאי לבין הנאשם במהלך הלילה אחרי האירוע, זה היה שובר שוויון. היינו צריכים לשכנע את הפרקליטות שיגישו כתבי אישום נגד מעורבים נוספים וכלה במערכת המשפט שלא ידעה להפנים ולהעריך נכון שהיא מעבירה פה מסר שגוי לכל עבריין שיעבור עבירה מהיום והלאה, כי אם אתה יכול לשבש ראיות להדיח עדים ולקבל פרס של 5 וחצי שנים בלבד, אנה אנו באים במדינת ישראל?".

יואל להנגהל נרצח בחודש אוקטובר 2022. בכתב האישום שהוגש חודש וחצי אחר כך נגד ליעד אדרי, צעיר בן 22 מקריית שמונה, עלה כי הקטטה שבה אירע הרצח פרצה לאחר שילדים שהגיעו למקום הטרידו את להנגהל וחברתו.

כתוצאה מכך, להנגהל ספג חבלות בפניו ונשברה לו שן. המשטרה הוזעקה למקום ופיזרה את הנוכחים, אך בהמשך חזרו לשם להנגהל וחבריו, וכן צעירים נוספים. במקום התפתח עימות שבמהלכו אדרי, שלפי כתב האישום המקורי הגיע למקום עם סכין מוסתרת בשרוול חולצתו, נופף בידו השמאלית וצעק לעבר להנגהל וחבריו: "אף אחד לא מרביץ לילד קטן". לאחר מכן, דקר את להנגהל בבטנו, ועזב את המקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

זמן קצר לאחר מכן שב לזירה ובעט בלהנגהל, שהתמוטט על הרצפה, ונמלט מהמקום. לפי כתב האישום המקורי, אדרי ולהנגהל לא הכירו אחד את השני לפני האירוע. עוד נטען כי אדרי הסתיר את הסכין באמצעות אחרים, העלים את המכנסיים והקפוצ'ון שלבש והורה לאדם אחר למסור גרסה שקרית.

נוכח הקשיים הראייתיים שעלו במהלך המשפט, בהם העובדה שלא נמצאה הסכין שבה נדקר להנגהל, ביקש השופט סאבב דבור מהצדדים לנהל הליך גישור ובסופו הגיעו להסדר טיעון. אדרי הודה בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום החדש.

  • עוד באותו נושא:
  • משפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully