וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: בן ה-72 שאיים במצ'טה על משפחה בכביש 85 ירצה עבודות שירות בלבד

עודכן לאחרונה: 12.9.2024 / 8:14

בית משפט השלום בעכו גזר על אורי שחורי, שתקף לפני כשנתיים נהג רכב בכביש 85 לעיני אשתו ובנו, 6 חודשי עבודות שירות. שחורי הורשע, על פי הודאתו, באיומים, חבלה במזיד ברכב ובהחזקת הסכין. "אילו פגעה הסכין במתלונן יש להניח כי היה סובל מחבלות חמורות", ציינה השופטת

בווידאו: תקיפה של עוברים ושבים בכביש 85/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

סוף לפרשיית האיומים במצ'טה שהותירה משפחה בטראומה על כביש 85: בית משפט השלום בעכו גזר היום (שני) עונש קל של שישה חודשי עבודות שירות על אורי שחורי - בן ה-72 מכרמיאל. השופטת ג'ני טנוס הרשיעה אותו, על פי הודאתו, באיומים, חבלה במזיד ברכב ובהחזקת הסכין.

קצינת המבחן המליצה להימנע אף מכך ולהסתפק בפחות, להימנע ממאסר בכלל, גם לא בריצוי עבודות שירות. אולם השופטת טנוס, ששלחה את שחורי לעבודות בעמותת 'מתחברים לנשמה', המסייעת למשפחות נזקקות בישוב מגוריו, קבעה: "האינטרס הציבורי ושיקולי ההלימה במקרה דנן לא מצדיקים חריגה כה קיצונית".

הארכת מעצר | הגבר התוקף בכביש 85. השלום, עכו 29 באוגוסט 2022. יואב איתיאל
הארכת מעצר | הגבר התוקף בכביש 85. השלום, עכו 29 באוגוסט 2022/יואב איתיאל

האירוע התרחש על כביש 85 לפני שנתיים, ב-28 באוגוסט 2022 - במהלך הנסיעה עקף רכב המשפחה את רכבו של שחורי ובתגובה לכך אותת שחורי וצפר כמה פעמים. בהמשך, בעודו נוהג, הוציא את ידו מחלון הנהג ונופף במצ'טה ענקית לעבר הנהג שנסע ברכבו לפניו.

בתגובה לכך, בלם הנהג האחר את רכבו באופן שבו שחורי לא הספיק לבלום ופגע בו מאחור. אח"כ עקף אותו שחורי בנסיעה מהירה וחסם את נתיב נסיעתו באופן שאילץ את הנהג לעצור את הרכב. בהמשך, הוא יצא מרכבו ובידו סכין - והחל להתקרב לנהג האחר שנמלט לתוך רכבו כששחורי בעקבותיו.

שחורי אף ניסה לפתוח את דלת רכב המשפחה ולמרבה המזל לא הצליח, שכן הנהג הצליח לסגור ולנעול את הדלתות והחלונות של הרכב. בשלב זה, פגע שחורי במזיד ברכב והחל לחבוט בו באמצעות הסכין. הכל לעיני בנו הצעיר ואשתו של הנהג, ששהו ברכב.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תקיפה של עוברים ושבים בכביש 85. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
תקיפה של עוברים ושבים בכביש 85/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שחורי הביע בפניי השופטת ג'ני טנוס צער על מעשיו וציין שהתנהג בצורה לא אופיינית לו, שכן הוא לא אדם אלים או גזען, ולכן הוא "חושב על מה שעשה מדי יום". הוא התנצל על מעשיו והוסיף שלא ידע כי ברכב ישבו באותה עת אשתו ובנו של האיש. הוא ביקש סליחה גם מבני משפחתו של הנהג על מה שעולל להם.

השופטת השתכנעה מטיעוניהם של הסנגורים, עורכי הדין תמי אולמן, שאדי סרוג'י ויעקב שלומוביץ, התחשבה בקבלת האחריות המלאה של שחורי על מעשיו ותחושת החרטה, הצער והבושה שחש אל מול משפחתו. היא התחשבה גם בגילו של שחורי ובהיותו פנסיונר, נשוי ואב לשלושה ילדים הסובל מבעיות רפואיות שונות, מטופל תרופתית ומקבל קצבה מהמוסד לביטוח לאומי. היא ציינה כי הוא "שלל תפיסות ועמדות גזעניות ואף הביע אמפתיה כנה כלפי המתלונן ובני משפחתו שהיו עמו ברכב".

עורכי הדין תמי אולמן, יעקב שלומוביץ׳ ושאדי סרוג׳י' 12 בספטמבר 2024. יואב איתיאל
עורכי הדין תמי אולמן, יעקב שלומוביץ׳ ושאדי סרוג׳י' 12 בספטמבר 2024/יואב איתיאל

אלא שהשופטת ציינה גם כי פרט למצוקה הנפשית בה העמיד שחורי את נהג הרכב שבו התעמר וכן את אשתו ובנו, האירוע הסתיים למרבה המזל בנזק לרכב בלבד, אך הוסיפה כי "ברור לכל כי פוטנציאל הנזק שעלול היה להיגרם הוא גבוה בהרבה שכן אילו פגעה הסכין במתלונן יש להניח כי היה סובל מחבלות חמורות אם לא מעבר לכך".

בנוסף לעבודות השירות, היא גזרה על אורי שחורי גם עונשים על תנאי וכן קבעה כי יפצה את הנהג עליו איים בסך 8,000 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully